Gå til innhold

Frustrasjonstråd for en bedriten fiskesesong


Gjest Pål Andersen

Anbefalte innlegg

Gjest Pål Andersen

MÅ bare ha ut litt frustrasjon etter den mest rævva fiskesommeren i mine 30 år som fluefisker... Regnevær og flom.... Blir snart henta av menn med vite frakker og store piller.. Arrrghhhhhhh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MÅ bare ha ut litt frustrasjon etter den mest rævva fiskesommeren i mine 30 år som fluefisker... Regnevær og flom.... Blir snart henta av menn med vite frakker og store piller.. Arrrghhhhhhh

Fiske for meg er å være på tur (Å handle turutstyr & flue stæsj/stenger). Var i uke 27 innover i Femundsmarka. 23 år siden sist jeg var lengre inn i marka. Var innom Grøtådalssæter for første gang. Fikk min første tørrflue ørret på over 1 kg, tatt fra land, = 1.070 gram. Blank som en SØ  :) Fisket for første gang med min nye SAGE ZXL kl. 5. Tror Hardangervidda turen i morgen droppes pga. regnvær, men kan erstattes av en tur i Nordmarka nord. Stablet ved i går, det var mye mygg på kvelden.

Har du ikke noen gode bøker å lese eller noen penger til å kjøpe noe "du ikke trenger". Planlegging og drømmer er det "viktigste med fisketurer"  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Det er klart at dette har vært en drittsesong for fluefiskeren...... men fisken har hatt det som "kongen i egget".... etter denne sommeren har fiskestammen blitt sterkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg, Pål. Har skjønt at været på Østlandet har vært uvanlig dårlig denne sommeren. Nordpå har det vært mye bra vær, litt for tørt i slutten av juli/begynnelsen av august, men ellers ikke ille.

Har forsåvidt hatt en meget god sesong fiskemessig, med mye og tildels godt fiske. Vel, to ukesturer i fjellet ble nesten spolert av skikkelig drittvær, men sånn er nå engang dette gamet. Fjellfiske er og blir russisk rulett med fire-fem patroner i tønna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med pål her....fluefiske har aldri vært så frustrerende som iår...klekkinger har druknet bort, har vannstanden vært bra har vinden fucka opp....

Har gjort mange bomturer iår for og si det sånn...

Har seff vært noen lyspunkt som har holdt meg såpass oppe att jeg ikke har solgt fiskeutstyret , begynt på sterke piller og drageflyving... :rolleyes: og jeg som trodde alt ordnet seg med splitter nytt utstyr av beste kvalitet  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel tålelig greit frem til feriestart . . . Etter det har jeg ikke hatt fiske i norge som er verdt å nevne.

Det har regnet stort sett hele tida, og da er det ikke snakk om duskregn, men øs-pøs regnskyll.

Ser ut som høstsesongen går til helvete også  :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært så sykt frustrert i sommer! Dagene før jeg har hatt anledning til å fiske har det stort sett vært bra, men har ikke før fått stortåa i vaderne før det har blåst opp eller begynt å regne. Eller helst begge deler.. Bryr meg ikke så mye om regnet, men vinden kan reise til h... for min del. Dagene etter at jeg har hatt anledning til å fiske har også ofte vært bra. Kan jo bli gal av sånt.

Men har jo blitt en del fisk likevell da, siden jeg som forholdsvis fersk og totalt hekta har vært ute selv om det har regnet sidelengs. Persa har jeg også. Men må si at det hadde jo vært artig med i det minste EN dag med gode forhold!!!

Men, men, er vel bare å bite det i seg, sette seg ned ved stikka og forberede seg på neste sesong som umulig kan bli værre en denne. I hvert all værmessig. Bank i bordet!

Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske så dårlig sesong for min del også, men en del artige opplevelser, og et godt knippe med diiigre fisker har reddet sesongen for min del. Har en drøm om at september skal levere varene, men det er jo overflod over alt, så det spørs......

Gisle, fra rubens mac ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært mye regn denna sommern, men sitter på noen fine minner alikavel. Fjellfiske, jegermeister og pers på tørt i marka for å nevne noe. Men håper høsten fremover byr på bedre forhold for harrfiske i glomma. Hadde vært digg å avslutta sessongen med noen tørre uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Jeg hadde TIDENES SLAG ETTER STREAMEREN MIN I KVELD. På 3 meters hold. Men den satt ikke. Det hadde garantert blitt ny ørretrekord på unge Brun hvis den hadde blitt kroka  ;D

Men ble den kroka? Nei.

 

Det jeg sier, alt går på trynet denne sommeren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...