Gå til innhold

BIOS Norge slukt av Sølvkroken, hva skjer da med reklamasjoner?


Gjest Bishop

Anbefalte innlegg

Som mange kanskje vet er BIOS Norge nå en del av Sølvkroken, BIOS var importør av Orvis her i Norge.

Leverte for en drøy mnd siden en Orvis Superfine til BIOS for reklamasjon (den sprakk i nederste skjøt), de sa ikke noe problem og ba meg sende stanga til de. Når jeg nå ringte fikk jeg beskjed om at alle hos BIOS var sagt opp med virkning fra 15 oktober, og ble bedt om å ringe Sølvkroken.

Sølvkroken på sin side sier at reklamasjon på Orvis stang? Nei det vet jeg de svært lite om, men de skulle høre med noen i Sverige for så å komme tilbake til meg. Og det har de da til gode å gjøre.

Så, hadde jeg visst dette så hadde jeg sendt stanga til Orvis USA selv, i og med at en annen reklamasjon jeg hadde hos BIOS i fjor gikk på 14 dager så da tenkte jeg at dette var god fisk. Men men, godt det er lenge til sesongen for #5 stenger begynner igjen  ;D

Spørsmålet da er om det er noen her som har mer kjennskap til dette enn det lille jeg har fått med meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

huff og huff, men dette er bare en ventet oppsmuldring av fluefiskemarkedet i Norge og Scandinavia.....flere følger, og er spent på hva som følger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orvis, det nye Loomis for Nordic ?  

I såfall kommer Orvis til å pluselig bli laaang bedre enn alt annet på markedet...     ;)

Er det så spesielt for dem da?

Så vidt jeg har fått med meg, så hevder da alle toppmerkene at de har de beste stengene på markedet!  ;D

Kan du opplyse meg om noen som reklamerer med at de har de nest beste stengenbe på markedet?  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leverte for en god stund siden en Hardy splitcane til Sølvkroken for videresending og oppussing hos Hardy i England... Det var ikke akkurat noen stor opplevelse. Null kontroll på hva som skjedde der borte, og også på hva moroa ville koste. Fikk beskjed om at det ville koste noen hundrelapper, og den ville bli "flikket" på. Det var feil, men det fant jeg ut selv etter en telefon til Hardy, hvor jeg fikk vite at stanga lå i køen for "full refurbishment"...

Måtte flire når han ringte og skulle forklare meg at istedetfor noen hundringser, så ble det langt dyrere... Overraskelsen var ikke så stor siden jeg visste det på forhånd, men jeg fikk noen hundringer i avslag  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Orvis, det nye Loomis for Nordic ?  

I såfall kommer Orvis til å pluselig bli laaang bedre enn alt annet på markedet...     ;)

Er det så spesielt for dem da?

Så vidt jeg har fått med meg, så hevder da alle toppmerkene at de har de beste stengene på markedet!  ;D

Kan du opplyse meg om noen som reklamerer med at de har de nest beste stengenbe på markedet?  ;)

Det er kun en morsomhet basert på markedsføring av Loomis på 90-tallet.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orvis, det nye Loomis for Nordic ?  

I såfall kommer Orvis til å pluselig bli laaang bedre enn alt annet på markedet...     ;)

Er det så spesielt for dem da?

Så vidt jeg har fått med meg, så hevder da alle toppmerkene at de har de beste stengene på markedet!  ;D

Kan du opplyse meg om noen som reklamerer med at de har de nest beste stengenbe på markedet?  ;)

Det er kun en morsomhet basert på markedsføring av Loomis på 90-tallet.  :)

Men da var det loomis som var best og ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Orvis, det nye Loomis for Nordic ?  

I såfall kommer Orvis til å pluselig bli laaang bedre enn alt annet på markedet...     ;)

Er det så spesielt for dem da?

Så vidt jeg har fått med meg, så hevder da alle toppmerkene at de har de beste stengene på markedet!  ;D

Kan du opplyse meg om noen som reklamerer med at de har de nest beste stengenbe på markedet?  ;)

Det er kun en morsomhet basert på markedsføring av Loomis på 90-tallet.  :)

Men da var det loomis som var best og ;D

Det var noe som heter f.eks Sage og Scott den gangen også... Loomis hadde ingenting på de to...    ;) 

Men de var ikke dårligere heller da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også spent på dette :o  Min Orvis Battenkill datt i gulvet i høst, og snellefoten røyk. Fikk en e-post fra Sølvkroken etterhvert hvor de opplyste at de hadde tatt over agenturet. Men at de ikke hadde deler til denne snella. Jeg skullle sende den inn, og de skulle se om de kunne hjelpe meg. Tiden for vise hva som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orvis, det nye Loomis for Nordic ?  

I såfall kommer Orvis til å pluselig bli laaang bedre enn alt annet på markedet...     ;)

Det har det vært i mange år det da  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også spent på dette :o  Min Orvis Battenkill datt i gulvet i høst, og snellefoten røyk. Fikk en e-post fra Sølvkroken etterhvert hvor de opplyste at de hadde tatt over agenturet. Men at de ikke hadde deler til denne snella. Jeg skullle sende den inn, og de skulle se om de kunne hjelpe meg. Tiden for vise hva som skjer.

Godtar de reklamasjonen og ikke klarer å reparere snella, så får du jo ny tilsvarende snelle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orvis, det nye Loomis for Nordic ?  

I såfall kommer Orvis til å pluselig bli laaang bedre enn alt annet på markedet...     ;)

Er det så spesielt for dem da?

Så vidt jeg har fått med meg, så hevder da alle toppmerkene at de har de beste stengene på markedet!  ;D

Kan du opplyse meg om noen som reklamerer med at de har de nest beste stengenbe på markedet?  ;)

Desverre har ikke jeg sett noen reklamere på denne måten heller, men om det feks kom noen nye stenger/sneller på markedet som reklamerte med noe ala "Brukbare fluestenger, om du bare skal fiske !", "Helt grei snelle", "Verdens tredje beste fluestenger" osv, så skulle jeg handlet omgående  :D

Det ville gitt meg trua på at folkene som var involvert både hadde bakkekontakt, bra humor, og at de ikke tok for gitt at kundene var idioter  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desverre har ikke jeg sett noen reklamere på denne måten heller, men om det feks kom noen nye stenger/sneller på markedet som reklamerte med noe ala "Brukbare fluestenger, om du bare skal fiske !", "Helt grei snelle", "Verdens tredje beste fluestenger" osv, så skulle jeg handlet omgående  :D

Det ville gitt meg trua på at folkene som var involvert både hadde bakkekontakt, bra humor, og at de ikke tok for gitt at kundene var idioter  :)

Eller evt: Denne stanga er ganske fin å kaste med, men krever at du faktisk er en god fluekaster  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desverre har ikke jeg sett noen reklamere på denne måten heller, men om det feks kom noen nye stenger/sneller på markedet som reklamerte med noe ala "Brukbare fluestenger, om du bare skal fiske !", "Helt grei snelle", "Verdens tredje beste fluestenger" osv, så skulle jeg handlet omgående  :D

Det ville gitt meg trua på at folkene som var involvert både hadde bakkekontakt, bra humor, og at de ikke tok for gitt at kundene var idioter  :)

Eller evt: Denne stanga er ganske fin å kaste med, men krever at du faktisk er en god fluekaster  ;D

Selv driver jeg å utvikler ei fluestang som ALLE kaster både elegant og dritlangt med, enten de har fisket før eller ikke.

Om alt går etter planen så lanseres den lille juleaften, så drøy litt med å kjøpe gave til dere selv i år  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk i dag følgende beskjed fra butikken (dvs jeg fikk se mailen fra Nordic angående returen min);

"Denne stanga har vi ikke inne, vi har heller ikke deler inne til den. Har gitt beskjed om at ny må bestilles i så fall, men den er ikke i sortimentet. Eventuelt kan kunden oppgi kjøpspris på skal vi lage kreditnota."

Ja nå ble jeg veldig imponert! Pokker heller om jeg tar til takke med en Superfine Touch fra neste års sotiment istedenfor! >:(

Skal be de sende stanga i retur til meg, så skal jeg ta det direkte med Orvis selv. Da skjer det i alle fall noe.

Så til andre som eventuelt måtte få problemer med sine Orvis stenger så anbefaler jeg dere å ta direkte kontakt med Orvis UK istedenfor. Det koster dere riktignok porto en vei, men det er det jammen verdt.

Sånn, da var den "steamen" blåst ut  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når Nordic heller sier at jeg kan få pengene tilbake enn å skaffe meg en ny stang så syntes jeg det er bekymringsverdig ja. Var jo en grunn til at jeg i utgangspunktet kjøpte herligheten  :)

Men enig med deg AAL, det burde ikke være noe å bekymre seg over.

Ikke helt sikker på hva som skjer tmags, der må nok noen andre svare deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...