Gå til innhold

Hva er din favorittstang, hva er din favorittbil.


Gjest staffan@epost.no

Anbefalte innlegg

Jada, Tom, tempoet i slaga blir som regel roligere jo lenger klumpen kommer utenfor stangtuppen. Selvfølgelig tilpasser jeg meg, på det feltet er vi mennesker helt rå. Det er nok drøssevis av snører som passer på ei såpass god stang.

ps: du kan droppe flere matematiske kastespørsmål til meg i denna tråden  :D

Har dere hørt at klimakrisa blir betrakta som århundrets hoax!? Sorry, klarte ikke å dy meg..  ;D;)

Vel,vi får se.

Vi har jo sett litt,og hvem klagde på flomstore elver i sommer og høst ? ;D

Kanskje det blir "det vanlige"? 8)

Hvem som klagde på flommen 2011? Det var meg, garantert  ;D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 116
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Jada, Tom, tempoet i slaga blir som regel roligere jo lenger klumpen kommer utenfor stangtuppen. Selvfølgelig tilpasser jeg meg, på det feltet er vi mennesker helt rå. Det er nok drøssevis av snører som passer på ei såpass god stang.

ps: du kan droppe flere matematiske kastespørsmål til meg i denna tråden  :D

Har dere hørt at klimakrisa blir betrakta som århundrets hoax!? Sorry, klarte ikke å dy meg..  ;D;)

Vel,vi får se.

Vi har jo sett litt,og hvem klagde på flomstore elver i sommer og høst ? ;D

Kanskje det blir "det vanlige"? 8)

Hvem som klagde på flommen 2011? Det var meg, garantert  ;D

Det husker ikke jeg, ppcrazyeyes ,men husker endel sutring på forumet her. ;D

;)

Men er enig ang. snører. ;)

Hvis jeg skulle stått fast hver gang jeg har glemt snella hjemme og må låne av kompisen(e)........  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

En gammel Golf og Sage ZXL

Endelig var det en som valgte ... Så populær SAGE er og kun få som ville ha med det som eneste stang på en fisketur i vårt langstrakte land.

Sage ZXL 9`#5 og en Opel Astra (ikke så gammel)  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig med bare EN stang, har jo alltid med 2..

Hardy Marksmann 9" #4 Nydelig stang som alltid er med meg.. Også må jeg ta med min Loop Opti Creek #2 som jeg ikke hadde trodd var så brukbar som den er.. Har nesten bare brukt denne i år. Helt rå og få fisk på..

Bilen er en trofast sliter som ikke blir byttet ut før den dør..96 VW Caravelle, Får med alt jeg må ha+++.

Tar hele stenger inni bilen helt opp til 11 fot.. Kjempe god og ta seg frem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmen:Porche Cayenne turbo(grei fiskebil),og Orvis Helios,men klarer med greit med dette:Passat stv og Streamstix EvoII Troutseeker :)

Det som gjør passaten din genial(har det selv) er at man bare drar rullgardina i bagarsen igjen så har man plass til både 9 og tifotere rett inn bak i full lengde. Jeg har som favoritt for tiden en LTS X3 9,6 fot #5 med en litespeed2 og 2klumper dekker det fiske jeg bedriver på denne årstiden. Så nå er dette favoritt kombo nr 1 for meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmen:Porche Cayenne turbo(grei fiskebil),og Orvis Helios,men klarer med greit med dette:Passat stv og Streamstix EvoII Troutseeker :)

Det som gjør passaten din genial(har det selv) er at man bare drar rullgardina i bagarsen igjen så har man plass til både 9 og tifotere rett inn bak i full lengde. Jeg har som favoritt for tiden en LTS X3 9,6 fot #5 med en litespeed2 og 2klumper dekker det fiske jeg bedriver på denne årstiden. Så nå er dette favoritt kombo nr 1 for meg

Passat STV MÅ jeg være enig i (jeg har en sånn en også ;)), det er nok plass til mange stenger som Robin sier når du drar ut rullgardina, Sage Xi2 790-4 til SØ fiske med 3 forskjellige snører/synkegrader

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmen:Porche Cayenne turbo(grei fiskebil),og Orvis Helios,men klarer med greit med dette:Passat stv og Streamstix EvoII Troutseeker :)

Det som gjør passaten din genial(har det selv) er at man bare drar rullgardina i bagarsen igjen så har man plass til både 9 og tifotere rett inn bak i full lengde. Jeg har som favoritt for tiden en LTS X3 9,6 fot #5 med en litespeed2 og 2klumper dekker det fiske jeg bedriver på denne årstiden. Så nå er dette favoritt kombo nr 1 for meg

Passat STV MÅ jeg være enig i (jeg har en sånn en også ;)), det er nok plass til mange stenger som Robin sier når du drar ut rullgardina, Sage Xi2 790-4 til SØ fiske med 3 forskjellige snører/synkegrader

Joa, men selv med 9,6ft så klarer de fleste stasjonsvogner å romme en stang. Ja faktisk en Mazda 6 stv. klarer den jobben  ;D Fra sted til sted så funker det fint, men under fuktige forhold så foretrekker jeg å dele stengene, plassen til tross. Rett og slett fordi stengene er sårbare ovenfor temperatur og fuktighetssvingninger og låser seg i holkene. Da fester jeg de heller utenpå bilen, men hvor vanskelig er det virkelig å demontere/montere stangdelene?  ;D Dere er jo enda latere enn meg, og det trodde jeg faktisk ikke var mulig!! hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det favoritten av de bilene en selv har, eller favoritt av biler på planeten?

Da er  min favoritt Winston BiiX i en bil som virker, på en umerket grusvei etter eller annet hemmelig sted.

Så da ble begge mine biler diskvalifisert da ingen av de virker. Men de er ganske fine der de står i gården med juletrebelysning og det hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg har en Toyota Avensis stv. og er strålende fornøyd.

Slår jeg ned baksetene, så er det plass til en hel sengemadrass i hele sin lengde,

og fluestengene kan legges ferdig montert inn bak. En hel rekke Evotec'ere og Opti'er  ;D

Let the good days come  8)

6781977649_e659e5576b_b.jpg

Med minus 30 enkelte steder, langt sør i Oppland og i Nannestad, var dette et bilde som varmer.

Lurer på om den madrassen du beskriver er 2 meter eller en hytte/køyeseng madrass på 1,90.

Spørsmålet er ikke ment som fleip. Har en Astra st. vogn som nærmer seg 140.000 og er 5 år. Kunne tenkt meg en litt lengre st. vogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med minus 30 enkelte steder, langt sør i Oppland og i Nannestad, var dette et bilde som varmer.

Lurer på om den madrassen du beskriver er 2 meter eller en hytte/køyeseng madrass på 1,90.

Spørsmålet er ikke ment som fleip. Har en Astra st. vogn som nærmer seg 140.000 og er 5 år. Kunne tenkt meg en litt lengre st. vogn.

Hei, hansjr  :) Jeg vet ikke hvor lang madrass, men det jeg gjør er å kjøre høyresetet foran helt fram. Og så legger jeg madrassen bak på høyre side - og utstyret på venstre side. Lettvint for ei natt eller så. Men for turer utover det så bruker jeg alltid telt.

André

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med minus 30 enkelte steder, langt sør i Oppland og i Nannestad, var dette et bilde som varmer.

Lurer på om den madrassen du beskriver er 2 meter eller en hytte/køyeseng madrass på 1,90.

Spørsmålet er ikke ment som fleip. Har en Astra st. vogn som nærmer seg 140.000 og er 5 år. Kunne tenkt meg en litt lengre st. vogn.

Hei, hansjr  :) Jeg vet ikke hvor lang madrass, men det jeg gjør er å kjøre høyresetet foran helt fram. Og så legger jeg madrassen bak på høyre side - og utstyret på venstre side. Lettvint for ei natt eller så. Men for turer utover det så bruker jeg alltid telt.

André

Takk for svar!

Har overnattet i bilen ved Tinnhølen (Hardangervidda), hvis jeg kommer sent opp og været er tøft. Bruker da Thermarest Camprest. Underlaget er 195, går med nød men ligger i nedoverbakke. Er vel de ferreste st vogner en får flatt gulv på 2 meter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...