Gå til innhold

Nytt webdesign


André_Brµn

Anbefalte innlegg

Hei. Har blitt så lei databaser, komplisert webdesign som ikke funker, bilder som ikke laster ordentlig osv...

SÅ jeg driver å re-designer TheTroutBum.com siten, og ber aller forsiktigst om litt tilbakemeldinger, tips og råd fra dere som har mere greie på dette enn meg. Ser dette greit ut? Jobber etter strategien Keep-it-simple-stupid  ;D

Dette er bare et eksempel på hvordan hver flueside blir seende ut. Det går milelangt videre nedover siden med steg-for-steg osv.

Tilbakemeldinger mottas med takk og bukk  :)

[attachimg=1]

post-3159-13949877293575_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker godt hvordan layouten din kommer frem i bildet du har lagt ut i tråden her og er stor tilhenger av "keep it simple stupid!". For at jeg skal bruke en side aktivt er det avgjørende at den er brukervennlig og intuitiv. Gjerne noen underkategorier fremfor at alt for mye informasjon blir lagt på en side slik at man unngår å "scrolle seg ihjel"   :)

Keep up the good work!

Edit: Fjernet linken. Trodde siden var oppdatert allerede  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker så mye Terje, Fjellbukken, Håvard og Claus  :)

Da kjører jeg på med dette. Sikkert mange lurere måter å gjøre det på designmessig, men jeg vil kjøre litt moro også. Fluefiske synes jeg også skal være moro og uformelt :)

Claus: Jeg har ikke lagt ut dette nye ennå - har det bare "lokalt" her foreløpig. Men jeg skal prøve å legge det ut etterhvert så jeg får testet linker og slik. Larser´n la ut link til den nåværende siden - Joomlaversjonen www.thetroutbum.com

Larser´n: Jeg skal huske på det med ikke å scrolle seg ihjel. Godt tips  :) På den nåværende siten er det litt vel mye på forsiden, så du har et kjempegodt poeng. Men en blir entusiastisk og da blir det lett mye på startsiden. Ikke bra egentlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt står sidelengs ;D

What he said ;)

Fra spøk til revolver.. Helt enig Andrè.. Joomla, Drupal etc kan fort bli litt overkill

De fleste trenger ikke en CMS til sitt nettsted

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andrè, jeg synes det nye designet ditt ser veldig bra ut. Bare pass på størrelsen på grafikkelementene så det ikke tar så lang tid å laste siden. Var innom den eksisterende siden din på jobben nå, og det tok lang tid å laste et slideshow som ligger ca midt på siden.

Ellers så er jeg enig i det som er sagt tidligere her, scrolling er noe drit. Da er det bedre med kategorisering, men pass på at du ikke kategoriserer så mye at man klikker seg ihjel.... På et kurs i IT-ledelse var vi innom dette med kategorisering, og det ble da bastant påstått at det ikke burde være mer en 3-4 klikk fra du kommer inn på en nettside, til du finner informasjonen du søker. Dette kurset var jeg på da ISDN linjer rulet, moderne hastighet på linjene har nok gjort at du tåler noen flere klikk.

Men den viktigste informasjonen, altså den du antar at flest mennesker søker, bør være lettest tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

André, designmessig er den jo fin og spenstig, men hvordan har du tenkt at disse elementene skal være? Hele bilder? Det er i så fall ikke veldig lurt. Flash? Jeg er opptatt at html-koden bak skal være så bra som mulig, slik at ting blir gjenkjent og godkjent på søkemotorer feks. At den ser ordentlig og lik ut på de fleste nettlesere. Rask lasting av siden er også viktig. Siden du har nå har jeg bestandig synes var treg, men det er nok Joomlaen sin feil. Innholdsmessig er det jo konge :)

Forresten enig i han som mener du bør prøve noe annet enn svart som bakgrunn.

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Dette er iWeb ja. En utrolig enkel måte å lage websider på som etter min mening blir veldig bra. Har laget denne selv i iWeb. www.Lamarflyfishing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan blir banneren din uten de 3 bildene av deg selv med ørretbabes Andrè?

Jeg føler det blir ryddigere og rensligere uten disse, men jeg vet ikke hvordan bildet bak ser ut :-)

Skulle til å nevne akkurat det samme. Har sett på siden sikkert 20 ganger nå for å se hva jeg henger meg opp i og de tre bildene oppe til høyre gjør det mer rotete/mister fokus. Prøv en versjon hvor du kun bruker bildet av deg og Loke. Tror det blir veldig bra  ;)

Edit: Kan med fordel prøve uten den mørke midtstripen over bildet også  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...