Gå til innhold

Fluer til høsttreffet!!


Gjest Kalle

Anbefalte innlegg

  • Svar 138
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Gjest Pål Andersen

Man trenger klinkhammer, klinkhammer, klinkhammer, klinkhammer og evt klinkhammer.

JegharIkkelystTilåFåNoeSærligMedStorFisk; JegharIkkelystTilåFåNoeSærligMedStorFisk ; JegharIkkelystTilåFåNoeSærligMedStorFisk ; JegharIkkelystTilåFåNoeSærligMedStorFisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Eller:

Man trenger småfisk, småfisk, småfisk, småfisk, småfisk og evt. småfisk.  ;D

Neida, klink funker nok en gang iblant det også, men hvis alle skal gå rundt med det på treffen så lærer vi ikke stort mer om fiske på treffen ihvertfall. Drekke kan jeg så jeg kommer primært for å lære mer om selve fisket. Klink er dermed ikke spesielt interessant i så måte. Selvsagt under forrutsetning av at det ikke finnes 18 forskjellige måter å fisk klink på. Da blir det straks mer moro for jeg kjenner ikke til mer enn noen få av dem.

"Fluer til høsttreffet!!" er egentlig håpløst slik jeg ser det. Ikke vet vi noe om værforhold, vannstand eller hva som eventuelt vil klekke akkurat da. Heller ikke hvor i elva vi kommer til å fiske for det kommer også an på været, vannstand og klekkinger. Så jeg foreslår at vi tar det litt på sparket. Noe som funker skal vi da alltids greie å finne. Og er det bare klinkhammer som funker så blir det tidlig kveld og innhenting av frukter fra tidligere veddemål for min egen del.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Eller en tradisjonell våtflue med rosa floss i halen, claret kropp med sølvribb, brunt softhackla og med rødt hode fetta inn for å fiske tørt eller som toppdropper med micronymfer under ???? Skal vel helst ikke brukes :)

PS. Alle strøforhold som forespurt på en og samme "strekke"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går elva forbi der vi skal campe ?

Er det glattstrøm, stryk, rolig . . . Noen som vet ?

Som Pål sa;alt mulig.

Dette er jo ved Koppangøyene og du kan fiske stryk,kulper(små og store) og stille partier,og mye kan ligge innenfor 100 meter å gå/vade.

....men,skal du fiske,da? ;D

Willy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går elva forbi der vi skal campe ?

Er det glattstrøm, stryk, rolig . . . Noen som vet ?

Som Pål sa;alt mulig.

Dette er jo ved Koppangøyene og du kan fiske stryk,kulper(små og store) og stille partier,og mye kan ligge innenfor 100 meter å gå/vade.

....men,skal du fiske,da? ;D

Willy

Nei-nei, jeg er bare generelt interessert. Men skulle jeg få tid til å fiske så blir det etter røya, og den er litt kresen på forhold.

Primært er jeg der som ressursperson og veileder for dere som sliter, enten det er med det fisketekniske, på hjemmefronten, eller alkoholproblemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger klinkhammer, klinkhammer, klinkhammer, klinkhammer og evt klinkhammer.

24.gif21.gif

jeg liker klinkhammer jeg :) men bind ikke den til nymfe boksen din Kalle ;) den kommer ikke langt nok ned til storharren :)

Klinkhammer med gullhode kan sikkert funke det, tror du ikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

JA, er jo en klassiker den. Få på´n 4mm tungstenhode i gull så fisker den mye bedre, OG på større fisk, ikke minst ørret.....

Kjempefin flue å IKKE få fisk på hvis den er vrien å :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger klinkhammer, klinkhammer, klinkhammer, klinkhammer og evt klinkhammer.

24.gif21.gif

jeg liker klinkhammer jeg :) men bind ikke den til nymfe boksen din Kalle ;) den kommer ikke langt nok ned til storharren :)

Klinkhammer med gullhode kan sikkert funke det, tror du ikke ;)

He-he funker sikkert men da må du ha en enormt diger tungsten skalle ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Den rosa saken med kulehode kommer til å fiske bedre enn all verdens andre klinkhammere.. :)

En digresjon: Godeste Herr Klinken kom opp med sitt mønster (klinkhammer) under fiske på Telneset (Glomma,fluefiskesonen noen mil nord for Koppang)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mista jo seff boksen min med kulehodenymfer for 14 dager siden ? er det mulig og bytte nymfer i brennvinn ? ?

pål nevner mye spennende snadder her, skulle likt og sett i harrboksen til den karen ;-)men ett sikkert dumt spm? skarp claret?  hvilke farge er det ??  sett den på bilde men hvilke dubbing ? fargekode? hehe

har ikke spes peil på nymfer, så mitt forslag på tørre er : Cdc redtag, pinktag, fluo oransje! cdc superpuppan, grå foran og gul bak.

fero vera med rød eller fluo oransje tag...mulig den funker med pink også ;-)

eikre puppa .

men ett spm til?  grønn superpuppa med red tag, (supertag)hvor grønn og hvilke farge på hackel? går ut ifra att det er hønehackel ? caddisgreen ? fluogreen ?

legg gjerne inn bilder av nevnte flue :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...