Gå til innhold

Hvor gammel er du?


adrian

Hvor gammel er du?  

165 stemmer

  1. 1. Hvor gammel er du?

    • 0-15
      3
    • 16-20
      12
    • 20-30
      48
    • 30-40
      71
    • 40-50
      40
    • 60+
      6


Anbefalte innlegg

Forumet er et utrolig trivelig substitutt. Men det er nok ikke her du skaffer deg venner. Det blir nok akkurat som et annet digitalt medium. Du blir nettkjent med folk til gangs. Spesielt når de har samme interesse. Men venner.... slik er det nok. Gjerne vær uenig med meg der.

Likevel er dette en flott base for å bli kjent med folk med samme "sykdom". Jeg vil likevel anbefale degf å treffe folk. Som jeg forstår er du fra Bærum. Sikkert mange foreninger der, men jeg kjenner iallefall til vestre bærum sportsfiskere. De har "syforening" nesten hver uke. Da treffer du folk i alle aldre med samme sykdom. Det synes jeg du skal oppsøke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asker, Bærum og Oslo er jo full av "rabagaster" mellom 14 og 20+ år som fisker med flue selv om de ikke ofte skriver her på forumet. De fleste av disse står nå på holmer og skjær, med frosne fingre og tang og tare rundt vaderne i indre Oslofjord på jakt etter sjøørret. Du burde lett kunne treffe noen av dem hvis du leter litt langs kysten Adrian :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forumet er et utrolig trivelig substitutt. Men det er nok ikke her du skaffer deg venner. Det blir nok akkurat som et annet digitalt medium. Du blir nettkjent med folk til gangs. Spesielt når de har samme interesse. Men venner.... slik er det nok. Gjerne vær uenig med meg der.

Likevel er dette en flott base for å bli kjent med folk med samme "sykdom". Jeg vil likevel anbefale degf å treffe folk. Som jeg forstår er du fra Bærum. Sikkert mange foreninger der, men jeg kjenner iallefall til vestre bærum sportsfiskere. De har "syforening" nesten hver uke. Da treffer du folk i alle aldre med samme sykdom. Det synes jeg du skal oppsøke.

Det var ikke et forsøk på å skaffe venner, var mest nysgjerrighet. Og internett er ikke akkurat den beste måten å få venner på nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke alders-inndelingen - det viser at jeg snart kommer i en annen demografisk gruppe. Ikke bra ;)

Eirik

Så lenge du føler deg ung og ikke har forkalkning i alle ledd så er jo det det viktigste Eirik ;D Det er din indre alder som teller så ikke ta det så tungt. Dessuten så er du jo mer vis nå enn før... eller? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forumet er et utrolig trivelig substitutt. Men det er nok ikke her du skaffer deg venner. Det blir nok akkurat som et annet digitalt medium. Du blir nettkjent med folk til gangs. Spesielt når de har samme interesse. Men venner.... slik er det nok. Gjerne vær uenig med meg der.

Likevel er dette en flott base for å bli kjent med folk med samme "sykdom". Jeg vil likevel anbefale degf å treffe folk. Som jeg forstår er du fra Bærum. Sikkert mange foreninger der, men jeg kjenner iallefall til vestre bærum sportsfiskere. De har "syforening" nesten hver uke. Da treffer du folk i alle aldre med samme sykdom. Det synes jeg du skal oppsøke.

Det var ikke et forsøk på å skaffe venner, var mest nysgjerrighet. Og internett er ikke akkurat den beste måten å få venner på nei...

Sånn forstod jeg det og Adrian (nysjerrighet altså) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du glemte alderskategorien min   50 - 60

Og min aldersklasse da. Stiller i klassen over 70 år, og derfor må jeg "klenge" meg inn på de som er yngre. Men det går bra det også.

(Fra mitt ståsted, vet ikke hvordan de yngre takler gamlingen). ???;)

Hvor registrerte du deg ;D ;D?? Etter at jeg registrerte meg, var det bare en i gruppen 60+?

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å se det på en annen måte, folkens. Jo dårligere rekrutteringa er, jo bedre plass blir det i elvene om 30 år.

Jeg går glatt inn i ungdomsgruppa med mine 22. Det er en del av oss, ser jeg. At det er få under 20 syns jeg bare er naturlig. Før du når et punkt, er du mest interessert i det å fiske, og da er sikkert sider som fiskersiden mer aktuelt. Etter hvert forstår man hva som betyr noe, og flytter hit. Det er nå i alle fall min teori.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forumet er et utrolig trivelig substitutt. Men det er nok ikke her du skaffer deg venner. Det blir nok akkurat som et annet digitalt medium. Du blir nettkjent med folk til gangs. Spesielt når de har samme interesse. Men venner.... slik er det nok. Gjerne vær uenig med meg der.

Likevel er dette en flott base for å bli kjent med folk med samme "sykdom". Jeg vil likevel anbefale degf å treffe folk. Som jeg forstår er du fra Bærum. Sikkert mange foreninger der, men jeg kjenner iallefall til vestre bærum sportsfiskere. De har "syforening" nesten hver uke. Da treffer du folk i alle aldre med samme sykdom. Det synes jeg du skal oppsøke.

Det var ikke et forsøk på å skaffe venner, var mest nysgjerrighet. Og internett er ikke akkurat den beste måten å få venner på nei...

Sånn forstod jeg det og Adrian (nysjerrighet altså) :)

Beklager. Da missforsto jeg. Jeg er en treg gammel gubbe i aldersgruppen 40-50 vet du ;) Etter min mening, så finnes det ingen alder innen fluefiske. Enten så driver du med det, eller så gjør du det ikke. Dette driver de ikke bare litt. I såfall så har de ett vannvittig schizofrent liv. Velvel - da skal jeg holde laksefluefiskeren utenfor.. Rett skal være rett (nå må du ikke bli forbannet Oddbjørn, men de er litt mere opptatt av tilgjengelighet - mens ørretfiskerne digger gjerne det motsatte). Eb fluefiskeørretvenn på 70 er "minst" like god som en på nitten. Like barnslig, bare mere rutinert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello

Jeg sier som Lars Lenth, "Det er med fluefiskere på samme måte som homofile, man finner ut om man er det før man er 20"

Øy, dette stemmer ikke. Er nå 29 år, og fant ut på vårparten i fjor at jeg ville begynne med fluefiske. Ble momentant bitt av basillen. Håper ikke jeg finner ut at jeg er homofil etterhvert?

Bor forøvrig også i Bærum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du føler deg ung og ikke har forkalkning i alle ledd så er jo det det viktigste Eirik ;D Det er din indre alder som teller så ikke ta det så tungt. Dessuten så er du jo mer vis nå enn før... eller? ;)

Ja, jeg er i gruppen 60+, og har ikke vært her lenge. Klarer ikke helt å kjenne forskjellen fra da jeg var 30 eller 40. (Er selvfølgelig glad for det..) Ja, det er kanskje noe med visdom - fokus er endret. Fluestang har jeg hatt fra jeg ble konfirmert - en 9' cane - men lærte ikke å bruke utstyret ordentlig, det ble mest plunder. Etter en mannsalder med fiskestang, med metoder som først og fremst brakte fisk i skreppa, er jeg på en måte ferdig med en epoke. Og har trådt i en ny - og begynner å få litt innblikk i en utrolig fascinerende verden som jo fluefiske faktisk er.  Og min fiskeinterresse har fått en ny ungdom og en ny glød...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...