Gå til innhold

PÅSKEN 2011 - la oss håpe den blir i ørretens tegn for oss :)


André_Brµn

Anbefalte innlegg

Har alltid blitt fortalt at det er ikke utsyret det står på ;D ;D

Det er bare noe damene sier for å være snille med deg  ;D

Nei da spør de alltid "Står det utstyret av seg selv??" Så å si de samme ordene bare rekkefølgen er anderledes ;D

Sik kan være stas det. Har dratt noen skikkelige fightere jeg også. Denne husker jeg f.eks. godt:

[attachimg=1]

PS! Jeg bruker kjempestor håv og har enorme never!

Oddbjørn har nok noe mindre never og håv ja for til Oddbjørns forsvar så var den respektabel i størrelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muligheten for påskeauren er der absolutt. :) På vidda var det strøkne forhold og vakande aure i går. Mykje steinfluger og 5vak mellom iskantane. Det er ikkje høg vakfrekvens, men det er like deilig og overraskande kvar gong ein får eit saftig Head and tail med snø som innramming :o

Ingen fisk igår, men tek turen inn att i morgo. Då er det på nytt meldt sol og vindstille. 8)  God påske og stå på med aureprosjekta til alle.

Marginata hjå deg Henning må vel også vera tidlegare enn vanleg??

Helge.[attachthumb=1]

post-2734-13949887208598_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varmen har gjort mye med insektslivet. Jeg var ute med min eldste datter i går i et lavereliggende vann. Vi skulle ta oss en tur i marka , lage bål og grille pølser, og hvis pappa ville kunne han få fiske litt :rolleyes:  Vi så da marginata, vestpertina og baetis. Alt kommer liksom på en gang. Kan ikke huske å ha sett vespertina så tidlig på sesongen før. Og det selv om vi har hatt en kald vinter. Pappa klarte ikke å fange fisk i går og innteressen til Andrea bare dalte. Vi ble derfor gående rundt å fange frosk, noe som fengte mye mer. Etterpå lagte vi et stort bål grillte pølser og drakk cola :)

Men i dag var det min tur. Jeg fikk fordelt omsorg for små plundrete jenter og tatt en skikkelig mannatur. Nå fikk pølser og cola vike.

Varmegradene bare stiger så jeg beveget meg oppover i terrenget på søken etter litt mer tidligfiske og større fisk. Det ga full klaff. Ingen døgnfluer å se, men masse fjærmygg og steinfluer. Fant fort en steady ørret som slurpet i seg myggpupper. En god start på turen for min del da ørreten viste seg å bikke 600 g. Litt etter fant jeg en ny fisk som virket noe større. Denne ville ikke ha pupper. Jeg byttet til cdcmyggen. La fluen sånn ca. der jeg ville tro fisken ville komme opp neste gang og ventet i en liten evighet. I det jeg så flua gå ned ga jeg tilslag og Mc Farland stangen fikk mye større bøy en sist fisk. Det er igrunn ganske så kjekt å kjøre fisk på glassfiber ;D Årets første kilosfisk ble lagt i håven. Nå skal jeg ta en velfortjent pils og slappe av. Godt å være i gang igjen.

post-969-13949887275274_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var jo flott Sigve! Grattis. Ble fisk på meg i dag også. Ikke noen kilos akkurat. Men fisk på åpent vann i april er ikke noe som skjer hvert år for min del. Riktig morsomt var det. Ny tur i morgen. Håper på mindre vind og flere vak.  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...