Gå til innhold

Byfiske.......


Andreas L

Anbefalte innlegg

Var hos svigerforeldre i Norrköping (SWE) i helgen. I mangel av åpent vann i områdets skogselver ble det byfiske: Sjøørret i Motala Ström midt i sentrum. Resultatet ble 2 fine ørreter på 1-1.5 kg på Zonker.http://www.cityfiskeinorrkoping.com/

Tenkte derfor starte en tråd om byfiske: Hvilke byer har du fisket i? Vi snakker nå om fiske midt i bykjernen. Her følger noen av mine:

- Drammen: Muligheter for sjøørretfiske med flue i Drammenselva midt i byen. Sesong stort sett hele året så lenge det er isfritt.

- Stockholm: Bodde noen år i denne vakre byen, med muligheter for sjøørretfiske med flue midt i byen og på Djurgården.

http://www.fiske.nu/fks/

- Steinkjer (ja, har bystatus.....): Jobba noen uker på slakteriet her. Aritg ørretfiske i munningen av Steinkjerelva og på Nordsileiret.

- Helsingborg: Flott sommerby, og mulighet for sjøørretfiske svært nærme sentrum i Øresund store deler av året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo - Akerselva

Trondheim - Nidelva, bra med laks og SØ

Lillestrøm - Nitelva, gjeddeparadis

Men fiske i bymiljø greier jeg meg fint uten, selv om 2-kilosene skulle vake steady på gamle sneiper og kebabrester. Fluefiske handler for meg om noe helt annet. Svevestøv, hasjsalg og caffe latte er ikke en del av det. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men fiske i bymiljø greier jeg meg fint uten, selv om 2-kilosene skulle vake steady på gamle sneiper og kebabrester. Fluefiske handler for meg om noe helt annet. Svevestøv, hasjsalg og caffe latte er ikke en del av det. 8)

He he. Den venta jeg på ja, skjønner at endel har det på denne måten.

Synes dette fisket har en helt egen sjarm, og noen ganger er det den eneste muligheten til å få slått ihjel 1 time eller 2 med stanga.

Noen andre som liker astmaanfall og tunge misbrukere i kombinasjon med godt fiske :D?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men fiske i bymiljø greier jeg meg fint uten, selv om 2-kilosene skulle vake steady på gamle sneiper og kebabrester. Fluefiske handler for meg om noe helt annet. Svevestøv, hasjsalg og caffe latte er ikke en del av det. 8)

He he. Den venta jeg på ja, skjønner at endel har det på denne måten.

Synes dette fisket har en helt egen sjarm, og noen ganger er det den eneste muligheten til å få slått ihjel 1 time eller 2 med stanga.

Noen andre som liker astmaanfall og tunge misbrukere i kombinasjon med godt fiske :D?

Er nok enig med Øyvind.

"Feil gate",for å si det sånn ! ;D

Men,nærområdene rundt feks. Oslo...der er det mange hemmeligheter... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest urbane fluefisket eg har drevet med er vel da eg fisket ørret i nesttunelven like ved tungt traffikerte veier og kjøpesenter like ved.

Eller nå husker eg at da eg fikk mitt første fluesett (elbe) så drev eg og kastet ute på nordnespynten og dro inn den ene rødtorsken etter den andre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest urbane fluefisket eg har drevet med er vel da eg fisket ørret i nesttunelven like ved tungt traffikerte veier og kjøpesenter like ved.

Eller nå husker eg at da eg fikk mitt første fluesett (elbe) så drev eg og kastet ute på nordnespynten og dro inn den ene rødtorsken etter den andre. :)

Nestunelva er ikke den verste plassen  :P bare man ikke huker kroka fast i en trailer i bakslengen.

btw huke fast i bakslenga. klarte det i arna. aldri hørt snella gå så fort før og tror heller aldri eg har løpt så fort før !! heldigvis så løsna flua ikke så alt for lenge etterpå !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hokksund ;D Drammens elva ,laks,gjedde,sjø ørrert,niauring,hesling,brasme osv. Og ja Hokksund er en by som Herodes falsk sier,du har ikke levd livet vist du ikke har vært i Hokksund

Hokksund by????? 8)

Gjeddefiske i Sandefjord park høres derimot ut som byfiske det.

I min gamle studieby Leipzig var det en dam foran Volkerschlachtdenkmal med noen schvære karper i. Lurte flere ganger på å teste disse, men (Øst)tysk politi er lite hyggelige med liten forståelse for norske studenter med fiskebehov.............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest urbane fluefisket eg har drevet med er vel da eg fisket ørret i nesttunelven like ved tungt traffikerte veier og kjøpesenter like ved.

Eller nå husker eg at da eg fikk mitt første fluesett (elbe) så drev eg og kastet ute på nordnespynten og dro inn den ene rødtorsken etter den andre. :)

Nestunelva er ikke den verste plassen  :P bare man ikke huker kroka fast i en trailer i bakslengen.

btw huke fast i bakslenga. klarte det i arna. aldri hørt snella gå så fort før og tror heller aldri eg har løpt så fort før !! heldigvis så løsna flua ikke så alt for lenge etterpå !

Det er stor forskjell på å fiske i utløpet av Arnaelven og i Nesttunelven(selv kvier jeg meg,særlig for det siste,for mye bråk!),og å fiske i Akerselva.

Den(Akerselva) kan få renne i fred for mine fluer,selvom jeg flere ganger har spottet stor fisk,et sted går genser'n. ;D

Og Nesttun:Der trenger man egentlig ikke så mye baksleng,elva er jo som skapt for kortline. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kongsvinger  :rolleyes:  Litt ovenfor brua.... Etter å ha landet et par harr, fikk jeg storfangst  8) 8) ehhh vinden tok flua og den festa seg godt bak i nakken under alt håret oops

( fikk ikke tak i flua og måtte på legevakta for hjelp  :-[ :-[ )  Etter dette har jeg heller prøvd å komme meg så langt fra urbane strøk som mulig for ikke å være en fare for andre eller drite ut meg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lov å fisk i utløpet av arnaelvn da?

Steffen: hva pokker traff du på da? båt? :P

Det er lov å fiske 100meter fra selve utløpet og det skal være ca på andre siden av den marinaen. :) Fisket der i mange år før i tiden og snakket ofte med oppsynsmannen. :)

øhm... det var i sesongen.. da det er lov og fiske i selve elven.

eg bor 3 min og gå unna elven også er eg aktiv med i foreningen og nå driver eg  3 andre med og dykke. noe som heter uttakslag. vi teller fisk og plukker ut oppdrettsfisk både i sesongen og utenfor sesongen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
×
×
  • Opprett ny...