Gå til innhold

fluefiske tidlig?


Thomas G

Anbefalte innlegg

Ikke hør på dem Lars. Som du vet er alle vestlendinger fulle av løgn og de skryter noe forferdelig. De aller værst er østlendinger i fra vestlandet!

Jeg så foressten vak både i forige uke og uka før det.

Som den høflige og uutdannede mann jeg er,må jeg bare takke for den,Frode ! tongueanim ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i ferd med åpne seg her....litt mer vind......... ;)

Daniel påsto han så vak for en uke siden,og der han var tror jeg på det. :)

Og da var han? :) :) :)

Nordåsen begynner å bli bra, men fremdeles noen flak..

Du som er i området, hvordan er kaland for tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i ferd med åpne seg her....litt mer vind......... ;)

Daniel påsto han så vak for en uke siden,og der han var tror jeg på det. :)

Og da var han? :) :) :)

Nordåsen begynner å bli bra, men fremdeles noen flak..

Du som er i området, hvordan er kaland for tiden?

Omtrent som bildet til Tom over her. ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altfor tidlig Sigve. Er jo meldt -6 grader til helgen.

Forøvrig pleier vi i Stavanger få et par ukers forsprang på sørlendingene. Hadde garantert funnet ei råk å fiske i nå også om fiskelysten var altfor stor.

Ser det spøker ja. Huff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hør på dem Lars. Som du vet er alle vestlendinger fulle av løgn og de skryter noe forferdelig. De aller værst er østlendinger i fra vestlandet!

Jeg så foressten vak både i forige uke og uka før det.

På vestlandet kan det klekke & vake året rundt for min del . . . Finnes ikke brunørret som greier å gape over noe større enn fjærmygg der uansett  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hør på dem Lars. Som du vet er alle vestlendinger fulle av løgn og de skryter noe forferdelig. De aller værst er østlendinger i fra vestlandet!

Jeg så foressten vak både i forige uke og uka før det.

På vestlandet kan det klekke & vake året rundt for min del . . . Finnes ikke brunørret som greier å gape over noe større enn fjærmygg der uansett  ;D

Fint du syns det,for da får vi dem for oss selv,de som klarer det,altså. ;)

På den annen side,slipper vi å krangle så mye med overivrige harrer og det som verre er,sånt kan vi oppsøke når vi gidder å kreke oss over fjellet,og slapp av Frode,sørover herfra drar vi ikke! ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg beveger meg ut av døra, eller ser ut av vinduet, så får jeg bare spastiske rykninger.. Det snør som bare rakkern! Det er bare å trekke hetta over huet og håpe på at mars vil bli gjedda og sjøørretens måned. Godt tørrfluefiske kan vi i hvert fall se langt etter her på Nedre Romerike. Er vi heldige så går isen på de tidligste vanna seint i april, men mest sannsynlig tidlig i mai...  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, frister ikke. Når varmen kommer, kanskje ved påsketider, så blir det en tur ut etter sjøørreten i Vestfoldskjærgården. Men ikke før. Deretter blir det marka fra midten av mai, men før den tid er det ski, skøyter og premier league - og så er det så mye annet i fjernsynet at det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, frister ikke. Når varmen kommer, kanskje ved påsketider, så blir det en tur ut etter sjøørreten i Vestfoldskjærgården. Men ikke før. Deretter blir det marka fra midten av mai, men før den tid er det ski, skøyter og premier league - og så er det så mye annet i fjernsynet at det. 

Hva med steinfluerfiske da? Synes du ikke det er morro? Hvis du ikke har drevet noe med det bør du prøve :)

Jeg får ikke så veldig mye fisk da men det er så deilig å være i gang og det hender det vanker en litt fin fisk og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk har jeg vært på to turer allerede med tørt i strømmende vann. Første turen gikk i skumringen onsdag 2. februar til

Nidelva. Telte 7 til 8 vak men fikk ingen til å ta myggen min. Neste dag fikk jeg besøk av min blågule

fjellnabo og vi avventet fjærmyggklekkingen i halvmørket. Mindre action men tre vak. Egentlig er dette greit

til februar og være.

Gleder meg til månedskiftet når ting virkelig begynner å skje i elva hvis temperaturene holder seg på rødt.

Trondjæm sjø!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...