Gå til innhold

Sage One


Fjellfiskeren Jim

Anbefalte innlegg

...jeg er vel langt ifra ute etter å piske opp noe som helst. Du har tydeligvis ikke lest noe av det jeg har skrevet tidligere om CCS. Jeg har et veldig nøkternt forhold til bruken av CCS (og andre data).

Jeg har i alle fall ikke inntrykk av at du har piska opp noe. Er vel få som har kommet med like mye matnyttig som deg. Også om One. :)

Enig. Det kommer stort sett nøktern faktabasert input fra Tmags som i hvertfall jeg har stor nytte av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 760
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Hvis Sage One er foreks i klasse 5 egentlig i følge (Aftm) men heller mer mot en 5,5

hva er da foreks problemet? riktig klassifisering hva er det?

For meg er Aftm bare tull som er utgått på dato for 20år siden

9Fot eller 9,6 eller 10Fot eller 11fot ? tar ikke hensyn til det.....

de tar ikke hensyn til at det har gått fremover og at stenger er mye mere fleksibel når det gjelder snører

enn de slaske rajene de hadde når bestefar levde..bla ..bla...bla..

det finnest snører med korte klumper eller lange klumper elller midium klumper eller...bla bla...

til alle fiskesituasjoner.

Har ingen problemer med at en erfaren Fluefisker lett kan tilpasse godt utstyr til en nybegynner

men en som er god og har noen år på rævva klarer lett å bruke hvilken som helst #5 stang

med et hvilken som helst #5 snøre ...synest de debattene er grisekjedelige (subjektivt)  ;D

Noen har fetish på nye snører pga fargen eller utformingen lang eller stomp klump ahhhhhhhhh :-X :-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

One er ideel til sjøørret. Selv om de er stive så kjennes de ikke SÅ stive ut når man kjører fisk, slik Xi2/3 gjør. Sistnevnte er forsterket med tykkere vegger, nettopp for å kjøre stor fisk. Noe man sjeldent finner i Oslofjorden...  :-\

Så du får en stang som kaster som en kanon men som allikevel er følsom når man kjører fisk. One i klassene 7-8 har skapt mer "goddamn! :o" opplevelser generelt enn i de lavere klassene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender denne rett opp til toppen igjen 8) Fikk testet denne i 7er idag å må si at dette var ren skjær krem ;) Absolutt det beste jeg har kastet med. Kastet ut hele cortland clear camo som en lek ;D

Og alt til kun kroner 5000,- ?  :P

nesten, 4500 er vel totalen, jeg blander meg inn da det var jeg som nettopp fikk THE ONE og fisket for første gang i går sammen med Atle (takk for en fin tur Atle forresten) og ja, som Atle sier det er ren skjær krem.

forresten snart selges unna xi2 da THE ONE tar over og blir tror jeg uerstattelig. så. hail THE ONE - SAGE altså

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xi3 stangen er krem den også sku gjerne hatt den i min samling

hvis du skal handle så går du for en #5 spør du meg, det er så mye krefter i den atte. men....

....den er følsom samtidig, fikk en 3hektos fisk andre kastet og det kjentes ut som om den var nærmere kiloen, den jobber helt ned til korken. den er rask stang så må huske at jeg for min del synes at man bør bruke snøre en klasse over... bare tips fra meg dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket snøre / snøreklasse bruker du?

snøre er litt sånn smak og behag spør du meg. men snøreklasse f.eks. for en #5 så må du oppi en #6 snøre, eller eventuelt hvis du velger Sa gpx så holder det med femer. litt avhengig av hvilket snøre du velger.

hvis ikke snøret er overklassifisert så må du opp en klasse uansett for å få ladet stanga ordentlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender denne rett opp til toppen igjen 8) Fikk testet denne i 7er idag å må si at dette var ren skjær krem ;) Absolutt det beste jeg har kastet med. Kastet ut hele cortland clear camo som en lek ;D

Jeg har hørt mye godt om det snøret. Hvilken klasse brukte du til 7'er stanga di?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

om alle hadde kastet 100% likt hadde alt kunnet gjøres med ingeniørens nøyaktighet..... alle kastere har nyansefoskjeller i forskel..... tror det er mest ergelig for for realistene, ingeniører, fysikere, kjemikere, regnskapsførere............ filosofen, den som hater de før nevnte grupper gir nå mere faen og kan finne på å bruke passende linetyngde for ens fiske............ huff jeg synes synd på tallmenneskene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om alle hadde kastet 100% likt hadde alt kunnet gjøres med ingeniørens nøyaktighet..... alle kastere har nyansefoskjeller i forskel..... tror det er mest ergelig for for realistene, ingeniører, fysikere, kjemikere, regnskapsførere............ filosofen, den som hater de før nevnte grupper gir nå mere faen og kan finne på å bruke passende linetyngde for ens fiske............ huff jeg synes synd på tallmenneskene.

Og siden vi alle er forskjellige så blir det jo desto mer viktig å kunne måle hva vi driver med?

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

NEI! Heldigvis ikke for meg...... jeg har klasse 6 stang som jeg bruker #4 på.....men også #3 stang som for meg passer best med et #6 snøre......... jeg tror at stanbygging foregår slik f.eks. Sage  wow, today we went for a new carbon math, it should be a little stronger fiber in it than the old mats .... let us try to bake it around a mandrill!  Så var det til for å bli guttunger.... trippende venter de på at den skal bli ferdig herdet..... fram med tape og stangringer, alt litt lettvindt med snellefeste........... yre mannfolk med ny stang og noen liner...... og så ble det det det ble

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om alle hadde kastet 100% likt hadde alt kunnet gjøres med ingeniørens nøyaktighet..... alle kastere har nyansefoskjeller i forskel..... tror det er mest ergelig for for realistene, ingeniører, fysikere, kjemikere, regnskapsførere............ filosofen, den som hater de før nevnte grupper gir nå mere faen og kan finne på å bruke passende linetyngde for ens fiske............ huff jeg synes synd på tallmenneskene.

Og siden vi alle er forskjellige så blir det jo desto mer viktig å kunne måle hva vi driver med?

Tom.

Hvis du (Tom) tenker på forskning med din overnevnte bastante uttalelse så er det iallefall ikke kvantitativ" forskning vi trenger mest ettersom menneskene er så forskjellige. Det vi da trenger er forskning som "fanger" det enkelte individ, og et menneske og dens preferanser lar seg aldri beskrive med tall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...