Gå til innhold

MrHunks fabelaktige fluebokser 2011 (MHFF-11)


Eirik Rusten

Anbefalte innlegg

Hiv og hoi

Ble litt lei av å "produsere" nå (ikke at jeg har bundet såå mange da - i alle fall 5 :) ), og tenkte å ta en pause med litt leking. Kan jeg legge inn den type klekker du ser under her i døgnflueboksen, eller bør den inn i eksperimentboksen, eller scrappes først som sist? Jeg er videre litt usikker mtp farge på klekkere. Blir det sånn høvelig riktig med samme farge på klekker og dun, eller burde det mørkes litt på klekkere? Farge på spinnere er vel veldig like på nesten alle typene? Er farge egentlig like viktig som størrelse og fasong?

Eirik

[attachimg=1]

post-2735-13949884222931_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 171
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Lekker den siste fluen der , de andre og forresten Eirik.

Hvordan binder du hacklet her ,? binder du foamen først og surer hacklet imellom krok /foam , eller legger du på foamen til slutt ?

flott flue , du er meget flink til å binde.

Sitter selv med tjekkere om dagen , bly og icedub med schud tiol ryggskjold , enkle Harrfangede jævler...spesiellt i rosa/mørk brun thorax.

Flott inspirasjonstråd.

Jeg skulle liksom binde Laksefluer nå , men driver da mest med klekkere og nymfer hittil , vintern er ung.

Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg kjørt samme "stil" i bakkropp (med oliven st denne gang, kommer ikke så godt frem på bildet), men med loopwing. Vet ikke hvorfor, men har litt trua på slike loopwings, så skal ha noen av disse i boksen og. Om jeg lar bakkroppen være slik (litt vel mye tuster her kanskje) eller hekler den med st, får jeg se på. Kommer sikkert et par med vanlig dubba kropp også ;)

Akkurat denne flua ligger forøvrig med knekt krok etter et lite uhell med lokket til fotoboksen min etter photosession ;D Litt mange uhell for tiden....

Eirik

[attachimg=1]

post-2735-13949884277412_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott flue. Slike loopwing er meget effektive for flyteegenskapen. Fanger masse luft i selve cdcen når den bindes sånn. Liker også godt kroppen. Selv bruker jeg mye vinylrib isteden for stretchtube. Og for å gjøre det litt enklere bruker jeg dubbing som jeg børster ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor sånn farge på loopen a Eirik? Synes den var litt vågal.

Synes også at loopen blir litt stor, dominant. Ville hatt litt mer kropp bak/under vann.

Men det er min smak. Flua er flott utført.

Fargen er egentlig oliven, men kommer ikke noe særlig frem på bildet. Men det er kanskje like vågalt, det og? :) Bør jeg kjøre beige, eller dun? Ja, loopen er muligens stor - har ingen preferanser eller erfaring så det er flott med påpakning  :D

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor sånn farge på loopen a Eirik? Synes den var litt vågal.

Synes også at loopen blir litt stor, dominant. Ville hatt litt mer kropp bak/under vann.

Men det er min smak. Flua er flott utført.

Fargen er egentlig oliven, men kommer ikke noe særlig frem på bildet. Men det er kanskje like vågalt, det og? :) Bør jeg kjøre beige, eller dun? Ja, loopen er muligens stor - har ingen preferanser eller erfaring så det er flott med påpakning  :D

Eirik

Jasså! Synes den var så skarp på skjermen min. Mulig jeg må se litt på skjerminstillingene her. Ikke bry deg så mye om hva jeg skriver, er ofte litt pettis jeg uten at det betyr stort.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså! Synes den var så skarp på skjermen min. Mulig jeg må se litt på skjerminstillingene her. Ikke bry deg så mye om hva jeg skriver, er ofte litt pettis jeg uten at det betyr stort.

Jepp. Men tror det er jeg som har bommet på hvitbalanse eller noe på den flua. Hele greiene er mere oliven enn hva den ser ut som. Men den er ødelagt uansett ;)

Jeg er kjempeglad for pettis-tilbakemeldinger, jeg, så det må du ikke slutte med :)

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ofte litt pettis jeg uten at det betyr stort.

Er ikke pettis en som tykler med andre herrelem :rolleyes:

Haha... Godt mulig uten at jeg pleier å gjøre det. Mente pettis som i petimeter... vi bruker det slik også..

Hvem er "vi". Kan være godt å vite sånn tilfelle  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe

Fra tykling av diverse greier, til et par andre typer med loopwing. En hekla (litt for løst her) og en med biot. Jeg vet ikke om jeg går for noen hekla typer i mine "standardbokser" - det tar litt tid å binde, og jeg vet ikke nok til å si om de er bedre enn feks stretchtube-ribbing. Kan jo ha noen varianter i min eksperimentboks, kanskje.

Eirik

[attachimg=1]

[attachimg=2]

post-2735-13949884330625_thumb.jpg

post-2735-13949884331108_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...