Gå til innhold

Prima Villmarksliv, Tundra Outdoor og reparasjon på Simms


Gjest Raymond

Anbefalte innlegg

Med fare for å virke firkantet:)

Angående forbrukerrettigheter i Norge så er det vel garanti og forkjøpsrett til kjøperen altså den som har kjøpt varen i butikken, så om varen blir solgt videre så ugår garantien eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 186
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Med fare for å virke firkantet:)

Angående forbrukerrettigheter i Norge så er det vel garanti og forkjøpsrett til kjøperen altså den som har kjøpt varen i butikken, så om varen blir solgt videre så ugår garantien eller?

Slik jeg ser det levner Kjøpsloven ingen tvil med tanke på kjøpers rett til reklamasjon mot tidligere yrkessalgsledd, så her har Prima Villmarksliv virkelig tråkket i salaten:

http://www.lovdata.no/all/tl-19880513-027-023.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Liten oppdatering..

Har nå tatt kontakt med hovedkvarteret til Simms og skal sende buksa over til unite'n for reparasjon, venter på at de skal sende meg et returnr. Prima vil få en regning på fraktkostnader og eventuelle andre kostnader gjennom min advokat når alt er i orden, skal se om jeg ikke kan føre på et par gebyrer og litt renter også ;D

Fortsatt ikke noe svar fra Prima på mine henvendelser :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Jeg har brukt Patagonia i mange år-Kjempefornøyd. OG jeg har fortsatt Tierra Goretex (Loop) vaderne mine fra midten av 90 tallet (kosta på 4000,- tallet de å). Lekker ikke ennå. Simms er et bra og innovativt firma med mye fine produkter, synd det forvaltes (tydeligvis) så dårlig.

Kjenner flere av de som har vært med å utviklet Simms produkter.. Dyktige folk...

Forvaltes dårlig?? ja jøss pål.... vet du hva du snakker om nå egentlig? du bruker å gjøre det, men akkurat her er du vel litt ute å paddle...

Er det ikke det tråden handler om? Manglende service på produkt(er) ? Er vel ikke ute å padler da vel :) "Forvaltes" i denne sammenhengen betyr manglende service...

Som et lite PS. Nå kjenner jeg jo bare saken fra forbrukerens side i dette tilfellet.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Nå skal det sies at Holmensenteret ikke er noen verdimæter pånom Prima er bra eller ikke. Det er mange butikker som ikke greier det i det senteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

En kompis var på opphørssalg på Prima på Holmensentret i går.......

Hmmm sortimentet er endret i nettbutikken også.....  Hvor er Simms  ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Hmmm sortimentet er endret i nettbutikken også.....   Hvor er Simms  ?

La også merke til det, plutselig ble både vadebuksene og jakkene borte. Når hele sagaen begynte, hadde de en del Simms på nettsiden, men alt er borte nå. Kanskje denne saken svei litt likevel? Er lov å håpe :-X;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tillater meg å stille det samme spørsmålet som andre her inne: Direkte import?  :P

Det forklarer i allefall at de kunne kjøre flere runder med 50% på simms. Ikke akkurat hverdagskost å kunne selge en G4 jakke til under 2000,- og fylle opp lageret og kjøre runde nr. to.... Gitt den hyppige (  :rolleyes: ) tilbakemeldingen fra Prima så er jeg redd det er både to eller flere ugler i mosen her, så jeg velger faktisk å tro at Tundra har skjellig grunn til å avvise saker via Prima grunnet ovennevnte  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Jeg tillater meg å stille det samme spørsmålet som andre her inne: Direkte import?  :P

Det forklarer i allefall at de kunne kjøre flere runder med 50% på simms. Ikke akkurat hverdagskost å kunne selge en G4 jakke til under 2000,- og fylle opp lageret og kjøre runde nr. to.... Gitt den hyppige (  :rolleyes: ) tilbakemeldingen fra Prima så er jeg redd det er både to eller flere ugler i mosen her, så jeg velger faktisk å tro at Tundra har skjellig grunn til å avvise saker via Prima grunnet ovennevnte  :P

Jeg aner ikke, men det lukter litt rart av det hele ja. Representanten jeg har kontakt med fra Simms USA, hadde vært i kontakt med Flyfish Europe (som skal være det samme som Tundra om jeg ikke tar helt feil?), de ble ihvertfall enige om at Simms USA skulle ta saken. Så det spørs om ikke Prima har bæsja på leggen. Er alltids lov å håpe, for jeg har veldig lite til overs for de akkurat nå.. >:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det er tilfelle at de kan importere selv og deretter selge til halv pris, lurer jeg litt på andres fortjeneste på disse produktene.  Men alt dette blir vel spekulasjoner.

- Husk det er mange måter å drive import på også, mva, toll, etc etc. ;) - Dette blir selvfølgelig også spekulasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver igjen ......

Er det garanti på varer som blir kjøpt brukt, eller som blir solgt videre? Jeg mener å ha lest et sted at de fleste varer som blir kjøpt direkte i butikk kun gir førstehåndsbruker garanti rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver igjen ......

Er det garanti på varer som blir kjøpt brukt, eller som blir solgt videre? Jeg mener å ha lest et sted at de fleste varer som blir kjøpt direkte i butikk kun gir førstehåndsbruker garanti rett.

Det må du nesten sjekkeopp hos hver enkelt produsent. Reklamasjonsretten derimot følger produkt, ikke kunde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett usedvanlig dårlig behandling av kunder dette her, i slike tilfeller bør de jo gjøre avtale med importør eller en annen butikk med tanke på fremtidige reklamasjoner...og så informere om dette.  Det er i slike situasjoner man ser hvor seriøse aktørene er og det bør man ha i tankene dersom samme personer starter ny virksomhet.  

At forhandler legger ned virksomheten fritar ikke distributør for et eventuelt garantiansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

"Var innom Prima Villmarksliv i Møllergata i dag. Der er det opphørssalg"

Da har de sikkert gitt bort plassen sin på Villmarksmessen også da ?

DEr var det opphørssalg ja 50 til 70% på alt.    Prima opphører å eksistere fikk jeg vite.

NB.

De hadde en Simms L2 Goretex vadere med 50 % rabatt i strl XXL..... 

kr 1499.-  for Simms Goretex.

Her er det bare å slå opp teltet i Møllergata for den som vil ha de først !

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...