Jump to content

Inspirasjonstråd - Vanninsekter (øyenstikkere, biller, krepsdyr, etc.)

Recommended Posts

En gul enn for stille vann.

fest inn inn braided leader, fest hackle og dubb front.

lag en parachute og legg hacklefibre bakover

fest leader i front og legg den bakover og fest - klipp av leader

ferdig flue ovenifra

_________

Trygve

• Replies 200
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I år skal jeg teste ut en ny variant på øyenstikkernymfe. Kommer tilbake med mer info når jeg har fått samlet meg litt erfaring utenfor bindestikka og oppvaskkummen ;-) Hei gjest! For å se skjult innhold må du være medlem av foreningen. Klikk her for å lese om medlemskap.

2 av 5 slike jeg bandt i kveld. Jeg får lage noen med intvinna mono også da Truls! Her er oppskrift på flua:  Hei gjest! For å se skjult innhold må du være medlem av foreningen. Klikk her for å lese om medlemskap. Hei gjest! For å se skjult innhold må du være medlem av foreningen. Klikk her for å lese om medlemskap.

Jeg bruker også Oliven vannymfe, hannen og hunnen har som kjent ulik farge. Hunnen til Stor Blåvannymfe og vanlig Metall Vannymfe er gjerne oliven/grønn. Noen hunner er også kobberrøde. Hvis du lurer på om dette er no vits å ha i boksen så ta en titt på det første minuttet her: Hei gjest! For å se skjult innhold må du være medlem av foreningen. Klikk her for å lese om medlemskap. Hei gjest! For å se skjult innhold må du være medlem av foreningen. Klikk her for å lese om medlemskap.

Posted Images

• 4 months later...

Her er et forsøk på en utgave av Rune's Libellnymfe. Har bundet noen slike med gummibein og marabou vingesekk også, men håper denne funker greit nok, da den er bittelitt enklere å binde (et sett med fasanhale fordeles på hver side og brettes til slutt over). Tipper disse kommer til å dra kilos etter kilos etter kilos til sommern 

/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Eirik

[attachimg=1]

• 3 months later...

Lagde en ny variant av en vannnymfe jeg la ut tidligere i tråden igår. Samme oppskrift, men bytta ut bein og epoxy, med nymph skin, kuleøyne, og kulere bein

/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20" />.

Litt usikker på om det kommer til å henge seg opp med ledd, men har stor tro på disse slanke kreasjonene i et godvann.

Lagd en samme variant uten ledd åsså

/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20" />

[attachimg=1]

Fine greier, Robert. Hvor lang er den der, egentlig?

Eirik

Takk gutta

/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20" />.

Denne karen er 3cm fra øye til slutt på halen. Jeg lager de i litt ymse str. Trur Rune nevnte for meg at de ble ca borti 3,5 cm store. Har observert de i mange forskjellige str så lager defor litt av hvert.

Desuten er det jo flere arter av disse som ser ganske like ut i nymfestadiet , men svært forskjellig når de flyr rundt.

"Kjellemanns Rødvinsrus"

På en alt for lang fredag, og i lettere rødvinsrus så denne kreaturen sitt lys her i kveld. Om fotografen har sett lyset vites ikke, men han holdt da kompaktkamera riktig vei om enn med skjelvende hender.

Kjell

Den var supersnasen Kjell

/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20" /> Me like.

Er bakroppen her samme som i Rune sin variant, hvis ikke, please fortell

/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20" />

Takk Kjell. Var egentlig deilig å se en variant som ser like giftig ut, men er mindre komplisert. Noen fluer er hat å binde, eller rettere sagt hat å sette seg ned å binde

/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20" />

robban er nok en læremester i denne kreasjonen.

Min første vannymfe.

nok en gang lærerikt Rob.

ppparty

[attachimg=1]

• 2 weeks later...

Er det noen her som kunne tenke seg og legge ut en imitasjon av en marflo som funker bra?

gjerne i oliven

Se her:

Har lagd noen med rød dubbing i bakkroppen for å imitere  marflo som bærer egg

/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20" /> Har ikke testet dem, men skal testet i finnmark i år. Satser på at det er en killer imitasjon!

Øyenstikkernymfe

/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20" /> Etter denne oppskrifta:

Fra siden:

Ovenfra:

• Create New...