Gå til innhold

Sage One


Fjellfiskeren Jim

Anbefalte innlegg

Jupp Tom, det var deg jeg mente. Det er av og til, og i noen tråder, ikke viktig å skulle kverulere når noen sier noe du ikke er enig i, selv om du har rett. Dette er en tråd om Sage One, og jeg tror du er enig i at de fleste av oss som kanskje ikke er like opptatt av ekstrem nøyaktig klassifisering via diverse skalaer og vekter, vil oppfatte hva som menes med litt av og til unøyaktige uttalelser... Noen ganger kan det bli litt mye.

Regna med det ja. ;D

Det der kan jeg godt tåle Jan,at noen synes det blir litt mye noen ganger,og det er virkelig ikke

meningen å kverulere for kveruleringen skyld.(Jeg antar at noen tror det noen ganger? ;D)

Det jeg mente å si,er at når vi overliner og undeliner,så bruker vi for mye vekt,eller for lite vekt

utenfor stangtuppen slik at vi kan tilpasse oss og kunne like det vi kaster med.

Jeg tenkte da på at det er flere måter å gjøre det på,enn bare å lese på esken til fluesnøret.

Kanskje jeg er litt for opptatt av det med å kaste?Men det er jo gøy da? ;D

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 760
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Regner ikke med at du trenger noen trøst Tom, men om det er noen, så skjønte jeg faktisk hva du mente også, men det er liksom det samma av og til... :-)

Og ja, noen ganger tror jeg du kverulerer utelukkende for å kverulere.

Allright,så sier vi det da.Jeg er den samma snille gutten (eller gubben om du vil) uansett. ;D

Ansikts utrykk og kroppspråk kommer aldri frem på et forum.

Ta deg en tur på Holmendammen til sommeren.

Uff,nå blir det veldig off - topic,men allikevel....

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he...en natt er over og så mye skriblerier på Sage One tråd.....og noe "on topic".

Tom; vi tar poenget...men finnes det muligheter for at mine egne inntrykk var i nærheten av noenlunde riktig?

HAr du lest hva jeg skrev egentlig? :)

Og ja Andrè :); den er en fin, fin fiskestang....det er det jo mye som er, men i frykt for at folk tror SageOne #3 9' er for stramme saker til å fiske med, burde de faktisk prøve..de fleste måtte jo kjøpe stangen først for å prøve, jeg har prøvd sotere "FFT" inntrykk litt for den målgruppen som evt finnes :)

"FFT"- (nylig oppfunnet begrep som kan bety noe i denne dur) Fishingrelated Functionality Test :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

En kan si hva en vil om Sage One, men Sage er et varemerke som engasjerer. Har ikke giddet å lese hele tråden. 609 svar og kommentarer og hele 16768 visninger! Er det mulig? Fordømte forumfiskere, kom dere ut og fisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kan si hva en vil om Sage One, men Sage er et varemerke som engasjerer. Har ikke giddet å lese hele tråden. 609 svar og kommentarer og hele 16768 visninger! Er det mulig? Fordømte forumfiskere, kom dere ut og fisk!

He-he...det er jo nettopp det jeg har gjort :)

Du burde lest siste par sider om ikke annet :) :)

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er jo fredag, hva med å stemme over om vi skal få inn Henning som moderator igjen, så kunne han fjernet alle innlegg med ERN,frekvens, ERN, Brum og AA osv osv. Kanskje kastet ut alle de som alltid skal dreie enkle logiske gode forklaringer for enkle folk, over i  ei teknisk uinteressant suppe?  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kan si hva en vil om Sage One, men Sage er et varemerke som engasjerer. Har ikke giddet å lese hele tråden. 609 svar og kommentarer og hele 16768 visninger! Er det mulig? Fordømte forumfiskere, kom dere ut og fisk!

Fluefiske skjer fra midten av mai. Fjordpilking med flue er ikke fluefiske vet'u.  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kan si hva en vil om Sage One, men Sage er et varemerke som engasjerer. Har ikke giddet å lese hele tråden. 609 svar og kommentarer og hele 16768 visninger! Er det mulig? Fordømte forumfiskere, kom dere ut og fisk!

Fluefiske skjer fra midten av mai. Fjordpilking med flue er ikke fluefiske vet'u.   ;D

Endelig noen som turte å si det!  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

En kan si hva en vil om Sage One, men Sage er et varemerke som engasjerer. Har ikke giddet å lese hele tråden. 609 svar og kommentarer og hele 16768 visninger! Er det mulig? Fordømte forumfiskere, kom dere ut og fisk!

Fluefiske skjer fra midten av mai. Fjordpilking med flue er ikke fluefiske vet'u.   ;D

Haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Fluefiske skjer fra midten av mai. Fjordpilking med flue er ikke fluefiske vet'u.   ;D

Skjønner ikke helt hvordan du gjør det, men nesten hver gang du ytrer deg i dette forumet så ender det av en eller merkelig grunn med at jeg får noen uvante og ukontrollerte rykninger i fjeset, overkroppen og magen. Søkte litt på fenomenet for å finne ut av det og tror det heter latter. Mulig jeg tar feil. Liker det uansett ikke ettersom jeg ikke har kontroll over det. Det verste er den fordømte krampen i øvre deler av magen. Håper det går over. Det gjør nok det. Bare du slutter å skrive, din bølle!

;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fluefiske skjer fra midten av mai. Fjordpilking med flue er ikke fluefiske vet'u.   ;D

Skjønner ikke helt hvordan du gjør det, men nesten hver gang du ytrer deg i dette forumet så ender det av en eller merkelig grunn med at jeg får noen uvante og ukontrollerte rykninger i fjeset, overkroppen og magen. Søkte litt på fenomenet for å finne ut av det og tror det heter latter. Mulig jeg tar feil. Liker det uansett ikke ettersom jeg ikke har kontroll over det. Det verste er den fordømte krampen i øvre deler av magen. Håper det går over. Det gjør nok det. Bare du slutter å skrive, din bølle!

;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kan si hva en vil om Sage One, men Sage er et varemerke som engasjerer. Har ikke giddet å lese hele tråden. 609 svar og kommentarer og hele 16768 visninger! Er det mulig? Fordømte forumfiskere, kom dere ut og fisk!

Fluefiske skjer fra midten av mai. Fjordpilking med flue er ikke fluefiske vet'u.   ;D

Det er nettopp derfor det var usigelig deilig å fiske småfisk i vann igjen...endelig er den "ordentlige" fiskesesongen igang...(men jeg tåler et avvik eller to fremover :))

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er jo fredag, hva med å stemme over om vi skal få inn Henning som moderator igjen, så kunne han fjernet alle innlegg med ERN,frekvens, ERN, Brum og AA osv osv. Kanskje kastet ut alle de som alltid skal dreie enkle logiske gode forklaringer for enkle folk, over i  ei teknisk uinteressant suppe?  ;D

Ja, slike innspill er i alle fall en av grunnenen til at jeg ikke deltar så mye i diskusjoner lengre. jeg var ikke klar over at moderatorer her er/var anti-ERN og hadde som jobb å fjerne slike innlegg.

Ut fra seneste hendelser ser  det ut til at de "enkle folk" har hatt den moderatoren de fortjener  :D.

Ser fram til å prøve One, fikk veivet med en på Nordiks men enda ikke kastet. Og vær ikke redd, jeg skal ikke bry "enkle folk" med noen fakta eller synsing  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tragisk hvis denne tråden får en slik vending!

Selv var jeg ute med min Sage One 7'er og kastet med et SA Saltwater WF 7 F. Dette flytesnøret var en match in heaven. På turen fikk jeg en sjøørett på 1,9 kg, og kjøring av fisken var en ren nytelse med denne stanga som her på tråden er blitt berømmet for å være "stram, men kjenslig".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg Fjellrev!

Når det gjelder fluestenger, snører er det en subjektiv greie, men alltid greit å vite hva andre mener selvfølgelig!

men kommer aldri til å kljøpe noe basert på hva endre mener.....Prøv ustyret først

hva skal en bruke det til etc

Min personlige mening er at Sage One er det beste jeg noensinne har prøvd (subjektivt) selvfølgelig

Selv har jeg mistet mere fisk på såkalte følsomme stenger enn på på disse nevnte stramme stengene

Sage One er Konge kaster dritbra og fisker enda bedre!

Ikke hør på sjefssynsere som tror de kan alt, det kan bli en dyr affære...

Men ikke hør på meg gjør opp din egen mening ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tragisk hvis denne tråden får en slik vending!

Selv var jeg ute med min Sage One 7'er og kastet med et SA Saltwater WF 7 F. Dette flytesnøret var en match in heaven. På turen fikk jeg en sjøørett på 1,9 kg, og kjøring av fisken var en ren nytelse med denne stanga som her på tråden er blitt berømmet for å være "stram, men kjenslig".

:-)

Skal bli gøy å høre hvordan folk opplever kasting med disse stengene etter en del messer rundt omkring.

Håper de de tenker på at denne progressiviteten man opplever under kasting også gjenspeiles med fisk på.

Som Jim også sier; man mister ikke mer fisk med disse stengene...faktisk tror jeg tvert om, fordi man rekker kroke ganske solid, selv på avstand. Men dette kan jeg ikke etter 3 små fisk si mer om, men tankene mine før handel omhandlet nettopp det tema. Altså ikke bare kastingen...kaste langt kan man jo med rognkjepp også har jeg lest her inne et eller annet sted :).

Okke som ser det ut som jeg liker både stramme jevne stenger, og dypere jevne stenger...alt til sin tid og mitt humør :). Glad jeg endte opp slik. Hvis noen ba meg velge mellom Moses staven #4 BIIt 8'6 (Winston) og "The One- second to none" #3 9', hadde jeg ikke klart ekskludere noen av dem når først forsøkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt å søkte litt på nettet etter One blanks.

Det kunne være nyttig å få vite litt om tip og butt diameter

og ikke minst selve vekta på blanksen.

Det var litt sprikende verdier,men jeg la merke til at

en 9ft. #5 blanks tydligvis veier 39 - 40 gram.

Stemmer det? Er det noen som har veid en 9ft-#5 blanks?

Da kom jeg plutselig til å tenke på den gamle Gatti FRHP blanksen

fra 2002.En 9ft. #5 blanks veier 31gram.

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da undrer jeg meg Tom hvor lett blanks du trenger?? ;)

Det er vel ingen tydelig sammenheng mellom egenskaper og vekt blant mine stenger, enten de veier 74 gr eller 84 gr. Og balansen/følelsen i hånden er noen ganger i fordel "de tyngre- 84 gr stengene".

SageOne føles god...så vekt har jeg egentlig ikke hatt innom hodet før du tar det opp. Og når jeg tar tak i stangen igjen, forsvinner nok tanken på vekt igjen :)

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...