Gå til innhold

Totenprodukter 2011


Anbefalte innlegg

  • Svar 99
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

hahaha....... ;D  OK - 1-0 på streamer, og 5-0 på tørt = du har jaggu mye å hente inn igjen.

Jajajajaja.....skal jobbe jeg slik jeg pleier....   :-X

Du skal vel ikke fiske i morra? Du har brukt opp kvota di for ei stund!

På tide at Lars og jeg virkelig viser hvor skapet skal stå ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha....... ;D  OK - 1-0 på streamer, og 5-0 på tørt = du har jaggu mye å hente inn igjen.

Jajajajaja.....skal jobbe jeg slik jeg pleier....   :-X

Du skal vel ikke fiske i morra? Du har brukt opp kvota di for ei stund!

På tide at Lars og jeg virkelig viser hvor skapet skal stå ;D

Har snakket med en fyr oppi dalen nå Tor Arne, og han kunne bekrefte at disse fiskene Roy Ole reklamerer med i dag ble tatt på støkrok, alle som en.

Har visstnok stått ute med mark siden sist han var der, i mars . . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner om dugnad førstkommende Søndag 10.april kl. 11:00.

Oppmøte ved Rema1000 i Raufoss. Ta med vadebukse og godt humør.

Kom akkurat hjem fra en saftig tur på byen. Og vurderte sterkt om jeg skal ta turen over mjøsa fra Hamar i morra. Veldig lyst til å se elva det snakkes så mye om her inne. Men må nok utsette det til en annen dag da jeg er veldig skeptisk på at jeg kommer meg opp i tide med tanke på dagens ablegøyer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Nå? Mange som har tenkt å delta på den siste dugnaden før sesongstart?

Her var det jammen ikke mye respons :rolleyes: Jeg ser for meg at det kommer til å være folksomt fra 10.Mai og utover, og da må det da være litt interessant å bidra litt også.....? :o

Vi møter jo opp på dugnaden, men det betyr vel ikke nødvendigvis at vi flasher det på et internettforum?  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå? Mange som har tenkt å delta på den siste dugnaden før sesongstart?

Her var det jammen ikke mye respons :rolleyes: Jeg ser for meg at det kommer til å være folksomt fra 10.Mai og utover, og da må det da være litt interessant å bidra litt også.....? :o

Vi møter jo opp på dugnaden, men det betyr vel ikke nødvendigvis at vi flasher det på et internettforum?  :)

Pleier da å gjøre det rett som det er....? ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå? Mange som har tenkt å delta på den siste dugnaden før sesongstart?

Her var det jammen ikke mye respons :rolleyes: Jeg ser for meg at det kommer til å være folksomt fra 10.Mai og utover, og da må det da være litt interessant å bidra litt også.....? :o

Vi møter jo opp på dugnaden, men det betyr vel ikke nødvendigvis at vi flasher det på et internettforum?  :)

Pleier da å gjøre det rett som det er....? ;D

Å?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi i fiskeutvalget slår på stortromma og spanderer en soft-is (medium, uten strø) til den som har rasket opp mest søppel når dugnaden er ferdig, så det er ikke dumt å trene litt på forhånd  :D

Vanker kanskje en aldri så liten notis i lokalavisa også . . . Selv har jeg to fjerdeplasser, og en hederlig bronsemedalje fra Søppeldugnaden 1997  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi i fiskeutvalget slår på stortromma og spanderer en soft-is (medium, uten strø) til den som har rasket opp mest søppel når dugnaden er ferdig, så det er ikke dumt å trene litt på forhånd  :D

Vanker kanskje en aldri så liten notis i lokalavisa også . . . Selv har jeg to fjerdeplasser, og en hederlig bronsemedalje fra Søppeldugnaden 1997  :)

Dere får passe på at ingen tar med seg søppel hjemmefra da med den premien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...du sier noe Ruffen. Bronsen til Lars for noen år tilbake hang lenge i en tynn tråd, da det ble påstått at de 23 søppelsekkene med søppel som Lars etter sigende skulle ha plukket, kom i fra hanskerommet på bilen hans.

Men dette ble aldri bevist, derfor fikk han gjennom flere runder i sekreteriatet plassen sin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo kjempeflott at dere står på for deres lokale "produkter", men dere er ikke redd for at elva skal bli overbefolket av fiskere? Masse "reklame" her, egen artikkel i jakt&fiske med bilder av purker etc.

Eirik

Godt poeng, Eirik . . .

Foreløpig er det langt mellom fiskene i elva, og de som har fisket i elva de senere år er godt kjent med det.

Nå har ikke jeg sett denne artikkelen i Jakt & Fiske enda, men håper den ikke gir inntrykk av at det er masse fisk, for det vet de aller fleste at ikke stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med overskrifter som:

"En SLAGER på Toten" (Slager var faktisk med stor skrift), og "Fattigmanns New Zealand" så regner jeg med at elva er som "fluefanger" på fluefiskere til sommern ;).

Synd for dere som har drevet på for å få elva i live igjen, vet bare åssen det har gått oppi Femundsmarka etter litt reklame i et av tidsskriftene. Søppel alle steder >:(. Noe som ikke var så vanlig før "reklamen".

Så det blir nok søppel å plukke i år også for dere som driver med det i Hunnselva >:(.

Godt jobba av dere som var med i Jakt&fiske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he . . . Fattigmanns New Zealand, ja . . . Det er vel journalistene i J&F som kommer opp med slike gullkorn  ;D

Lengre unna new zealand enn hunnselva går det knapt an å komme, hverken i avstand eller noe som helst annet.

Tror ingen av de som besøkte hunnselva i fjor fikk inntrykk av at dette var en elv hvor det var flust med fisk, og det har nok ikke endret seg nevneverdig til i år.

Den har potensiale til en gang å bli en god ørretelv, og det er det vi jobber for, men det er fortsatt et stykke dit  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...du sier noe Ruffen. Bronsen til Lars for noen år tilbake hang lenge i en tynn tråd, da det ble påstått at de 23 søppelsekkene med søppel som Lars etter sigende skulle ha plukket, kom i fra hanskerommet på bilen hans.

Men dette ble aldri bevist, derfor fikk han gjennom flere runder i sekreteriatet plassen sin

Det har jeg full forståelse for! For makan til sleip mort finner du ikke på denne siden av vannskillet. Ikke engang på andre siden av Mjøsa.

Ps: Hold utkikk etter ei vasspumpe i sekken hans denne gang. Finner du det eller noen tomme multelikør-flasker er det ugler i mosen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg fikk litt sjokk når jeg leste repotasjen i jf.Elva er  i framgang,men vi har langt igjen.Det skulle aldri ha blitt vist fiskebilder fra elva, det tror jeg virker som en magnet på folk.Det vi minst trenger nå er køfiske i fluefiskesonen.Er redd at de få fiskene som er der blir kroket gang på gang!Å kalle elva fattigmanns New Zealand gidder jeg ikke å komentere engang!!!Det blir for dumt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg fikk litt sjokk når jeg leste repotasjen i jf.Elva er  i framgang,men vi har langt igjen.Det skulle aldri ha blitt vist fiskebilder fra elva, det tror jeg virker som en magnet på folk.Det vi minst trenger nå er køfiske i fluefiskesonen.Er redd at de få fiskene som er der blir kroket gang på gang!Å kalle elva fattigmanns New Zealand gidder jeg ikke å komentere engang!!!Det blir for dumt!

Jeg synes artikkelen var fin, jeg. Skrevet av en dyktig journalist og fluefisker fra Jakt & Fiske. Som har intervjuet et par lokale fiskere. Og bedt om å få titalls bilder han kan plukke i fra.

At Per-Erik sier han har tatt en fin ørret på 2,7 kilo der, og at det i tillegg vises bilde av et par fine andre fisker, men som er mindre enn det, viser jo at elva er på stell. Og at all jobben med kultivering gir frukter. Det er jo positivt. Per-Erik fortjener all den ros som kan gis for den jobben han legger ned i den elva hvert år. Sist nå i uka stod det en flott reportasje om Hunnselva i lokalavisa hvor det i positive ordelag ble poengtert at elva er friskmeldt. Det synes jeg er flott.

"Fattigmanns New Zealand"= Klart vann og få, vanskelige ørreter.

Det synes jeg er en god beskrivelse av Hunnselva. Jeg synes det i hvert fall ikke er lett å fiske der. Kanskje noen andre synes den elva er lett. Ikke jeg. Men det er veldig fint der, fordi vannet er klart - og elva er imtim og vakker. Og det er langt mellom de store fiskene. Så ja, "Fattigmanns New Zealand" passer perfekt som en beskrivelse av elva, spør du meg. Moro med ei slik vanskelig lokalelv, med veldig få vanskelige fisker. Synes jeg da.

Det er klart at publisitet omkring ei elv er et tveegget sverd.

De positive sidene er at:

- Det viser andre folk at det nytter å jobbe med å kultivere ei elv for å få den bra

- Mange folk rundt omkring i landet har latt seg inspirere av arbeidet som legges ned i Hunnselva

- Det viser grunneierne at ei god elv gir økt kortsalg (nærmest en 3-dobling her)

- Pluss mange, mange andre ting.

Den negative siden er økt fiskepress.

Så får man dra fingeren langs den eggen på det tveeggede sverdet som er sløvest.

Den eneste som skjærer av seg begge hendene er den som slår hardt og ubetenksomt ved å veive i alle retninger med begge hendene mot det tveeggede sverdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Jeg må innrømme at jeg fikk litt sjokk når jeg leste repotasjen i jf.Elva er  i framgang,men vi har langt igjen.Det skulle aldri ha blitt vist fiskebilder fra elva, det tror jeg virker som en magnet på folk.Det vi minst trenger nå er køfiske i fluefiskesonen.Er redd at de få fiskene som er der blir kroket gang på gang!Å kalle elva fattigmanns New Zealand gidder jeg ikke å komentere engang!!!Det blir for dumt!

Jeg synes artikkelen var fin, jeg. Skrevet av en dyktig journalist og fluefisker fra Jakt & Fiske. Som har intervjuet et par lokale fiskere. Og bedt om å få titalls bilder han kan plukke i fra.

At Per-Erik sier han har tatt en fin ørret på 2,7 kilo der, og at det i tillegg vises bilde av et par fine andre fisker, men som er mindre enn det, viser jo at elva er på stell. Og at all jobben med kultivering gir frukter. Det er jo positivt.

"Fattigmanns New Zealand"= Klart vann og få, vanskelige ørreter.

Det synes jeg er en god beskrivelse av Hunnselva. Jeg synes det i hvert fall ikke er lett å fiske der. Kanskje noen andre synes den elva er lett. Ikke jeg. Men det er veldig fint der, fordi vannet er klart - og elva er imtim og vakker. Og det er langt mellom de store fiskene. Så ja, "Fattigmanns New Zealand" passer perfekt som en beskrivelse av elva, spør du meg. Moro med ei slik vanskelig lokalelv, med veldig få vanskelige fisker. Synes jeg da.

Det er klart at publisitet omkring ei elv er et tveegget sverd.

De positive sidene er at:

- Det viser andre folk at det nytter å jobbe med å kultivere ei elv for å få den bra

- Mange folk rundt omkring i landet har latt seg inspirere av arbeidet som legges ned i Hunnselva

- Det viser grunneierne at ei god elv gir økt kortsalg (nærmest en 3-dobling her)

- Pluss mange, mange andre ting.

Den negative siden er økt fiskepress.

Så får man dra fingeren langs den eggen på det tveeggede sverdet som er sløvest.

Den eneste som skjærer av seg begge hendene er den som slår hardt og ubetenksomt ved å veive i alle retninger med begge hendene mot det tveeggede sverdet.

Jeg deler din oppfatning og dine beskrivelser 100%, André.

Meget godt sagt og meget godt skrevet :D

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...