Gå til innhold

MrHunks fabelaktige fluebokser 2011 (MHFF-11)


Eirik Rusten

Anbefalte innlegg

  • Svar 171
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Tenkte å ha en noen eksemplarer av CDC Myggen, kanskje i str 15, 17 og 19. Er ikke sikker på om jeg skal gå for biot eller vanlig dubbing i kropp. Den på bildet er jeg ikke så veldig fornøyd med, men får sikkert bli med på tur. Sliter litt med å få fibrene i løkka til å stikke fint utover, blir ofte bare en klump. En annen ting med denne flua er at jeg tok litt superlim under bioten, og satte limflaska fra meg uten å skru til korken. "Tar det etter bioten er festet", tenkte jeg, og glemte det. Tok bildet og så etterpå at flaska hadde falt over. Limt godt fast i bordplata på spisebordet vårt. Nå blir det pussing og lakkering på far i huset, og sannsynligvis ikke mye annet en god stund fremover :) Ikke alle var blide på far, for å si det sånn ;)

Eirik

[attachimg=1]

post-2735-13949884113884_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes den var fin Eirik.

Trikset med å få denne flua fin er å ha litt lange og litt korte fibre med cdc i løkka,

da kan du trimme den slik at den ikke er så symetrisk. Mao. ikke sentrer cdcfjæra i dubbingløkka, da bør du evt. klippe den ene siden litt kortere før du spinner. Den varianten du har her er flott, lag også helt sorte. Sort dub kropp med hvit vinge og mørk grå cdc.

17 og 19 er mest brukt lag 10 av hver. Viktig å kunne bytte på litt når man fisker, flua er ikke usolid. Men trenger litt karantene etter en fisk eller to. Helt freshe fisker de fletta av det meste som heter tørrmygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tilbakemeldingene, karer :)

En annen flue som jeg hadde tenkt å ha med i myggboksen, som også vel er nevnt tidligere i tråden, er Runes Myggklekker. Denne er jeg ikke helt sikker på størrelse på, men Rune skriver han lager dem fra 12-22. Jeg får se hvor langt ned jeg klarer å binde, den på bildet er 16 :)

Eirik

[attachimg=1]

post-2735-13949884121883_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Takker for tilbakemeldingene, karer :)

En annen flue som jeg hadde tenkt å ha med i myggboksen, som også vel er nevnt tidligere i tråden, er Runes Myggklekker. Denne er jeg ikke helt sikker på størrelse på, men Rune skriver han lager dem fra 12-22. Jeg får se hvor langt ned jeg klarer å binde, den på bildet er 16 :)

Eirik

[attachimg=1]

Prøvde en lignende flue i vår med dårlig resultat, tvinnet fortommen som fy. Nesten værre enn Andre sin Hvitvinge ;D

Kan helt sikkert ha noe med hvordan jeg lagde flua for alt jeg vet, det skal ikke komme som et sjokk isåfall..

Ellers må jeg bare si at du har blitt en ræser bak stikka Hunk'en :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å ha en noen eksemplarer av CDC Myggen, kanskje i str 15, 17 og 19. Er ikke sikker på om jeg skal gå for biot eller vanlig dubbing i kropp.

[attachimg=1]

Fin flue Eirik, jeg bruker denne, men uten biots, svart dubbing bare, i 19 og har også noen i 22 i bakhånda. De blir så små at jeg tviler på om kroppsmaterialet har særlig mye å si, men jeg kommer til å binde noen selv i vinter med sort biots.

Hvor er disse fabelaktige flueboksene blitt av?  :o

Kan hende det var innholdet i dem trådstarten tenkte på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En siste i dag. En f-fly, vet ikke om det finnes en orginal av denne og hvor nært denne er, men satser på at den lurer noen stabeist.

Nå må jeg nok "produsere" litt av de forskjellige som er vist her.

Eirik

PS: Takk skal du forresten ha Per :)

[attachimg=1]

Denne flua på den kroken e knall og e ein fast gjest i mygg boksen frå 18 og ned til 26. Når det kommer til og tvinne fortommer, så har eg aldri hatt problem med dette :) Litt vannskelig og sjå når du binder den under str 20, så dermed har eg brukt litt kraftige farger på CDC`en " Chatru, rosa og kvit " Farger som lyser opp og gjør det letter og følge med + dei fanger fisk :)

Absolutt annbefalt og bruke frå min side :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det er du som rett og slett ikke kan fiske...  :P Kødder!  :) Det er vel slik med alle fluer.. noen synes de er bra andre ikke.

Jeg har kun fisket ørret med den og har meget gode erfaringer med den. Synes den fisker bra både oppå, i og under filmen, og ut fra mine erfaringer med den flua ville jeg bare gi et lite tips til Hunken om at den er verdt å prøve.

Viktig å binde den riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å binde opp en del buzzers, ikke for at jeg har brukt dem noe særlig, men fordi Rune er en veldig fin talsmann for disse og jeg er i reklamens makt :)

På bildet har jeg akkurat hatt et lag lakk på, skal vel ta et til etter at det har tørket.

I tillegg til det jeg har vist hittil, tenkte jeg å ta med palmermygg i myggboksen. Er det noen andre myggimitasjoner jeg må ha i denne boksen, så har du sjansen til å rope ut nå. Kanskje jeg kan gjøre plass til den typen, evt putte i eksperimentboksen ;)

Eirik

[attachimg=1]

post-2735-13949884158189_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen få palmer i 16-20 nå + buzz så har du kommet i mål.

3-4 varianter på buzzer skulle jeg nok minst hatt. Hvis du produserer litt palmer og flere av de andre i noen dager så skal jeg sette opp en best of the best list på mine. Må ta litt bilder og muligens binde litt, husker ikke hva som finnes i boksen nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stretchtube, ice dub og Latex  ??? Ordentlige fluer og ekte fluefiske er basert på fluer som utelukkende er bundet av naturmaterialer. Tinsel er greit som ribbing om man har litt sans for pynt (og er løs i håndleddet), men that's it. Syntetiske materialer er og blir både vulgært og usportslig.  ;)

Jeg er ikke helt uenig, det vil si det er vel ikke vulgært, men jeg personlig har trua på naturlige materialer i fluene mine. det at Rune Bekkestokk er uenig er fordi han liker å få solgt en hel del sånne plastdingser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha bundet noen palmer/G. gnats med paraloophackle i tillegg. tror det var Terje som viste none eksempler i fjor under myggtråden.

Jeg brukte dem en del i år og de tok fisk. Om de er bedre/dårligere enn orginalen har jeg for lite grunnlag til å avgjøre, men de skal få prøvd seg videre neste år

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...