Gå til innhold

Kjøp og salg


Kim Skjerve

Anbefalte innlegg

Nervøs for at jeg ikke skal gjøre opp for meg nå eller? ;)

Har solgt en god del stenger og diverse til medlemmer her inne, og så lenge de har x antall poster og fremstår noenlunde oppegående har jeg ikke hatt noen problem med å sende f.eks. en stang før jeg har fått penger på konto. Ikke hatt noen problem enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går stort sett meget bra synes jeg, både som selger og kjøper. Har hatt et par tilfeller der folk ikke har hentet ting som er sendt i oppkrav, så det har jeg sluttet med........Og en som gjentatte ganger påsto han ville ha en stang uten å betale for den; ventet heldigvis med å sende til den var betalt = den ble aldri sendt ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Har kun 1 negativ erfaring fra en som sa seg villig til å selge ei line jeg var på utkikk etter, for så å aldri svare igjen når jeg spurte om den var sendt. Ellers har jeg handlet og solgt massevis her på forumet, aldri noe problem. Så lenge vedkommende er noenlunde aktiv, vil jeg tro det er trygt å handle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg selv veldig fersk. Føler jeg har relativt lite å bidra med, men leser mye på forumet for å plukke opp nyttig informasjon og tips, altså har jeg få innlegg. Har benyttet meg litt av selges-trådene, men har aldri blitt avvist pga. antall innlegg. Har heller ikke hatt noen dårlige erfaringer med selgere.

Virker som det er svært god/sunn kultur for kjøp og salg på dette forumet, men som vanlig, ingen regel uten unntak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt på pm Dr

Jeg har bare positive erfaringer så langt, men det skurrer litt med at jeg tipset en betjent av meg at Kim Skjerve hadde stang tilsalgs, at han valgte å ta 2 fra Kim (Kim er sikkert god selger) trodde jeg var enda mere positivt...at jeg får spørsmål av Kim (pm) om jeg vet noe om denne karen og at ikke hadde gjort opp for seg (har kun positive erfaringer med ham til nå), da blir jeg trist, forbannet, ja man føler seg hjelpeløs, har kontaktet ham og bedt ham ta kontakt med Kim for å rydde opp, håper det hjelper, vis ikke kommer jeg tilbake med hvem denne karen er = fullt navn!

som nevnt i pm dry-fly, du skal ikke føle skyld i hvertfall! Har 2 saker utestående med forum medlemmer per dags dato, pluss en uten medlemskap. Synes bare dette er merkelig da det aldri har vært noe problem tidligere. Regner med at dette løser seg, men var bare interissert i å høre andres synspunkter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har flest posetive opplevelser, men har 4 tusenlapper utestående til et medlem her.

Men dem dukker vel opp..

Tjohei, det var litt mye synes jeg.

Jævlig kjedelig når det er folk man stoler 100% på, og som samtidlig en en av dem som frekventerer forumet mest av alle.

Kan bli litt pist da egenlig.

Mvh

Ola

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt og solgt en del, har kun positive opplevelser med unntak av en:

kjøpte en eldre sage-stang i det som skulle være "mint"- condition. Etter den raskte besiktelsen hos kjøper var jeg overbevist om at jeg hadde gjort et godt kjøp, og betalte 4000 kr i hånda. Når jeg skulle teste stangen vel hjemme merket jeg at holkene var slitt, det "tikket" når stanga ble belastet. Selger hadde forsikret meg om at jeg skulle få tilbake pengene hvis jeg ikke var fornøyd, så jeg dro tilbake til selger umiddelbart og leverte stanga med forsikring om at de 4000 kronene skulle settes tilbake på min konto dagen etterpå. For å gjøre en lang historie kort: det tok meg 3 måneder og haugevis med tid og e-poster/telefoner for å få tilbake de pengene. En av de frekkeste unnskyldningene jeg fikk var "ferieturen til Italia ble litt dyr, men du skal få pengene dine når jeg får neste lønning". Jeg skjønte at jeg hadde med en notorisk lurendreier å gjøre, så jeg er fornøyd med at jeg faktisk fikk pengene tilbake til slutt....selv om det krevde fysisk oppmøte på bosted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har da flere stenger som "tikker" når jeg kaster med dem..... vil da ikke påstå at dem er utslitt av den grunn. Det er go`lyd det! Særpreg rett og slett!

"Klinkene" var slitt? Hva mener du? Selve klinga som var slitt, eller holkene?

Mente holkene. Selv er det en lyd jeg ikke vil høre fra mine stenger...men fint for deg hvis du liker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt og solgt en del, har kun positive opplevelser med unntak av en:

kjøpte en eldre sage-stang i det som skulle være "mint"- condition. Etter den raskte besiktelsen hos kjøper var jeg overbevist om at jeg hadde gjort et godt kjøp, og betalte 4000 kr i hånda. Når jeg skulle teste stangen vel hjemme merket jeg at holkene var slitt, det "tikket" når stanga ble belastet. Selger hadde forsikret meg om at jeg skulle få tilbake pengene hvis jeg ikke var fornøyd, så jeg dro tilbake til selger umiddelbart og leverte stanga med forsikring om at de 4000 kronene skulle settes tilbake på min konto dagen etterpå. For å gjøre en lang historie kort: det tok meg 3 måneder og haugevis med tid og e-poster/telefoner for å få tilbake de pengene. En av de frekkeste unnskyldningene jeg fikk var "ferieturen til Italia ble litt dyr, men du skal få pengene dine når jeg får neste lønning". Jeg skjønte at jeg hadde med en notorisk lurendreier å gjøre, så jeg er fornøyd med at jeg faktisk fikk pengene tilbake til slutt....selv om det krevde fysisk oppmøte på bosted.

Bra det ordnet seg til slutt da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke solgt noe ennu, med har kjøpt noen smågreier + en stang, og alt har gått greit så langt. Har ingen betenkeligheter med å betale på forskudd, men så er jeg jo en erketypisk naiv nordmann også :). Tenker som så at om noen ønsker å svindle meg, finnes det lettere måter å gjøre det på ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare positive erfaringer.

Alle har gjort opp for seg når jeg har solgt og ditto når jeg har kjøpt. Stort sett alltid også tilbudt åpent kjøp innen noen dager. Så er noen mot formodning misfornøyde så er det bare å komme tilbake og heve kjøpet. Enda ikke skjedd, men denne lille fluefiskeverden er for intim til å føre noen bak lyset. Nå skal det nevnes at jeg ikke sender av gårde dyre objekter uten at kroner er overført.

På generell basis må man kunne forvente å legge penger i labben før pølsa overleveres og oppfordrer i allefall ved salg av dyre gjenstander på personlig oppmøte så de selv kan se, føle og teste hva de kjøper. Da slipper man de store overraskelsene for begge parter. I tillegg er det en fordel å være ærlig på tingenes tilstand. Er noe godt brukt så skal man ikke bruke betegnelsen "strøken" bare for å få solgt det. Ei heller skryte på seg 5 testturer når noe er brukt en hel sesong og vel så det (ikke at jeg har opplevd noe negativt, la det være sagt) :) Dessverre er det fort gjort å gjøre "kompis dealer" med et fremmed nick bare fordi det er noen man drar kjensel på i denne virtuelle smørja, men sunn fornuft og varsomhet er nok to punkter å ta med seg. Først penger, så pølse  ;D (Er jo heller ikke slik at kjøpet må gjøres ved direkte overførsel. Selger kan opprette faktura via paypal og da har kjøper trygghet i forb. med å få varen :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...