Gå til innhold

Staffans kastetips.


Gjest Oliver

Anbefalte innlegg

Hei.

Her er en tråd som skal inneholde alle linkene til Staffans kastetips.

Staffan kommer til å redigere innlegg nr to i denne tråden, hver gang han har lagt inn en ny snutt.

Dvs, innlegg nr to, skal inneholde alle kastetipsene til Staffan.

Han kommer i tillegg til å legge de ut slik han har gjort til nå, der folk kan kommentere, stille spørsmål osv.

Denne her holdes ren for of topic.

Henning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 71
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest staffan@epost.no

Reachkastet må du lære deg!

beklager den dårlige lyden vinden skaper..... Likevel, kankje det viktigste presentasjonkastet for elvefiskeren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

takk for positiv feedback..... kom gjerne med tilbakemeldinger om dere har testa noen av tipsa og fått noen endringer i kastestil eller fått negative opplevelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du vet Staffan, så har overhode kastingen min fått seg en skikkelig trøkk etter at jeg begynte med vannkasting.

Idag har jeg vært ute med stanga og kasta. Hadde vel kanskje min beste dag til nå i denne sesongen med tanke på vannkast. Både på presisjon og lengde. Idag vannkasta jeg 21meter line pluss fortom på ni av ti vannkast.

Stålkontroll og en veldig god kastedag.

MEN, overhodekast gikk helt til helvete med utrolig åpne bukter. Så siræve som bare det.

Da kom jeg til å tenke på dette med stivt håndledd. Det hjalp veldig og kastingen kom seg betraktelig.

Kunne roe helt ned og kastet rimelig pent. Ikke så spisse bukter som jeg hadde etter at du hadde "trent" meg i rena, men helt ok, og godt nok.

Så ja, noen av klippene her har hjelpt her borte på vestlandet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange kjempegode tips Staffan! Har aldri fått dreisen på vannkasting (ikkje den siste videoen din altså) , men den enkle metoden din funka som berre det :) Testa den i ei lita elv i Bergen i kveld, der det er svært lite muligheiter for baksleng..Kasta og fekk fisk på plassar som eg ikkje nådde for eit par veker sidan ;D Håpar du fortsetter med snuttane dine, nyttige tips å hente i alle sammen! Du forklarer så bra at til og med eg skjønnar kva du meinar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...