Gå til innhold

Inspirasjonstråd - Småfluer - knøttsmå innsektsimitasjoner av alle slag


.JB

Anbefalte innlegg

Laget en ny tråd, for ikke å besudle inspirasjonstråden med eksperimenter. Her er en tråd for små fluer, krok 20 og nedover. Ærlighet varer lengst og er også ganske underholdende, så perfekte resultater er ingen nødvendighet her.  ;)

Måtte finne ut av om jeg klarer å binde catskill på små kroker. Hoppet like gjerne ned på krok 22 (Mustad R50 signature). Ikke akkurat enkelt, og heller ikke et perfekt resultat. Slet litt med hackelet kan man si,  men just for fun!  

March Brown størrelse 22:

[attachimg=1]

post-2261-13949884889204_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Hvis du bruker unithread 8/0 på de fluene så er det intet annet enn fabelaktig at du får det til. Synes unithread er dritttråd.

Jo takk da fikk jeg en ny utfordring :) Nei jeg har brukt Benecchi 12/0. Uni er min favoritt tråd da jeg kun har Uni eller Benecchi. Sliter med at Benecchi skiller seg til tider og derfor lett splitter. Uni holder seg samlet. Surrer ikke mer enn jeg må vettu. Lærte det av deg ;)

Kan svært lite om bindetråd egentlig. Hvor tynt kan du få? og hva anbefaler du. Er åpen for å prøve noe nytt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Benytter samtidig anledningen til å ønske tidligere direktør i Språkrådet, Sylvest Lomheim, velkommen på forumet!

Jøss så stilig

(VG Nett) Språkkongen Sylfest Lomheim har ikke fått nok. Han er sugen på mer s..undervisning fra statskanalen.

Hehe første som poppet opp. Regner vel med at du er JB i forkledning sånn egentlig :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan svært lite om bindetråd egentlig. Hvor tynt kan du få? og hva anbefaler du. Er åpen for å prøve noe nytt

Jeg bruker Benechii 12/0 til nær sagt alt. At den splitter seg er bare fordi den er flat og ikke vokset. Bare å tvinne trådholderen litt hvis du vil ha den til å samle seg. Bygger jo mye mindre med flat tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlige bilder, morro å prøve på så små fluer... Har prøvd meg på et par cdc krok 26 fra varvias, men sliter litt med å klare knuten før øyet, så de må i beste fall limes til fortommen, men når jeg klarer å holde øyet fritt, skal det komme et bilde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

Stilig og bra Åboren. Benytter samtidig anledningen til å ønske tidligere direktør i Språkrådet, Sylvest Lomheim, velkommen på forumet!

Benytter samtidig anledningen til å ønske tidligere direktør i Språkrådet, Sylvest Lomheim, velkommen på forumet!

Jøss så stilig

(VG Nett) Språkkongen Sylfest Lomheim har ikke fått nok. Han er sugen på mer s..undervisning fra statskanalen.

Hehe første som poppet opp. Regner vel med at du er JB i forkledning sånn egentlig :rolleyes:

Stilig og bra Åboren. Benytter samtidig anledningen til å ønske tidligere direktør i Språkrådet, Sylvest Lomheim, velkommen på forumet!

Takk for det? Sliter litt med tegnsetting%

Vel.... :) Det slites vel en hel del med å finne seg selv tror jeg. Identitenen sin er det slett ikke alle som har kontroll på :)

I hvertfall ikke de som skifter navn en gang i uken ;)

Ellers så synest jeg dette kan bli en skikkelig flott tråd om den ikke går HELT til OT, og JB, du må gjerne endre overskriften, og sette Inspirasjonstråd fremfor eksisterende tittel. Slik at den kan gå sammen med de andre trådene :)

Flotte fluer alle ammen. Denne skal jeg henge meg på når jeg blåser støv av bindesakene senere i år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...