Gå til innhold

Dyktig fluekaster


Oddbjørn

Anbefalte innlegg

Nei, nå må vi forsøke og holde litt perspektiv her da.

Helt riktig; det finnes ikke 1 fasit for god kasteteknikk.

Helt riktig; hva som er rett og galt blir langt på vei subjektivt.

Med andre ord er du ikke helt på jordet. Du er så absolutt "over" det.

Men forstå at (ja, i det minste når det kommer til undertegnede) det å diskutere kasteteknikk er det vi faktisk holder på med i denne tråden, og at (igjen for mitt vedkommende) det å snakke (kall det rette på om du vil) om den teknikken som blir lagt ut her, faktisk i den sammenheng er normalt. Ønsker vi å utvikle oss alle som kastere, så gir dette forumet oss, i tillegg til en rekke andre kilder, en glimrende anledning til nettopp å gjøre det.

Men det er klart; vi som seriøst ønsker å bidra med noe her inne, vi kan jo bare rulle inn vi, og pakke kofferten. Igjen.

Jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Gjest fredrik hoffmann

Er ikke bare dama som er god til å kaste i filmen. Guideline er vel så gode... på markedsføring  ;)

Det det skal de ha markedsføring kan de !

Dama er forøvrig pen nok hu, og kastinga helt grei (+)  og  vi gutta mister totalt gangsynet ! (Jo bare innrøm det !)   Særlig når ho lekende "tar den i munnen"

Joda SÅ grunn er jeg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Men det er klart; vi som seriøst ønsker å bidra med noe her inne, vi kan jo bare rulle inn vi, og pakke kofferten. Igjen.

Pøh! Du kan jo tre inn i mine sko og se hvor lenge du holder ut å ikke kunne si noe som helst om det du kan mest om, men likevel måtte følge med i tilfelle noen skulle si rene usannheter som kan ta fra deg jobben din. Det beste hadde nok vært å holde seg langt pokker i vold unna, men så er liksom fluefiske interessen min også da.

Litt må alle tåle. Og sier man alltid et "men" når man ser noe som de aller fleste blir imponert over så har man enten svært høy kompetanse eller ikke anelse om det man snakker om. Dere har uten tvil meget høy kompetanse og det er interesant og lærerikt å lese hva dere skriver. Det hadde likevel vært deilig å se en som kaster perfekt eller bare en eneste gang hatt en tråd uten et "men". Bare "flott". For hver gang noen pirker på noen som allerede er et hav bedre enn meg blir jeg enda et hakk dårligere selv.  :(

At det skulle være et minus at ei dame som kaster er pen er dog nytt for meg.

~ joda, her er det noe å rettes på dersom man vil rette på noe, men hun er pen og det er lett å sjarmeres, så i håp om å få seg litt fluefiskehøne tø ingen kompetente å si det jeg sier nå......for bærta kan bli fornærma fordi hu tror at hu er nær perfekt, både atributtmessig og fluekastemessig ~

Vet at du ikke mente det negativt Staffan og du har rett. "Vi" er antagelig Sæksister nok til å rette på alle unntatt ei pen ei. Eller det fordi "vi" tror hun selv tror hun er perfekt og ikke vil fornærme denne fisefine "bærta" (som det så fint ble sagt)? Vel, for min egen del kan jeg bare si at en fluefisker er en fluefisker uansett kjønn eller utseende. Det samme gjelder kastinga. Jeg er i alle fall ikke redd for å si fra om noe bare fordi det er ei dame og at hun er fin. Så der er Staffan og jeg like, tror jeg. Men jeg er altså mye lettere å imponere og det kommer nok av manglende kompetanse. Hvilket jeg jo beviser enda en gang ved å blande meg borti ting jeg ikke har greie på. Men det kommer nok av at jeg ikke kan blande meg borti det jeg faktisk har litt greie på...

Det er jo litt rart at en som er tilknyttet utstyrsbransjen og tjener noen penger på det ikke kan snakke om utstyr, mens en som tjener noen penger på kastekurs kan kommentere kasting og fortreffeligheten ved kurs og trening så mye han orker. Det gjør ikke meg noe at kastekursholdere gjør det da. Jeg syns det bare er hyggelig jeg.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo litt rart at en som er tilknyttet utstyrsbransjen og tjener penger på det ikke kan snakke om utstyr, mens en som tjener penger på kastekurs kan kommentere kasting og fortreffeligheten ved kurs og trening så mye han orker.

Personlig skulle jeg ønske de som er tilknyttet utstyrsbransjen kunne snakke utstyr så mye de orket her.

Innbiller meg at slik det fungerer nå så er det bare å få andre man kjenner, og har tiltro til, til å snakke for seg istedet, og da er det like greit man gjør det selv  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

uansett Erik! Jeg er en mester til å fornærme selvopptatte damer, ja selvoptatte menn også........og jeg kunne vel klart å fornærme denne pene tøtta og, det hadde vært jævlig morro å finne ei støgg ei trimma hu 100% kastemessig og sett hva peningen hadde fått for en oppførsel og væremåte dersom hu støgge hadde kasta med en "lettere".[attachimg=1] Bildet er av den forholdsvis dyktige speykasteren Rohna McCay (skotland) som bare kaster med splitcane!

post-0-13949882727605_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Staffan har ett poeng. Hu taidama hadde vi sikkert alle stått å beundret på bredden. Nikket anerkjennende og skrytt henne oppe i skyene. Komplimenter til henne hadde også vanket... :D

Hun nederste derimot. Hadde hun stått å kastet like bra. Da ville det vel blitt noe som: "Høi....drit i all den kastingen a. Det er øl og rullings i gapahuken. Kom å sett deg og fortell oss en ny grovis !!"  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er klart; vi som seriøst ønsker å bidra med noe her inne, vi kan jo bare rulle inn vi, og pakke kofferten. Igjen.

Pøh! Du kan jo tre inn i mine sko og se hvor lenge du holder ut å ikke kunne si noe som helst om det du kan mest om, men likevel måtte følge med i tilfelle noen skulle si rene usannheter som kan ta fra deg jobben din. Det beste hadde nok vært å holde seg langt pokker i vold unna, men så er liksom fluefiske interessen min også da.

Litt må alle tåle. Og sier man alltid et "men" når man ser noe som de aller fleste blir imponert over så har man enten svært høy kompetanse eller ikke anelse om det man snakker om. Dere har uten tvil meget høy kompetanse og det er interesant og lærerikt å lese hva dere skriver. Det hadde likevel vært deilig å se en som kaster perfekt eller bare en eneste gang hatt en tråd uten et "men". Bare "flott". For hver gang noen pirker på noen som allerede er et hav bedre enn meg blir jeg enda et hakk dårligere selv.  :(

At det skulle være et minus at ei dame som kaster er pen er dog nytt for meg.

~ joda, her er det noe å rettes på dersom man vil rette på noe, men hun er pen og det er lett å sjarmeres, så i håp om å få seg litt fluefiskehøne tø ingen kompetente å si det jeg sier nå......for bærta kan bli fornærma fordi hu tror at hu er nær perfekt, både atributtmessig og fluekastemessig ~

Vet at du ikke mente det negativt Staffan og du har rett. "Vi" er antagelig Sæksister nok til å rette på alle unntatt ei pen ei. Eller det fordi "vi" tror hun selv tror hun er perfekt og ikke vil fornærme denne fisefine "bærta" (som det så fint ble sagt)? Vel, for min egen del kan jeg bare si at en fluefisker er en fluefisker uansett kjønn eller utseende. Det samme gjelder kastinga. Jeg er i alle fall ikke redd for å si fra om noe bare fordi det er ei dame og at hun er fin. Så der er Staffan og jeg like, tror jeg. Men jeg er altså mye lettere å imponere og det kommer nok av manglende kompetanse. Hvilket jeg jo beviser enda en gang ved å blande meg borti ting jeg ikke har greie på. Men det kommer nok av at jeg ikke kan blande meg borti det jeg faktisk har litt greie på...

Det er jo litt rart at en som er tilknyttet utstyrsbransjen og tjener noen penger på det ikke kan snakke om utstyr, mens en som tjener noen penger på kastekurs kan kommentere kasting og fortreffeligheten ved kurs og trening så mye han orker. Det gjør ikke meg noe at kastekursholdere gjør det da. Jeg syns det bare er hyggelig jeg.  :)

:)

Smilte godt her. Joda, Erik, greit nok.

Jeg synes faktisk at det kunne vært ennå mer romslighet på alle disse forumene jeg, i forhold til det å heise sitt eget flagg. Alt i en fin kombinasjon da.

Også synes jeg absolutt ikke, Erik, at du skulle være beskjeden i forhold til å verne om deg selv og dine egne interesser. Det må vel passere som nødverge  :)

Mvh. Jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo litt rart at en som er tilknyttet utstyrsbransjen og tjener penger på det ikke kan snakke om utstyr, mens en som tjener penger på kastekurs kan kommentere kasting og fortreffeligheten ved kurs og trening så mye han orker.

Personlig skulle jeg ønske de som er tilknyttet utstyrsbransjen kunne snakke utstyr så mye de orket her.

Innbiller meg at slik det fungerer nå så er det bare å få andre man kjenner, og har tiltro til, til å snakke for seg istedet, og da er det like greit man gjør det selv  ;)

Ja, det er det jammen flere av oss som reagerer på...men så lenge logoene ses godt, så vet vi jo hvem som visker en i øret ;)

Flink den dama der, sikkert forbedringspotensiale, men hva vet jeg ikke helt, stoler på dere som kan de sakene der.

HAr selv lært massevis av Mentor Staffan, flink pedagog...og for 10 år siden var han ikke så sint på alle og enhver...joda litegrann den gang også, men stakk ikke så dypt :)

Og Jan har vært hyggelig å gi tilbakemelding på mine spørsmål fra kastevideo jeg la ut...flotte kapasiteter.

Dette er selvsagt serøst ment, det vet dere begge to :)

Hopp inn i gamle ambuen din igjen Staffan, reis rundt som i good old days og begeistre folket...kan hende hvis heldig at du får slike damer på kurs også, men da må du skikke deg, ihvertfall skifte ut de gamle fleecebuksene :)

Ikke bry dere om Eikre som ramler innom slike tråder,han liker damer i vadebukser, og vil helst ikke snakke negativt om dem...kan jo man i grunnen forstå :)

MAn snakker ikke til ryper om forbedringspotensiale etter første natta i samme seng, det får liksom komme etterhvert ;)

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo litt rart at en som er tilknyttet utstyrsbransjen og tjener noen penger på det ikke kan snakke om utstyr, mens en som tjener noen penger på kastekurs kan kommentere kasting og fortreffeligheten ved kurs og trening så mye han orker. Det gjør ikke meg noe at kastekursholdere gjør det da. Jeg syns det bare er hyggelig jeg.  :)

Om du er tilknyttet bransjen så er ikke det synonymt med munnkurv. :)

http://fluefiskesiden.no/forum/index.php?board=36.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uansett Erik! Jeg er en mester til å fornærme selvopptatte damer, ja selvoptatte menn også........og jeg kunne vel klart å fornærme denne pene tøtta og, det hadde vært jævlig morro å finne ei støgg ei trimma hu 100% kastemessig og sett hva peningen hadde fått for en oppførsel og væremåte dersom hu støgge hadde kasta med en "lettere".[attachimg=1] Bildet er av den forholdsvis dyktige speykasteren Rohna McCay (skotland) som bare kaster med splitcane!

Sikkert god til å kaste denna Staffan , til tross griserumper hadde nok Asiatern lurt meg......Og ja hun hadde helt klart lært meg å kaste bedre , og kaster fletta av det jeg kan prestere , men jeg får da fisk , og man skal jo ha noe å jobbe med , nå i disse dager som jeg etter 15 år med tenking på emnet , drister meg inn i to-hånds verden , så skal jeg få enda mer å bryne meg på. Utfordringene står i kø rett og slett.

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Det er jo litt rart at en som er tilknyttet utstyrsbransjen og tjener noen penger på det ikke kan snakke om utstyr, mens en som tjener noen penger på kastekurs kan kommentere kasting og fortreffeligheten ved kurs og trening så mye han orker. Det gjør ikke meg noe at kastekursholdere gjør det da. Jeg syns det bare er hyggelig jeg.  :)

Om du er tilknyttet bransjen så er ikke det synonymt med munnkurv. :)

http://fluefiskesiden.no/forum/index.php?board=36.0

Jo, når man er leverandør. Da får man ikke lov til å annonsere og er dermed forhindret fra å delta i annonsørdelen og diskutere utstyr i det hele tatt, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes dama var noe brutal i dobbeltrekket sitt  ;D

...gå hjem og vogg  - Hørt på maken...

Hehe, se på closeup'n da! Og tenk litt "out of the box", er jo det de fleste har gjort i denne tråden allerede.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes dama var noe brutal i dobbeltrekket sitt  ;D

...gå hjem og vogg  - Hørt på maken...

Hehe, se på closeup'n da! Og tenk litt "out of the box", er jo det de fleste har gjort i denne tråden allerede.  ;)

-Kan du virkelig ikke se hvordan hun kompenserer den myke, feminine aksellerasjonen i kastebevegelsene med et litt kraftigere dobbelttrekk  - Det så jeg med en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...