Gå til innhold

New Zealand vinteren 10/11


Nofish

Anbefalte innlegg

  • Svar 210
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

en liten snutt fra gutta i Freestyle fish.vet ikke om jeg vil anbefale de antrekket på fisketur på NZ. men er du glad i sandfluer så er det jo bare og klemme til ;D

Hehe, Freestyle- gutta er kongebra  ;D Ironiserer både over sporten og seg selv på en litt uhøytidelig fin måte som jeg synes er moro  :) Ikke noe billige sleivspark, men rett og slett bare litt uhøytidelig ironisering.

Helt enig, knallkult 8)

Enig, de har et friskt perspektiv på ting. Lenge siden det har kommet noe fra dem nå, så det var artig å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å helle litt kaldt vann i blodet på reiselystne fiskere. Har flere kompiser som har vært nedover i vinter, og alle klager å det samme. ektreme mengder med folk, og nedtråkkende bredder på elvene. Fiskene står og sturer inne på grunna og tar ikke til seg øde. Øyvind som jeg har reist med 2  ganger tidligere og som har 6-7 turer nedover, var nå i sterk tvil om han ville nedover på en stund....  Den værste historien derfra i år fra en vestkyst elv var 50-60 fisker spotet på en dag. ingen tok til seg føde...... Nå har det nok vært en litt spesiel sesong der nede med ekstreme flommer og ugreit vær fra jul og utover men ingen tvil om at det fiskepresset har vært ekstremt de siste årene og er økende. spesielt i januar og februar :-\

Kanskje ikke så rart med tullinger som lager blogger og legger ut videoer på tuben og holder foredrag osv. ;D

Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som har hatt bomturer i år. Er vel på tide å tenke Patagonia osv istedet...??  ;)

Fluefisketurister har nærmest blitt et bannord her nede. Spesielt de som fyker rundt i billige leiebiler, bor i telt og generelt behandler landet som en billig date.

På tide at de begrenser antall fluefiskere i visse elver sørpå...

Heldigvis gjelder problemet bare visse deler av Sørøya, og Nordøya er nærmest velsignet fritt for fluefisketatere...  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for titten ja. Her var det mange fine bilder. Ser jo ut som dere hadde en bra tur selv om været ikke var topp hele tiden.

Og litt bedre fiske i Ahuriri enn det vi hadde...  ;)

Anders...

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...