Gå til innhold

MULTIFLUA!


Marius (W&M)

Anbefalte innlegg

Her får du nok like mange svar som det fins erfaringer :)

Men for the record, så ble min favoritt til vårfluene ifjor Elk Hair caddisen.

Og til årets sesong har jeg tenkt å gi Morten Øland`s "Best Caddis" en real mulighet til å ta over. Prøvde denne i badekaret her om dagen, og huttemegtu den så fin ut når den stripa over badekaret med litt improviserte bølger og litt vind :)

Sånn ellers består mye av vårflueboksen min av dyret, superpuppan, elk hair og streaking caddis. Jeg trenger ikke mer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsto ikke helst spørsmålene men. Caddis vs Vårflue? Uansett, Phryganea grandis er den råeste og største av vårfluene i Norge. Kropp på opptil 2 cm. og et vingespenn som kan nå 60 mm. Det er den som Streaking Caddis er ment å etterligne. Skulle jeg valgt en imitasjon for vårfluer blir det Gunnar Bingens "Dyret" tett fulgt av "Elk Hair Caddis".

[attachimg=1]

Bildet har jeg desverre ikke funnet ut hvem som har tatt men siden det ikke var merket med copyright, bruker jeg det.

post-3493-13949886099914_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er egentlig den råeste vårflua vår? Er det caddisen som får ørreten til å crazy bananas?

Vak, men flua di ligger der fortsatt urørt og bekymra   ??? Hva er reserve løsninga di som løser alle problemer?

Et eller flere kast til ?

Presentasjon !

Da gjerne Dyret,Devil bug eller min Caddis. 8)

Kan det være den tar klekkere : ESP ! Superpuppe,eller svømmepuppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du lurer på hva som er reserveløsninga når flua flyter over fisken uten å bli tatt, men du er rimelig sikker på at imitasjonen er grei ville jeg prøvd å stripe flua. Først forsiktig, deretter litt heftigere.

Går ikke det så må du bare bytte.. Hot tips er jo å gå ned i størrelse. Hjelper ofte det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det ei flue som jeg synes feier alt av banen når ørreten tar voksne vårfluer, og det er Brun's Caddis  8)  Kommer vel ikke som noen bombe...  :) Men sannheten er faktisk at den er alt jeg trenger når ørreten tar voksne eggleggende eller svermende vårfluer, og har egentlig aldri behov for å bytte den ut med noe annet, og det holder for meg  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...