Gå til innhold

Loop Multi + 6 kantet haandtak


Anbefalte innlegg

OK, det er to ting jeg lurer paa naar det gjelder Loop stenger om dagen:

1. Hvordan er Loop Multi i forhold til Greyline? Jeg tenker da paa 590'en. Greyline 590 husker jeg som en av de mest behagelige 5'erne jeg har testet. Passet perfekt til Andersson kastestil. Multi'en skal visstnok vaere en "videreutvikling" av denne.

og

2. Hvordan er det nye haandtaket aa kaste med? Altsaa det 6-kantede? Foerst saa tenkte jeg at dette saa teit ut. Men saa slo det meg at du antagelig vil ha god kontroll paa retningen til stanga, siden du faar tommel og pekefinger paa hver sin rette kant.

Og denne MAA hr. Brun faa lov til aa svare paa.  ;)

Og alt dette "lure paa" greiene er et resultat av et lengre besoek paa Loop sine nettsider. Mye spennende der naa, bl.a. paa vadejakker etc. Schoeller materiale, som jeg vet er bra (stretch).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, det er to ting jeg lurer paa naar det gjelder Loop stenger om dagen:

1. Hvordan er Loop Multi i forhold til Greyline? Jeg tenker da paa 590'en. Greyline 590 husker jeg som en av de mest behagelige 5'erne jeg har testet. Passet perfekt til Andersson kastestil. Multi'en skal visstnok vaere en "videreutvikling" av denne.

og

2. Hvordan er det nye haandtaket aa kaste med? Altsaa det 6-kantede? Foerst saa tenkte jeg at dette saa teit ut. Men saa slo det meg at du antagelig vil ha god kontroll paa retningen til stanga, siden du faar tommel og pekefinger paa hver sin rette kant.

Og denne MAA hr. Brun faa lov til aa svare paa.  ;)

Og alt dette "lure paa" greiene er et resultat av et lengre besoek paa Loop sine nettsider. Mye spennende der naa, bl.a. paa vadejakker etc. Schoeller materiale, som jeg vet er bra (stretch).

Punkt 2:drev og forsket ut dette tidlig med sekskant håndtak på  leccie stengene,før det" ergonomiske "håndtaket ble lansert på de første leccie stengene,riktignok på to-hånds.dette ble ikke noe særlig forbedring hverken hit eller dit.De fleste som testet dette ville ha standard kork

igjen.Prøvde også en rett skåret side som i utgangs punktet var veldig godt og holde i men falt ikke i smak av test panelet.De fleste vil ha friheten til og legge stangen slik de ønsker i hånden.Så rund gammel dags kork er nok det beste. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Hvordan er Loop Multi i forhold til Greyline? Jeg tenker da paa 590'en. Greyline 590 husker jeg som en av de mest behagelige 5'erne jeg har testet. Passet perfekt til Andersson kastestil. Multi'en skal visstnok vaere en "videreutvikling" av denne.

Kan bare svare på denne første, der jeg helt klart oppfatter dette som forlengelsen av Greyline, den er faktisk litt mer "Crispy" i feelingen, der Greyline var stram og god og kaste med, så føles denne enda ett hakk mer presis. Sinnsyk kvalitet til denne prisen spør du meg, de har over halvert prisen i forhold til hva Greyline kostet, men så har de droppet den ekstra tuppen da...party0031.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Hvordan er Loop Multi i forhold til Greyline? Jeg tenker da paa 590'en. Greyline 590 husker jeg som en av de mest behagelige 5'erne jeg har testet. Passet perfekt til Andersson kastestil. Multi'en skal visstnok vaere en "videreutvikling" av denne.

Kan bare svare på denne første, der jeg helt klart oppfatter dette som forlengelsen av Greyline, den er faktisk litt mer "Crispy" i feelingen, der Greyline var stram og god og kaste med, så føles denne enda ett hakk mer presis. Sinnsyk kvalitet til denne prisen spør du meg, de har over halvert prisen i forhold til hva Greyline kostet, men så har de droppet den ekstra tuppen da...party0031.gif

Det høres ut som en god kombinasjon...  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Sympatiske priser på Loopstenger ift før ser jeg...

Var det ikke en tid de prøvde seg med 6000.- for en enhånds ?

Den Evotecen kan også brukes til gryteunderlag vil jeg tro...  Ikke pent håndtak... Skurrer i øynene.. Mulig det er meg som er gammeldags...

Men grei pris. kunne godt tenk meg en sånn stang på tross av gryteunderlaget.

Jakkene er jo priset urkomisk.  

kr 1000.- mere enn Simms G4...   Den sitter langt inne, her bør det nok noe justering til, for det var fine jakker !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun fått testet den nye evotec 696 stanga en gang, i belly med synkesnøre på mjøsfiske :o

Det 6 kantete håndtaket var helt klart anndeledes å holde i, men noe jeg helt klart kan venne meg til. Det ble ikke mange kastene, da krøkla klimret med sitt fravær. Så noe ordenlig inntrykk av dette håntaket har jeg ikke ennå. Men det skal bli spennende og få testet ut litt mere :)

Ola

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, det er to ting jeg lurer paa naar det gjelder Loop stenger om dagen:

1. Hvordan er Loop Multi i forhold til Greyline? Jeg tenker da paa 590'en. Greyline 590 husker jeg som en av de mest behagelige 5'erne jeg har testet. Passet perfekt til Andersson kastestil. Multi'en skal visstnok vaere en "videreutvikling" av denne.

og

2. Hvordan er det nye haandtaket aa kaste med? Altsaa det 6-kantede? Foerst saa tenkte jeg at dette saa teit ut. Men saa slo det meg at du antagelig vil ha god kontroll paa retningen til stanga, siden du faar tommel og pekefinger paa hver sin rette kant.

Og denne MAA hr. Brun faa lov til aa svare paa.  ;)

Og alt dette "lure paa" greiene er et resultat av et lengre besoek paa Loop sine nettsider. Mye spennende der naa, bl.a. paa vadejakker etc. Schoeller materiale, som jeg vet er bra (stretch).

Hei, Tore. Kjempesnilt at du sier det sånn, kamerat.

Men jeg synes ærlig talt at det er vanskelig å balansere det på hva man kan si/ ikke bør si, og jeg vil egentlig ikke tråkke over noen grenser her. Jeg respekterer Rune og Co så mye at jeg vil heller holde tilbake i andre enden. Og det er bare godt ment fra min sin side.

EDIT: Så la oss holde praten til fluefiske, fluer og ørret - det er jo morsomst også  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fair enough det André  ;).

Jeg har sluttet å svare på Sage trådene også. Selv om jeg f.eks. vet meget godt forskjellen på en Z-Axis og en ZXL (en annen tråd).

Det er vel det ryddigste. Enten helt åpent for alle, eller helt "lukket" for alle. Fluefiskere er jo myke, følsomme mennesker som må beskyttes.  ;D

Så da får jeg bare gjette meg til at for en som ikke vrir håndtaket under kasting så kan 6-kantet håndtak være ganske smart. Pluss at "burl", som det heter gir et utrolig godt grep. Spesielt når det er vått. Men jeg noteterer meg det du sier Glenn. Dristig å sette på slike håndtak.

God kork blir vanskeligere og vanskeligere å få tak i. Så kanskje burl kan være en løsning...

Og Juvis svarte jo greit på spørsmålet om Greyline vs Multi.

Som Fredrik la jeg merke til at Loop prisene har sunket betraktelig. Og at jeg ble ganske nysgjerrig på stengene igjen. Det var jo kjekt, siden nærmeste Loop stang er 200 lysår unna...  :-\ (Eller hvor langt er det til Australia igjen...??  :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Jeg tror det sekskantede håndtaket ikke ha noe med design å gjøre, det har med at laminatkorken kanskje er vanskelig å dreie men fin å freses, altså en produksjonsteknisk måte i forhold til materialet.........Det at de velger laminatkork er selvsagt mangel på kork i verdensmarkedet og at flere og flere produsenter må se etter alternativer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det sekskantede håndtaket ikke ha noe med design å gjøre, det har med at laminatkorken kanskje er vanskelig å dreie men fin å freses, altså en produksjonsteknisk måte i forhold til materialet.........Det at de velger laminatkork er selvsagt mangel på kork i verdensmarkedet og at flere og flere produsenter må se etter alternativer.

Det går helt fint å pusse/dreie, men det er hardere. Så det kan nok ha noe med produksjonsprosess å gjøre ja.

TFO bruker det faktisk på de billigste stengene sine, de som kommer i sett. Og jeg må si det er helt klart å foretrekke fremfor dårlig kork. Men flor grade kork er finest, og en god del lettere. Men som du sier så blir det vanskeligere og vanskeligere å få tak i. Er ikke mange ukene siden jeg fikk den beskjeden fra en stor produsent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Spania, Portugal, Algerie, Marokko, Frankrike, Italia og Tunisia. har en produksjon av kork, ca. 50% kommer fra Portigal alene som også har den beste kvaliteten........Og svært lite kork blir høstet, mi må nok etterhvert godta alternativene....[attachimg=1]

post-0-13949878393042_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

På 80 tallet kom det noen stenger med "neopren" håndtak. Det var dritt det !

Det var ingen kontakt med stanga, og man ble svart  i hendene..

Hadde en Daiwa 8,5 for #8 glassfiber.    Fy for noe møkk !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Den grønne stanga til sølvkroken har det, de nye EWA grepene er kjempegode! minst like gode for grepet som kork, men stygt.....ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Den grønne stanga til sølvkroken har det, de nye EWA grepene er kjempegode! minst like gode for grepet som kork, men stygt.....ja!

DEn Daiwaen min hadde noe som var som svart svamp.

Huff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den grønne stanga til sølvkroken har det, de nye EWA grepene er kjempegode! minst like gode for grepet som kork, men stygt.....ja!

Enig i at den fungerte rimelig bra ja. Testet den ikke når den var våt, men det har sikkert du. Hadde aldri kjøpt en dyr stang med slik håndtak da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Det grepet vikke jeg ikke hatt på en dyr amerikansk stang, men til sjøørretfiske funker det veldig bra, en fint og fast grep får man, selv når håndtaket er vått, absolutt ikke noe å være flau over faktisk bedre!![attachimg=1]

post-0-13949878395552_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd Loops X-grip, men jeg gir dem uansett to tomler opp for å ta sjansen på noe nytt i stedet for å levere stenger med korkhåndtak i elendig kvalitet. Om burl er det beste materialvalget er jeg derimot mer usikker på. I tillegg til vektproblematikken har jeg også sett rapporter om at det er kaldt å holde i ved lave temperaturer, og at slitasje etter hvert gjør overflaten veldig glatt.

Til ørretfiske er god kork fortsatt førstevalget, men neste gang jeg investerer i en saltvannsstang er syntetisk håndtak absolutt noe jeg kommer til å se nærmere på. Graphite handle tubing virker spesielt spennende med sin ekstremt lave vekt og høye følsomhet. Et annet interessant alternativ er composite skinned foam core håndtak, men skal jeg få en stang med noen av disse håndtakene er vel custom eller selvbygg eneste utvei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tok med meg en evotec 9`#5  fast action for noen dager siden og har testet den på ett par fisketurer. denne stanga er nydelig! det sekskantete håndtaket var selvfølgelig uvant til å begynne med, ett håndtak skal jo ikke være sånn! eller skal det? tror loop faktisk har gjort noe som slettes ikke er dumt i dette tilfellet. jeg liker det! og tmags, håndtaket er like nyttig entet du vrir eller ikke. jeg gjør begge deler avhengig av type kast :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tok med meg en evotec 9`#5  fast action for noen dager siden og har testet den på ett par fisketurer. denne stanga er nydelig! det sekskantete håndtaket var selvfølgelig uvant til å begynne med, ett håndtak skal jo ikke være sånn! eller skal det? tror loop faktisk har gjort noe som slettes ikke er dumt i dette tilfellet. jeg liker det! og tmags, håndtaket er like nyttig entet du vrir eller ikke. jeg gjør begge deler avhengig av type kast :)

Hei!

Litt nysgjerrig på denne stanga. Er den normalklassifisert el -under? Best med femmer eller sekserline?

Mvh

Johan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke testet en slik stang, og kommer ganske sikkert ikke til å gjøre det heller. Men det er selve stanga som skal være sekskantet. Og ikke grepet.

Ser ingen fordeler med hverken materialvalg eller fasong.

Dette er et kjipt billigtrix for å komme opp med noe nytt.

Som garantert har vært prøvd ut for 100 år siden, og forkastet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Har ikke testet en slik stang, og kommer ganske sikkert ikke til å gjøre det heller. Men det er selve stanga som skal være sekskantet. Og ikke grepet.

Ser ingen fordeler med hverken materialvalg eller fasong.

Dette er et kjipt billigtrix for å komme opp med noe nytt.

Som garantert har vært prøvd ut for 100 år siden, og forkastet.

Alle får jo mene hva de vil, og sekskantet håndtak virker litt "snålt". Men man skal la ting få en sjangs vettu.. ellers går utviklinga bakover......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sykkel i dag ligner på en sykkel fra 1885. Samme med fluestenger. Men ærlig talt.

Jeg ville ikke eid en fluestang som man må rydde bort hver gang man skal knipse et bilde.

Dette har opplagt ingen stor funksjon. Her har Loop brukt billig grov gummikork og rette enkle flater som de prøver å selge som et A produkt med store fordeler.

Alle stenger kaster bra i dag. Utfordringen er faktisk å finne en fluestang som er umulig å bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvem har sagt at håndtaket har en stor funksjon? prøver loop å selge håndtaket som ett A produkt? jasså, ikke fått med meg..  alle stenger er bra, men de må være sekskantet? flaks at loop stangen er en fluestang da.. for alle er jo like bra. Men de må være sekskantet  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...