Gå til innhold

Sage One


Fjellfiskeren Jim

Anbefalte innlegg

  • Svar 760
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest staffan@epost.no

Ja en kompis har Sage One klasse 6. med coastal slowint. 6

Passer kjempegodt sammen!

Joachim

har kstet med et par sage one...... med linene som stengene er klasifisert for passer det ikke min ønskede katerytme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Ja en kompis har Sage One klasse 6. med coastal slowint. 6

Passer kjempegodt sammen!

Joachim

har kstet med et par sage one...... med linene som stengene er klasifisert for passer det ikke min ønskede katerytme.

Kan bli stresset av mindre ja ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja en kompis har Sage One klasse 6. med coastal slowint. 6

Passer kjempegodt sammen!

Joachim

etter å ha prøvd denne stanga så hadde jeg anbefalt snøre i en klasse over. det er smaksak med det kan føles altfor lett for det i samme klasse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er forholdsvis glad i litt lette snører, smak å behag. Å spørre om snører og stenger er bingo, må prøves selv.

DET er sant, jeg liker snører litt tunge, liker at den lader stanga fort, men ikke altfor fort heller. som du og jeg sa:

SMAK OG BEHAG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvordan hadde du tenkt deg at det skulle utføres da?

Det handler ikke om å sette tall på hvert enkelt menneske.

Hvordan kan vi sammeligne noe uten å måle?

Tom.

Kvalitativ forskning på mennesker handler iallefall om å fange deres subjektive opplevelser av ulike fenomen. Ofte gjennom intervju, observasjon etc…. En god forsker i mine øyne ser de ulike forsknings retningenes ulike svakheter og sier ikke enten eller, men ja takk begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja en kompis har Sage One klasse 6. med coastal slowint. 6

Passer kjempegodt sammen!

Joachim

har kstet med et par sage one...... med linene som stengene er klasifisert for passer det ikke min ønskede katerytme.

Betyr det at det som står på stengene skal taes med en klype salt?

Og ikke alltid er er det samme for hver og en av oss? ;D

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

ja...tom det kan man ta med en klype salt.......når jeg kjenner på en stang i butikken så rister jeg på den og bestemmer meg for hvilken line jeg vil bruke på stanga......... jeg påberoper meg erfaring nok til å klassifisere stenger til det jeg vil ha utav stanga.......... og det tror jeg produsentene av stenger også gjør... så når "Ted" har sagt at det er en #6 stang så er det en klasse 6 stang, for han er den beste kasteren de har på bruket.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender denne rett opp til toppen igjen 8) Fikk testet denne i 7er idag å må si at dette var ren skjær krem ;) Absolutt det beste jeg har kastet med. Kastet ut hele cortland clear camo som en lek ;D

Jeg har hørt mye godt om det snøret. Hvilken klasse brukte du til 7'er stanga di?

Ikke min dessverre bare testet den :-\ Det var et #8 snøre, ble overasket over hvor få blindkast som skulle til for å smelle ut lina.  Cortland clear camo int. er ikke så veldig tungt snøre. Fantastisk snøre som er mitt førstevalg i sjøen 8) bruker selv en klasse opp på min Lecie F

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom XXL. Der hadde de Coastal til 749 kroner. Jeg kjøpte et WF6 Slow Int. til Sage One stanga mi i klasse 7.

Klumpvekt 15 gr og 10,5 m klumplengde. Kombinasjonen var så absolutt til å leve med etter prøvekasting i hagen.

XXL har åpent kjøp i 100 dager. Så  jeg hadde ingenting å tape hvis ikke WF6 hadde funket som snus på stanga mi. Selve ilddåpen skjer til helgen. Jeg gleder meg. Litt deilig å slippe den tunge følelsen når du kaster i saltvann og likevel kjenner at snøret fyker ut i det blå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom XXL. Der hadde de Coastal til 749 kroner. Jeg kjøpte et WF6 Slow Int. til Sage One stanga mi i klasse 7.

Klumpvekt 15 gr og 10,5 m klumplengde. Kombinasjonen var så absolutt til å leve med etter prøvekasting i hagen.

XXL har åpent kjøp i 100 dager. Så  jeg hadde ingenting å tape hvis ikke WF6 hadde funket som snus på stanga mi. Selve ilddåpen skjer til helgen. Jeg gleder meg. Litt deilig å slippe den tunge følelsen når du kaster i saltvann og likevel kjenner at snøret fyker ut i det blå.

Nå fungerer vel åpent kjøp på samme måte på xxl som andre plasser, så du hadde nok ikke fått levert tilbake et snøre som var tatt i bruk nei :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart dette gitt ):

Å kaste på plen - blir noe annet enn når man står i /er på bredden av vannet  :-[

Og det er vel kanskje derfor at vi selger snørene som var som en drøm på plenen  ???

Har et Rio VersiTip på salgssiden - som er et eksempel på dette.

Koster meg ca. kr 600,- for bare å ha prøvd det.

Hvis jeg får solgt det for angitt sum  :)

Hvis ikke - skal jeg bruke det på trass  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom XXL. Der hadde de Coastal til 749 kroner. Jeg kjøpte et WF6 Slow Int. til Sage One stanga mi i klasse 7.

Klumpvekt 15 gr og 10,5 m klumplengde. Kombinasjonen var så absolutt til å leve med etter prøvekasting i hagen.

XXL har åpent kjøp i 100 dager. Så  jeg hadde ingenting å tape hvis ikke WF6 hadde funket som snus på stanga mi. Selve ilddåpen skjer til helgen. Jeg gleder meg. Litt deilig å slippe den tunge følelsen når du kaster i saltvann og likevel kjenner at snøret fyker ut i det blå.

Nå fungerer vel åpent kjøp på samme måte på xxl som andre plasser, så du hadde nok ikke fått levert tilbake et snøre som var tatt i bruk nei :P

Da har han bak disken og jeg jeg misforstått "100 dager åpent kjøp". Okke som er, jeg vet også at plenkasting ikke er det samme som å kaste ved breddekanten i hard vind. Men plenkastingen med garnnøste på fortommen viste meg likevel at Sage One stangen var meget repsponsiv selv om snøret var en klasse lavere enn stangen. Men som sagt, ilddåpen skjer til helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Å dæggern, det hadde vært kjekt! Kjøpe utstyr 1. juni og levere tilbake 8. september med pengene refundert. Det er god deal det!  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. siden det er blitt diskusjon rundt XXL's "100 dagers åpent kjøp". Jeg kjøpte et par sko hos XXL  for ett år siden og fikk høre at jeg kunne returnere skoene innen 100 dager og få pengene tilbake selv om jeg hadde gått med dem. Jeg ble forbauset og spurte om dette gjaldt selv om skoene var brukt. Ja, svarte dama. Vi gir skoene bort til en veldelig organisasjon -for eksempel Fretex. Jeg så ingen grunn til å krangle med henne om dette. Så protesterte heller ikke da jeg kjøpte dette fluesnøret her forleden og fikk høre at jeg hadde åpent kjøp i 100 dager med full returrett på mitt spørsmål om jeg kunne få penga tilbake mot kvittering hvis snøret ikke funket til stanga mi. That's it. Jeg går ut ifra at det stilles krav til varen som returneres. Annet skulle bare mangle.

Jeg gjør opmerksom på at jeg er vanlig kunde.

Hvis man nå tenker på hva XXL bruker i markedsføring for å få kunder, er refundering av snørets kostpris på 749 kroner en billig investering for å sikre seg en loyal kunde som XXL nå har fått i meg så sant de ikke lager krøll den dagen jeg vil ha penga tilbake.  

Til dere andre, når Staffan L. kan vifte med en stang i forretningen og avgjøre hvilken snøreklasse som passer best til stanga, så kan jaggu jeg etter prøvekasting i hagen avgjøre om snøret passer til stanga mi og min kastestil. Det var forresten etter tips fra Nordisk at jeg kjøpte Coastal i én lavere klasse enn hva Sage One 7'er stanga mi er klassifisert for. Så langt ser det ut til å stemme på den stanga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Ok. siden det er blitt diskusjon rundt XXL's "100 dagers åpent kjøp". Jeg kjøpte et par sko hos XXL  for ett år siden og fikk høre at jeg kunne returnere skoene innen 100 dager og få pengene tilbake selv om jeg hadde gått med dem. Jeg ble forbauset og spurte om dette gjaldt selv om skoene var brukt. Ja, svarte dama. Vi gir skoene bort til en veldelig organisasjon -for eksempel Fretex. Jeg så ingen grunn til å krangle med henne om dette. Så protesterte heller ikke da jeg kjøpte dette fluesnøret her forleden og fikk høre at jeg hadde åpent kjøp i 100 dager med full returrett på mitt spørsmål om jeg kunne få penga tilbake mot kvittering hvis snøret ikke funket til stanga mi. That's it. Jeg går ut ifra at det stilles krav til varen som returneres. Annet skulle bare mangle.

Jeg gjør opmerksom på at jeg er vanlig kunde.

Hvis man nå tenker på hva XXL bruker i markedsføring for å få kunder, er refundering av snørets kostpris på 749 kroner en billig investering for å sikre seg en loyal kunde som XXL nå har fått i meg så sant de ikke lager krøll den dagen jeg vil ha penga tilbake.  

Helt utrolig! Nå kan man jo "låne" en hel haug med snører hele sesongen.  ;D

Nei, jeg tror mer på denne gitt (fra XXL):

• Hos oss får du pengene tilbake hvis du angrer kjøpet. Uavhengig av om du har handlet på nett eller i en av våre varehus.

• Varene må derimot være ubrukte, i original forpakning og du må fremvise kvittering.

• Gjelder også salgsvarer!

• 100 dagers åpent kjøp gjelder både for Nettbutikken xxl.no og alle våre varehus i Norge

Bare sånn at ingen blir lurt til å tro noe annet. Husk at det ikke er såååå lett å legge lina på pakningsspolen slik at ingen ser at den er brukt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hende disse to garantiene er blitt miksett sammen, den overnevnte og denne:

100% fornøyd Garanti

• Er du ikke fornøyd med en vare du har kjøpt hos XXL kan du innen 30 dager bytte varen til en annen modell, selv om den er brukt. (Gjelder ikke våpen og ammunisjon.)

• Varen må byttes til en annen modell innen samme varegruppe.

• Garantien er gyldig i 30 dager mot fremvisning av kvittering

dermed ender det hele med ny garanti som Fjellrev er mest sannsynlig blitt feil informert om av dårlig informerte selgere i første omgang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Elkjøp tar i mot varer som er godt brukte innen 60 dager.

Varene kommer som B-varer i butikken med redusert pris og ingen returrett. (men med garanti)

Dårlig med fiskeutstyr der da (Eventuelt om man ikke da ønsker utstyr for å tilberede fisken...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke meningen å starte en heftig diskusjon, selv om jeg synes det er litt show :D

På faste utsalgssteder (som en butikk er) er det jo som regel ikke angrerett, men dette finnes jo noen plasser i form av "åpent kjøp". Men standard er jo at hvis du skal angre på noe, skal ikke produktet være brukt.

Jeg vil nok tro at hvis du angrer på et kjøp og samtidig har brukt varen, er det nok ikke så vanskelig å få brukt fornøydgarantien isteden  :P Kommer nok bare ann på hvordan du ordlegger deg det tror jeg  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hende disse to garantiene er blitt miksett sammen, den overnevnte og denne:

100% fornøyd Garanti

• Er du ikke fornøyd med en vare du har kjøpt hos XXL kan du innen 30 dager bytte varen til en annen modell, selv om den er brukt. (Gjelder ikke våpen og ammunisjon.)

• Varen må byttes til en annen modell innen samme varegruppe.

• Garantien er gyldig i 30 dager mot fremvisning av kvittering

dermed ender det hele med ny garanti som Fjellrev er mest sannsynlig blitt feil informert om av dårlig informerte selgere i første omgang

Du har rett i alt. Kudos til deg. Jeg er blitt feilinformert. Det var godt dette ble oppklart.

Men jeg vet hvem jeg skal hugge tak i hvis jeg ikke blir fornøyd med snøret (!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hende disse to garantiene er blitt miksett sammen, den overnevnte og denne:

100% fornøyd Garanti

• Er du ikke fornøyd med en vare du har kjøpt hos XXL kan du innen 30 dager bytte varen til en annen modell, selv om den er brukt. (Gjelder ikke våpen og ammunisjon.)

• Varen må byttes til en annen modell innen samme varegruppe.

• Garantien er gyldig i 30 dager mot fremvisning av kvittering

dermed ender det hele med ny garanti som Fjellrev er mest sannsynlig blitt feil informert om av dårlig informerte selgere i første omgang

Du har rett i alt. Kudos til deg. Jeg er blitt feilinformert. Det var godt dette ble oppklart.

Men jeg vet hvem jeg skal hugge tak i hvis jeg ikke blir fornøyd med snøret (!)

Isteden for å huke tak i den personen som feilinformerte deg, kan du jo ta en prat med de som ansetter ungdom som ikke kan en drit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angrerett iflg loven er en ting og gjelder jo bare nettkjøp/postordre. Noe annet er utvidede servicegarantier som butikkene tilbyr slik som XXL og Elkjøp har. På Elkjøp får du ihvertfall lånt varer og pengene tilbake igjen selv om varen er brukt. Leverte nettopp ei barbermaskin som jeg fikk i gave. Han som tok i mot den var happy fordi forseglingen ikke var brutt for da kunnde de selge den igjen. Hadde jeg testet den ville den gått i søpla hos Elkjøp sa han. Men pengene ville jeg fått tilbake uansett...

Spør nettbutikkene hvor mange pent brukte TV'er de får i retur etter fotball-VM...

Personlig synes jeg dette har gått litt for langt i favør av kunden, men det er jo butikkene selv som velger å være "snillere" enn hva loven krever av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...