Gå til innhold

Snelle med knarr


Lyngen

Anbefalte innlegg

Skru ned bremsen så får du utras... hvis det er det som må til  :P Definer maskulin knarrlyd er du snill? Er det mandig med bøy på stangen, egentlig?

EDIT: Kom på at jeg må jo foreslå noe. Foreslår at du brummer mens det femi utraset pågår. Gjerne så langt ned i bass som du kommer. Da blir det tøft da.

Sorry - tror røyken fra St.Hans-bålet gikk rett i skallen på meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe funny....

1.hvis jeg skal brumme mens jeg kjører fisk tror folk rømmer hahahahaha...

2.Både på Guideline og Loop sine er det jo bare tikk-tikk-tikk knarr eller ingen i det hele tatt...

Vil ha skikkelig hvin fra snella...

Finnes det i sstorspole...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe funny....

1.hvis jeg skal brumme mens jeg kjører fisk tror folk rømmer hahahahaha...

2.Både på Guideline og Loop sine er det jo bare tikk-tikk-tikk knarr eller ingen i det hele tatt...

Vil ha skikkelig hvin fra snella...

Finnes det i sstorspole...

Abel og Lamson snellene har bra knarr lyd ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen gi meg et tips ang. Bredspole med tøff knarr... synes at alle er fryktelig feminine... Halve morroa er jo utras med lyd ikke bare spenn i stanga....

Du mener kanskje storspolesnelle og ikke bredspolesnelle?  ;)

Jeg liker lyden på både Waterworks Lamson og Danielsson, men jeg tror kanskje ikke det er det du mener med "tøff knarr"?

Om du mener noe som likner på gamle Hardysneller, så var tipset som kom i går og senere ble fjerne, godt! LOOP Classic har en tradisjonelle "tøff" knarr, du kan jo sjekke dem ut og se om du faller for lyden.  http://www.looptackle.se/Shop/Rullar/Classic-Series/Classic 

Utseende er også retro med S-sveiv, inspirert av de amerikanske Bogdansnellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da jeg fisket i elvene opp mot myanmar, fjernet guiden knarr-splinten på lamson-snellene - han mente de skremte fisken ;)

Dro dere av line under vann da ell??

Jeg har selv testet dette. Skrek av full hals (jeg var vel ikke helt edru) to meter unna en vakende pen fisk. Fisken fortsatte å vake. Til tross for at jeg skrek:

"Ikke spis de der  :o :o!!"  "Slutt å vak  >:( >:(" osv..osv.. :)

(Var ikke påvirket nok til at jeg prøvde med huet under vann - men vil tro dette hadde skremt den  :D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da jeg fisket i elvene opp mot myanmar, fjernet guiden knarr-splinten på lamson-snellene - han mente de skremte fisken ;)

Dro dere av line under vann da ell??

Jeg har selv testet dette. Skrek av full hals (jeg var vel ikke helt edru) to meter unna en vakende pen fisk. Fisken fortsatte å vake. Til tross for at jeg skrek:

"Ikke spis de der  :o :o!!"  "Slutt å vak  >:( >:(" osv..osv.. :)

(Var ikke påvirket nok til at jeg prøvde med huet under vann - men vil tro dette hadde skremt den  :D)

det er kanskje forskjell på ørret og masheer - kanskje masheeren hører bedre - hehe...

eller kanskje guiden var redd for at knarren ville tiltrekke seg noen ville dyr? hva vet jeg... og bryr meg svært lite om det... syns knarr er herlig selv, og syns ULA knarrer best av alle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Det har vært hevdet av noen at knarr gjør fisken villere ved kjøring av fisken...

Om det stemmer vet jeg ikke.

Formel 1 blir også tammere uten lyd, men bilene går ikke fortere om man skrur på lyden igjen. Det bare virker sånn. Å kjøre storfisk uten knarr er for meg antagelig det samme som å se på racing med elbiler. Er liksom noe som mangler... Dessuten er det vanskelig å ha samme kontroll på fisken.

Fisken reagerer nok ikke på knarrlyd. Bortsett fra lyden fra Hardy's Marquis og DeLuxe da. De skremmer fisken over i nest kommune. Og rev, røyskatt, hare, and, gaupe, elg, rådyr, hjort, sau og ku. Eneste som bare blir nysgjerrig er bjørn. Men han kommer fra Drammen så han er unnskyldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha!

Strålende innlegg  ;D ;D

Lyd er å foretrekke, men klarer meg lenge med *chhhhhhhhh* lyden fra en Danielsson original  ;)

Å røske løs i den verste knarren langs en idyllisk elv i villmarken blir bare masete spør du meg (nesten så man føler det er riktig å dra av linen mens man står krumbøyd bak bilen før man legger ut på en halv dagsmarsj til fiskeplassen)  :P Men har sin sjarm når utrasene kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker godt en opplevelse fra mine første år som fluefisker. Da jeg dro ut snøre fra min fars "Finnestads mod Aure" merket jeg at det "svarte" fra gresset foran meg. Det viste seg å være en mink som skrek tilbake hver gang jeg dro snøre ut av snellen :)

En annen gang opplevde jeg at lyden fra min Hardy St John vekket turistene i teltet ved elvebredden, mens jeg kjørte en kjempediger sjøørret (som jeg desverre mistet, men ikke pga snellen).

Derfor skjønner jeg godt ønsket om real knarr, og ikke slike femi skivebremser ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen gang opplevde jeg at lyden fra min Hardy St John vekket turistene i teltet ved elvebredden, mens jeg kjørte en kjempediger sjøørret (som jeg desverre mistet, men ikke pga snellen).

Derfor skjønner jeg godt ønsket om real knarr, og ikke slike femi skivebremser ;D

sterktargument for snelleknarr;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...