Gå til innhold

Filming med DSLR, og batterier...


André_Brµn

Anbefalte innlegg

En ting jeg har innsett gjennom 2010- sesongen er at filming med DSLR tar voldsomt med batterier.

Det spiser batterier. Med Nikon D3s- kameraet som går for å være best når det gjelder DSLR- batterikapasitet kan jeg ta flere tusen bilder på ett batteri, men med filming går det fort med 2 til 3 batterier under en aktiv dag.

Jeg hadde 3 stk EN-EL4 batterier, men måtte selge det ene med D3- kameraet. Så jeg satt igjen med to til D3s'n, og det synes jeg var litt snaut til sesongstart, og særlig de dagene det filmes litt mye.

Så jeg har gått til innkjøp av 4 ekstrabatterier fra den Altitec batteributikken (ble anbefalt det på foto.no) og de virker like bra som originalbatteriene! Og koster 600 per stykk i stedet for 1600 per stykk  ;D

Så bare et tips til deg som filmer med DSLR: Altitec Batteributikken

Ser ut som det er CE godkjenning og full garanti på disse, så det ser seriøst ut, synes jeg. Da har jeg 6 batterier i hvert fall og et par 32GB kort i kameraet  :) Det er batterier til Canon, Nikon og de fleste andre her ser det ut til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan også anbefale Altitec. Kjøpte et ekstra batteri til Canon 40D for et drøyt år siden, til ca 40% av prisen på orginalbatterier, og det funket helt utmerket. Nå har jeg nettopp kjøpt 7D, og bestilte ekstrabatterier fra Altitec. Det klaffa godt med at de kjørte tilbudsdager med fine rabatter. Jeg ble derfor den lykkelige eier av to batterier levert hjem i postkassen for 479kr. LP-E6 batterier med Canon logo koster 995kr pr stk hos Fotovideo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LP-E6 batterier med Canon logo koster 995kr pr stk hos Fotovideo.

Fotovideo er en dyr butikk på enkelte ting også da...

http://www.netshop.no/WebPages/Produkt/ProduktInfo.aspx?plid=122691&ref=prisjakt

Her får du LP-E6 originalbatteri for 545,- per stk. Da kan ikke Canon komme å si at det var batteriet sin skyld at kameraet ditt gikk i stykker. :)

Bruk www.prisjakt.no når dere leter etter ting folkens!  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ute å ha prøvd, stiller jeg meg også noe skeptisk til div batterier..

Derimot batteri ifra Altitec har jeg i arsenalet og de funker som bare det. Mener å huske Staffan linket til denne butikken for lenge siden, og det står også mye bra om de rundt på div foraer. Da føles det litt mer betryggende å handle. Anbefales her også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville i hvert fall ikke ha puttet uoriginale batterier inn i et dyrt kamerahus hvis ikke forhandler stiller garantier for batteriene. Men gjør de det er det jo greit.

Hvordan blir dette da, tar de seg av regningen hvis kameraet og batteriet får en mismatch på ett eller annet tidspunkt?

Dvs. at Canon sier nei, tar da Altitec seg av det? Og hvis Altitec nekter, har man lovfestede garantier på at Altitec likevel må gjennomføre...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville i hvert fall ikke ha puttet uoriginale batterier inn i et dyrt kamerahus hvis ikke forhandler stiller garantier for batteriene. Men gjør de det er det jo greit.

Hvordan blir dette da, tar de seg av regningen hvis kameraet og batteriet får en mismatch på ett eller annet tidspunkt?

Dvs. at Canon sier nei, tar da Altitec seg av det? Og hvis Altitec nekter, har man lovfestede garantier på at Altitec likevel må gjennomføre...?

Hei, Martin  :) Ja, det står så på hjemmesiden deres i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...