Gå til innhold

Hva er din favorittstang, hva er din favorittbil.


Gjest staffan@epost.no

Anbefalte innlegg

  • Svar 116
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Jesus, her e det mange rare valg...

Kor blei det av den miljøbevisste, C&R-praktiseranes fluefiskern som e i mot pelsdyrnæring, CO2-utslæpp og tørrlagte elver?

Utifra div. diskusjona her på forumet sku man tru at dæm fleste kjørte resirkulerte hybridbila...

I stedet drømme vi om Lamborghini og Aston Martin med wilton-teppa under føttern og forbruk på 5 l/mil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jesus, her e det mange rare valg...

Kor blei det av den miljøbevisste, C&R-praktiseranes fluefiskern som e i mot pelsdyrnæring, CO2-utslæpp og tørrlagte elver?

Utifra div. diskusjona her på forumet sku man tru at dæm fleste kjørte resirkulerte hybridbila...

I stedet drømme vi om Lamborghini og Aston Martin med wilton-teppa under føttern og forbruk på 5 l/mil..

Godt sagt Lars,stussa på det samme selv. :)

Derfor kjører jeg en bil som går på halvliter'n,og den kommer kanskje til Finnmark neste år. ;)

Noe lavere utslipp enn nevnte farkoster+ endel idiotiske SUV'er,som burde på museum fortest mulig. ;D

Og favorittstanga er fremdeles Winston BIIx #4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dere kraftverk-forkjempere, pelsdyrhatere, anti c&r fantaster osv. drømmer om en gammal sliten bil uten noen form luksus eller katalysator når dere skal legge ut på langtur? Har dere hørt at klimakrisa blir betrakta som århundrets hoax!? Sorry, klarte ikke å dy meg..  ;D;)

Tom: Så vidt jeg kunne se, så sto det ingenting om verken sneller eller snøre. Dermed kan du vel egentlig ta med så mange spoler og snører du sjøl ønsker! Og det er jo bra, for det er sikkert mange forskjellige liner som passer favorittstanga di godt. Jeg hadde egentlig klart meg fint med to stk, 1 wf flyt og 1 wf fast intermediate..  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tom: Så vidt jeg kunne se, så sto det ingenting om verken sneller eller snøre. Dermed kan du vel egentlig ta med så mange spoler og snører du sjøl ønsker! Og det er jo bra, for det er sikkert mange forskjellige liner som passer favorittstanga di godt. Jeg hadde egentlig klart meg fint med to stk, 1 wf flyt og 1 wf fast intermediate..  :)

Og vekta på de to snørene er vel det samme?

Å begrense seg til en snørevekt på stanga er i mine øyne  svært lite utviklende?

Hva synes dü om det?

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ron Thompson Steelhead og Hyundai Accent . . .

Kom deg vekk fra Toten og få litt inspirasjon. Det finnes så mye annet bra og spennende der ute i verden!  ;D

Ja, du er vel en slik spradebass som kjører rundt i Ford Focus og flotter deg langs hemsil med Scierra-fluestang til flere tusen . . . Noe prøver fortsatt å holde en viss form for bakkekontakt, og det tror jeg flere kunne hatt godt av  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tom: Så vidt jeg kunne se, så sto det ingenting om verken sneller eller snøre. Dermed kan du vel egentlig ta med så mange spoler og snører du sjøl ønsker! Og det er jo bra, for det er sikkert mange forskjellige liner som passer favorittstanga di godt. Jeg hadde egentlig klart meg fint med to stk, 1 wf flyt og 1 wf fast intermediate..  :)

Og vekta på de to snørene er vel det samme?

Å begrense seg til en snørevekt på stanga er i mine øyne  svært lite utviklende?

Hva synes dü om det?

Tom.

Om vekta på de to snørene er helt like? Njææ, veit ikke...det kan godt hende det skiller noen milligram her og der.. Taperinga er ikke helt lik den heller trur jeg. Men spiller det egentlig noen rolle, så lenge det føles nydelig å kaste med? :)

Utvikling for MEG er å fiske med snøret jeg syns passer godt til stanga. Det blir jeg bedre av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dere kraftverk-forkjempere, pelsdyrhatere, anti c&r fantaster osv. drømmer om en gammal sliten bil uten noen form luksus eller katalysator når dere skal legge ut på langtur?

Er det gamle dåålige biler som bruker lite........trodde det var omvendt,men så er jo jeg gammal og dålig sjæl da. ;D

Også fortrekker jeg Benz når jeg skal på langtur. ;)

Har dere hørt at klimakrisa blir betrakta som århundrets hoax!? Sorry, klarte ikke å dy meg..  ;D;)

Vel,vi får se.

Vi har jo sett litt,og hvem klagde på flomstore elver i sommer og høst ? ;D

Kanskje det blir "det vanlige"? 8)

http://www.nrk.no/nyheter/klima/1.7882306

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

9'0" #5 og en bil som tar meg frem til fiskeområdet (så langt det er mulig/lov) OG hjem igjen uten for mye "krangling". Dessuten må den kunne ha en indre plass til fullmontert 10'6" stang. Alle biler som ikke kan det er uaktuelle som favorittbil.

Ferrari og Lamborghini liksom.... Jupp, flott i Hemsedal det. Sklir den ikke til vrak om vinteren så skrangler den fra hverandre til våren når telehiv, fartsdumper og tusenvis av hull kommer til syne. Og hvordan man skal kjøre en slik bil gjennom sentrum, hvor de virkelig dype "trailer-kjetting/pigg-sporene" er, uten å ødelegge bilen totalt eller i alle fall bli hengende stille på bånnplata kan man virkelig lure på. Det er nok en større utfordring enn oppgaver fra Tom S.

Dessuten får man vel bare med seg en teleskopstang og småspole klasse 2/3. Og vadere, sko og vest må man vel nesten ha på seg. Men hvor man skal gjøre av håven lurer jeg på.

Men hadde jeg vært stjernerik, driti i miljø og skulle hatt en "brifebil" til og fra røde løpere, så hadde det nok blitt en Sesto Elemento. Favorittstanga i det tilfellet trenger jeg vel ikke nevne...

;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9'0" #5 og en bil som tar meg frem til fiskeområdet (så langt det er mulig/lov) OG hjem igjen uten for mye "krangling". Dessuten må den kunne ha en indre plass til fullmontert 10'6" stang. Alle biler som ikke kan det er uaktuelle som favorittbil.

Da er min bil i nærheten til å oppfylle kravene dine. Min 2000 mod. Dodge Durango SLT V8 med sperre og lavgir svelger iallefall min to 10' favorittstenger fullrigget. Riktignok må jeg pent stikke stangtuppen under solskjermen på passasjersiden ;) Mulig 10'6" blir akkurat litt for langt.....

Jeg har mere enn en gang måtte slepe fiskekompiser biler opp etter at det har slått om til regn og tørre traktorveier har blitt såpeglatte ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9'0" #5 og en bil som tar meg frem til fiskeområdet (så langt det er mulig/lov) OG hjem igjen uten for mye "krangling". Dessuten må den kunne ha en indre plass til fullmontert 10'6" stang. Alle biler som ikke kan det er uaktuelle som favorittbil.

Ferrari og Lamborghini liksom.... Jupp, flott i Hemsedal det. Sklir den ikke til vrak om vinteren så skrangler den fra hverandre til våren når telehiv, fartsdumper og tusenvis av hull kommer til syne. Og hvordan man skal kjøre en slik bil gjennom sentrum, hvor de virkelig dype "trailer-kjetting/pigg-sporene" er, uten å ødelegge bilen totalt eller i alle fall bli hengende stille på bånnplata kan man virkelig lure på. Det er nok en større utfordring enn oppgaver fra Tom S.

Dessuten får man vel bare med seg en teleskopstang og småspole klasse 2/3. Og vadere, sko og vest må man vel nesten ha på seg. Men hvor man skal gjøre av håven lurer jeg på.

Men hadde jeg vært stjernerik, driti i miljø og skulle hatt en "brifebil" til og fra røde løpere, så hadde det nok blitt en Sesto Elemento. Favorittstanga i det tilfellet trenger jeg vel ikke nevne...

;D

Denne skulle passe deg.

http://www.masseyferguson.com/EMEA/NO/products/tractors/highhp/133.aspx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Nope, får ikke plass til stanga inne i huset (minimum plass til fullrigget 10'6"). Ekstrastanga må nesten kunne låses inne vettu. Ikke det at det er så stor hindring for de som absolutt vil ha den, men forsikring osv... Ellers er den ikke så dum den der. Må bare regne med litt lenger tid om man skal langt. Finnmark f.eks...  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, får ikke plass til stanga inne i huset (minimum plass til fullrigget 10'6"). Ekstrastanga må nesten kunne låses inne vettu. Ikke det at det er så stor hindring for de som absolutt vil ha den, men forsikring osv... Ellers er den ikke så dum den der. Må bare regne med litt lenger tid om man skal langt. Finnmark f.eks...  ;D

Du henter inn litt tid på at du kan kjøre rett frem. Du trenger ikke følge veien ;D

Jeg har faktisk lyst på en hilux eller lignende. Måtte vært kjekt. Både til jobb og hjem og tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Nope, får ikke plass til stanga inne i huset (minimum plass til fullrigget 10'6"). Ekstrastanga må nesten kunne låses inne vettu. Ikke det at det er så stor hindring for de som absolutt vil ha den, men forsikring osv... Ellers er den ikke så dum den der. Må bare regne med litt lenger tid om man skal langt. Finnmark f.eks...  ;D

Du henter inn litt tid på at du kan kjøre rett frem. Du trenger ikke følge veien ;D

Jeg har faktisk lyst på en hilux eller lignende. Måtte vært kjekt. Både til jobb og hjem og tur.

Kom hit du så skal jeg vise deg hvordan det ser ut rett frem. Tror du også ville kjørt rundt. Typisk flatlandsteori... ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utvikling for MEG er å fiske med snøret jeg syns passer godt til stanga. Det blir jeg bedre av.

Greit nok Olav,men hvis du har 3m snøre utenfor stangtuppen og 8m snører utenfor stangtuppen

og 14m snøre utenfor stangtuppen så forandrer du vel måten å kaste på?

Sagt på en annen måte du tilpasser deg.

Er det da slik å forstå at et eller annet eller flere snører skulle "passe" til stanga?

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...