Gå til innhold

Akron fluorcarbon spissmateriale og Heavy Butt - Grande problemas??????


Gjest Terje Refsahl

Anbefalte innlegg

Gjest Terje Refsahl

Jeg har hørt noen urovekkende rykter om at det er flere som er misfornøyd med Akron fluorcarbon spissmateriale og Akron Heavy Butt ferdigtapert fortom.

Det ryktes også at fluorcarbon spissmateriale ikke var ekte fluorcarbon men mono som var trukket i fluorcarbon. Det er i såfall ren juks og fanteri fra tmc hvis det stemmer.

Er det noen som har dårlige erfaringer med dette materiale?

Selv har jeg brukt begge deler i et par sesonger og har bare godt å si, men hvis det skulle vise seg at det har skjedd noe negativt med materiale og da spesiellt spissmateriale så hadde det vært fint å få noen erfaringer fra andre før jeg gjør mine innkjøp.

Har ikke lyst å kjøpe katta i sekken for å si det sånn.

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akron Heavy Butt ferdigtapert fortom benyttes, er fornøyd, lett å strekke og slår fint over.

Spiss bruker jeg Fluoroflex Plus, min mening er at dette er helt overlegent spissmateriale i forhold til andre typer jeg har prøvd.

Denne komboen er herlig.  ;D

Lars L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Akron spissmateriale jeg kjøpte i fjor holdt ikke mål, helt råttent. Akron heavy butt syntes jeg var et helt greit materiale, ikke noe negativt!

Men hvorfor skal du bytte til noe annet hvis du er fornøyd med det Terje?

Har ikke sagt jeg skal bytte, men hvis det nå viser seg at flere er misfornøyd med akron spissmateriale så er det vel en sjans for at jeg også vil risikere å kjøpe pill råtne saker før eller senere og det vil jeg helst unngå. Jeg frykter produksjonsproblemer på hele serier, derfor vil jeg høre med flere først.

Spesiellt bekymringsfullt var det å høre at dette ikke er ren fluorcarbon men mono trukket i fluorcarbon. Er det noen som kan verifisere det rykte? ? ? ? ?

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Kommer aldri å kjøpe Akron FC igjen. Ifjor kjøpte jeg minst 6-7 spoler hvor alle var råtten, vet om flere butikker som også har nevnt om samme problem. En av de har faktisk sluttet å selge det pga dette. Nei, skal jeg ha FC framover, er det kun Seaguar Grand Max FX som gjelder for min del

Og hvem trenger HB når man har French Camou Leader eller oppskrifta til Preben? 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akron spissmateriale jeg kjøpte i fjor holdt ikke mål, helt råttent. Akron heavy butt syntes jeg var et helt greit materiale, ikke noe negativt!

Men hvorfor skal du bytte til noe annet hvis du er fornøyd med det Terje?

Har ikke sagt jeg skal bytte, men hvis det nå viser seg at flere er misfornøyd med akron spissmateriale så er det vel en sjans for at jeg også vil risikere å kjøpe pill råtne saker før eller senere og det vil jeg helst unngå. Jeg frykter produksjonsproblemer på hele serier, derfor vil jeg høre med flere først.

Spesiellt bekymringsfullt var det å høre at dette ikke er ren fluorcarbon men mono trukket i fluorcarbon. Er det noen som kan verifisere det rykte? ? ? ? ?

Terje

Jeg har ikke hørt noe om noe slikt, men hvis det er tilfelle at produksjon foregår på denne måten så vil jeg nesten kalle det for svindel!!

Jeg prøvde å lese mellom linjene Terje ;D, hvis du får mange negative tilbakemeldinger så bytter du? Tenkte jeg ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Kommer aldri å kjøpe Akron FC igjen. Ifjor kjøpte jeg minst 6-7 spoler hvor alle var råtten, vet om flere butikker som også har nevnt om samme problem. En av de har faktisk sluttet å selge det pga dette. Nei, skal jeg ha FC framover, er det kun Seaguar Grand Max FX som gjelder for min del

Og hvem trenger HB når man har French Camou Leader eller oppskrifta til Preben? 8)

Fluorcarbon skal jo egentlig ikke råtne så her begynner jeg å lure på om ryktene om monfilament trukket i fluorcarbon kan stemme :rolleyes: ::)

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årets heavy butt fortommer funker ihvertfall like bra som de alltid har gjort. Synes spissmaterialet til TMC ikke er så knutesterkt som andre produsenter. Så for min del fortsetter jeg å bruke heavy butt og fortsetter å ikke bruke spiss materiale fra TMC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer aldri å kjøpe Akron FC igjen. Ifjor kjøpte jeg minst 6-7 spoler hvor alle var råtten, vet om flere butikker som også har nevnt om samme problem. En av de har faktisk sluttet å selge det pga dette. Nei, skal jeg ha FC framover, er det kun Seaguar Grand Max FX som gjelder for min del

Og hvem trenger HB når man har French Camou Leader eller oppskrifta til Preben? 8)

Fluorcarbon skal jo egentlig ikke råtne så her begynner jeg å lure på om ryktene om monfilament trukket i fluorcarbon kan stemme :rolleyes: ::)

Terje

Trodde også at FC ikke skulle råtne. Jeg har brukt Akron HB i 2 sesonger nå og er kjempefornøyd selv. Spiss og alt har fynket utmerket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akron spissmateriale jeg kjøpte i fjor holdt ikke mål, helt råttent. Akron heavy butt syntes jeg var et helt greit materiale, ikke noe negativt!

Men hvorfor skal du bytte til noe annet hvis du er fornøyd med det Terje?

Spesiellt bekymringsfullt var det å høre at dette ikke er ren fluorcarbon men mono trukket i fluorcarbon. Er det noen som kan verifisere det rykte? ? ? ? ?

Terje

Hei.

Vet dessverre ikke om dette er tilfelle for Akron fluorcarbon spissmateriale, men det er vist nok ganske vanlig greie blitt. Flere av de såkalte FC produktene som selges er ikke 100% FC. Har et eksempel, men kommer ikke på merket nå. Skal sjekke det ut og poste det.

Lars L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akron fluorcarbon spissmaterialer ble jeg skuffet over, ryker lett i knuter.

Har gått tilbake til Stroft.

Akron heavybutt leader er bra men har gått over til Camou i år, bare for å prøve noe anna.

Fortomen til Camou er faktisk lettere å strekke rett en Akron heavybutt var, Camou slår like godt over som Akron.

Mange som sikkert ikke er enig men det er min mening  :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Akron fluorcarbon spissmaterialer ble jeg skuffet over, ryker lett i knuter.

Har gått tilbake til Stroft.

Akron heavybutt leader er bra men har gått over til Camou i år, bare for å prøve noe anna.

Fortomen til Camou er faktisk lettere å strekke rett en Akron heavybutt var, Camou slår like godt over som Akron.

Mange som sikkert ikke er enig men det er min mening  :D.

Jeg er iallefall enig :D

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Akron fluorcarbon spissmaterialer ble jeg skuffet over, ryker lett i knuter.

Har gått tilbake til Stroft.

Akron heavybutt leader er bra men har gått over til Camou i år, bare for å prøve noe anna.

Fortomen til Camou er faktisk lettere å strekke rett en Akron heavybutt var, Camou slår like godt over som Akron.

Mange som sikkert ikke er enig men det er min mening  :D.

Camou er bedre enn HB i mitt syn, beste kjøpafortommen jeg har prøvd :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akron fluorcarbon spissmaterialer ble jeg skuffet over, ryker lett i knuter.

Har gått tilbake til Stroft.

Akron heavybutt leader er bra men har gått over til Camou i år, bare for å prøve noe anna.

Fortomen til Camou er faktisk lettere å strekke rett en Akron heavybutt var, Camou slår like godt over som Akron.

Mange som sikkert ikke er enig men det er min mening  :D.

Camou er bedre enn HB i mitt syn, beste kjøpafortommen jeg har prøvd :D

Liker HB bedre en Camou jeg................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Bruker dere 350 eller 450 av Camou?

Akkurat nå bruker jeg 350, men har 450 liggende som jeg skal teste ut de neste ukene. 450 blir lang, vi snakker 2 1/2 til 3 ganger stanglengde alt etter hvor lang tippet man bruker. Av det lille jeg har prøvd, virker også den meget god

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker dere 350 eller 450 av Camou?

Akkurat nå bruker jeg 350, men har 450 liggende som jeg skal teste ut de neste ukene. 450 blir lang, vi snakker 2 1/2 til 3 ganger stanglengde alt etter hvor lang tippet man bruker. Av det lille jeg har prøvd, virker også den meget god

Er det ikke spiss "innebygd" i disse fortommene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Er hele fortommer vi snakker om, men jeg kapper ca 30-40cm og knyter på en litt lengre knytedel før jeg setter på tippet. Aldri prøvd de ukappet og uten spiss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hele fortommer vi snakker om, men jeg kapper ca 30-40cm og knyter på en litt lengre knytedel før jeg setter på tippet. Aldri prøvd de ukappet og uten spiss

jeg klipper ikke mine, og det har funket utmerket hele fjor sesongen. og da med lange spiss

terje:

selv har jeg brukt akron fc i 3 sesonger nå og de har funket utmerket for meg. ikke noe råttent her. har testet med vekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte noen akron fluorcarbon i fjor som var pil rottent. Dro sporenstraks tilbake til forhandler og testa de andre som hang på hylla og de var like dårlige, og det var ferske spoler ifølge butikken. De kontaktet guideline som sa at det ikke var noe galt med partiet...

Var innom Nordisk hvor jeg kommenterte at de ikke hadde RIO lenger, fikk da med meg en spole med AKRON misty plus for å teste, og dette er noe av det beste jeg har prøvd og vel så bra som RIO.

Jeg bruker nå AKRON heavy but (ukappet) med AKRON misty pluss og dette er en kanonbra kombo. Når det gjelder AKRON fluorkarbon så har jeg mistet troverdigheten dessverre.

P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heavy butt + Akron FC på tredje sesong nå. Aldri hatt problemer med denne spissen. Selve utformingen av rullene er med 50m smale "storspoler" er jo overlegent.

Helt enig. Strålende fornøyd med både HB, Misty Pluss og FC. Spolene er geniale. Ingen bruddproblemer. Bytter i hvert fall ikke.

PS! Og så lenge FC holde roppgitt bruddstyrke og bryter filmen som en god FC, så er teknikalitetene i fremstillingen uvesentlig for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...