Gå til innhold

Daniel mot røkla 2010!


Daniel-N

Anbefalte innlegg

Takker for det folkens :)

Bør også nevnes at pappa, som for det første aldri har hørt ordet "tørrfluepurist" før, akkurat idet jeg skulle til å knyte på ei gullhodenymfe på fortommen hans presterte å si: "Flyter den?" Nei, svarer jeg. "Huh? Er det noe vits da?"

Da lo jeg bare og satte på en vårflue..

Så tørrflueklubben har fått seg et nytt medlem. En med god tålmodighet, dårlig baksleng og en eldgammel fluestang. Tror ikke han vurderer å ta med seg oteren en gang på neste fisketur. Var mye morsommere å få halvkilosfisk på flue enn å få kilosfisk+ på oteren, ifølge den noget gråhårede.. Og det stemmer jo forsåvidt det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

  • 1 måned senere...

Skjønner ikke helt hvorfor jeg gidder å legge ut denne.. Men man ser jo at fisken var stor, så det er kanskje derfor.

Nei.. Den røyk ikke.. Satt dårlig, og flua glapp sånn i farta.. Det skjer med alle. Hele tiden. Har jeg overbevist meg selv om.

Det var denne jeg mista rett etter å ha landa en på 1050. Så det gjorde liksom ikke så veldig mye. Selv om jeg var forbanna..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt hvorfor jeg gidder å legge ut denne.. Men man ser jo at fisken var stor, så det er kanskje derfor.

Nei.. Den røyk ikke.. Satt dårlig, og flua glapp sånn i farta.. Det skjer med alle. Hele tiden. Har jeg overbevist meg selv om.

Det var denne jeg mista rett etter å ha landa en på 1050. Så det gjorde liksom ikke så veldig mye. Selv om jeg var forbanna..

Det skjer med alle, ja. Jevnlig, dessverre (eller heldigvis). Fin elv :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Ca dritlenge siden sist oppdatering, men.. Har fiska en del, men vært dårlig på bilder og sånn..

Uansett.. Sesongen er ikke over enda, selv om bindesesongen har starta for fullt, og jeg egentlig var i depressivmode for et par måneder.

Her er noen bilder fra dagens tur:

Den første som ble tatt

[attachimg=1]

Nummer to. Noe for LTF?

[attachimg=2]

Glenn var fornøyd med 2 slike på tørr mygg. Gøy det!!

[attachimg=3]

post-3683-13949883377533_thumb.jpg

post-3683-13949883378116_thumb.jpg

post-3683-13949883378586_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake i vannet igjen idag etter jobb. Fikk halvannen time med dagslys, som resulterte i at Waksvik tok en 200-grammer på tørr mygg med noe skall eller egglignende greier bak på rompa.

Både meg og Glenn hadde flere feitilslag når mørket seg på.. Dette også på mygg, dog stripende i overflata.

Ble ingen sø-denging idag.. Kanskje imorra? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Våkna opp idag, ikke så veldig fyllesjuk. Foreslo en tur for å se om det vaka fisk. Fiskekompisene, som heller ikke var så veldig fyllesjuke takka ja, og etter en kjapp burger på den lokale junkfoodsjappa reise vi utover.

Det var kaldt i vannet, kaldt i lufta, og fisken vaka bare veldig sjeldent. Prøvde da en buzzeropphenger, med en palmermygg i enden sånn mest for

forhåpningene sin del :P

Etter et par kast så jeg noe som så ut som et slurpevak bare 10 meter unna der jeg sto. Kasta bort, bare for å sjekke, og jaggu kom det ikke en

flott fisk og tok buzzeren min? :D Åjoda!

Dette ble dog den eneste fangsten idag, og siden det var så forbanna kaldt stakk vi hjem halvannen time etterpå.

[attachimg=1]

post-3683-1394988367698_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Ja.. Året går mot slutten, og jeg sitter og ser igjennom litt bilder fra årets turer. Da ramla jeg over en "ekspedisjon" jeg og fiskekompisene mine var på i juni. Litt artig historie, selv om det var en fullstendig bom hele turen.. Vi hadde det jo gøy allikavel.. Legger ut noen bilder her, så får dere se.

Storyen er at vi jakter ørret i Bergen, og hadde fått et tips. Eller.. To tips. Det første viste seg å være drikkevann i turterreng (ikke så kult), og det andre.. Ja.. Dere får se..

Utstyret pakkes ut av bilen, og stemninga er på topp! Det er tirsdag 22. Juni, og idag skal ingen stoppe oss fra å lure et par fine steikepinner!!

[attachimg=1]

"En liten må man så må man, så er vi igang, gutter! Jeg lover!"

[attachimg=2]

"Hmm.. Med et så fett hus og eget helikopter må jo denne karen sitte på en gullgruve av et vann. (Det var her vi bestemte oss for å prøve)

[attachimg=3]

Stenger rigget, og gruppa sprer seg taktisk rundt på vannet. Her er det bare å konse på!

[attachimg=4]

post-3683-13949884529048_thumb.jpg

post-3683-13949884529527_thumb.jpg

post-3683-13949884529932_thumb.jpg

post-3683-13949884530301_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et perfekt kast nå, så tar`n! Garantert!

[attachimg=1]

Joda.. Den tok den. Litt liten men.. Ørret iallefall! Eller..? Hva faen er det her? Har vi blitt lurt?

[attachimg=2]

Åjada.. Det har vi! Så grundig og! Abbor!!

[attachimg=4]

Skuffa, og ikke redd for å vise det.. Jeg vil ikke fiske småabbor!

[attachimg=3]

Nei.. Dette gidder jeg ikke! Jeg trasker i land!

[attachimg=5]

post-3683-1394988453078_thumb.jpg

post-3683-13949884531262_thumb.jpg

post-3683-1394988453173_thumb.jpg

post-3683-1394988453215_thumb.jpg

post-3683-1394988456459_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etterhvert samles fiskekompisene i leiren. Alle har tydeligvis funnet ut av det samme hvis man ser på ansiktsuttrykket..

[attachimg=1]

Marius prøver febrilsk å holde humøret oppe. "Neida gutter. Her er garantert ørret!"

[attachimg=2]

Glenn prøver febrilsk å knekke fingrene sine etter å ha tatt på abbor for første gang.

[attachimg=3]

post-3683-13949884565002_thumb.jpg

post-3683-13949884565483_thumb.jpg

post-3683-13949884566182_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daniel kler av seg.. Dette gidder jeg ikke!

[attachimg=1]

Marius skal som lovet vise oss at det er ørret i vannet. Her prøver han så godt han kan å skjule at han fisker med haspestanga, som hører til dama til Daniel.. Imponerende!

[attachimg=2]

Dama til Daniel prøver å muntre opp med parportrett

[attachimg=3]

post-3683-13949884566721_thumb.jpg

post-3683-13949884567_thumb.jpg

post-3683-13949884567482_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aleksander prøver seg på haspelstanga han og. Det må nevnes at ingen av de fikk verken abbor eller ørret.. Eller gjedde..

[attachimg=1]

Marius smiler lurt. "Jeg heiv pølsa til Glenn i vannet! Haha!"

[attachimg=2]

Måsene var ikke seine de.. Knabba pølsa rett foran oss!

[attachimg=3]

Glenn ble sjokka. Tør virkelig måsene å stjele fra meg? Sønnen av Froland?!!

[attachimg=4]

post-3683-13949884567942_thumb.jpg

post-3683-13949884568331_thumb.jpg

post-3683-13949884568722_thumb.jpg

post-3683-13949884569212_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere tenker sikkert nå at måsene ga seg etter trusselen fra Froland...

Neida.. De kom tilbake de!

[attachimg=1]

Da klikka det for Glenn. Abbor i "ørretvannet", fiskekompiser som kaster med sluk, folk som har råd til helikopter i garasjen sin..

Dette kunne ikke ende bra..

[attachimg=2]

Og det var det vi hadde.. Glenn ble aldri helt seg selv etter dette, selv om han ble någenlunde kurert utover høsten når vi tok ham med til

en av perlene på vestlandet, og han fikk kilosfisk i rennende elv.. Det siste vi så til ham var på loftet hjemme, hvor han satt i stupmørket og band fluer helt for seg selv mens han mumlet noe om å utrydde abbor- og måsestammene på vestlandet i vinter. Det luktet krutt og stram svette.. Ingen vet hva som vil skje..

post-3683-13949884569702_thumb.jpg

post-3683-13949884570491_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh, nei, det har jeg faktisk ikke.

Jeg har vokst opp med en gjeng rølpinger (far, onkel og bestefar) som mente at alt utenom ørret og laks var ufisk, og skulle brennes

så langt som mulig ut i skauen hvis du fikk det..

Kommer mer etterhvert som det dukker opp bilder fra raw-mappa mi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner meg om i sommer den bildeserien, en kamerat og jeg hadde fått tips av faren til kompisen min om et vann der det skulle være mulig å ta kilos ørret. Eneste vi fikk over 3 dagers fiske var mikro abbor. Flott sted var det, men der dominerte mikro abbor dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...