Gå til innhold

Sage ONE til bra pris - eller bare lureri?


Anbefalte innlegg

Selvfølgelig Ruffen ... selv har jeg kjøpt 90% av mine stenger/fluefiske utstyr i min nærbutikk

Men kjenner ikke at samvetet knuger for det om jeg har kjøpt noe en annen plass heller...

nettopp pga god service handler jeg i min nærbutikk....

Stort sett så handler vi mennisker der det er billigst hvis vi ikke er fullsjeten me pæng ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 154
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Hva menes med nærbutikk?

Min nærmeste butikk - hvor jeg kan slenge innom å slå av en prat med helt ukjente folk - er 20 mil pluss ferge, samt en dyr bomstasjon - og to rimelige  :rolleyes:  -  og retur.

Og da blir det ukjente butikkpersonale - like ukjent - til neste besøk, for det blir liksom ikke et ukentlig

kaffeslabberas  ;).

M.a.o.:  Om jeg handler fra en butikk i Kenya eller hos nærbutikken - blir det en like upersonlig handel åkkesom.

Skulle handelen bestått i å kjøre/slå av en prat/handle - måtte jeg plusse på kr 1000/1500,- (for mat må man ha på turen, og niste smører man vel ikke på slike turer  :)).

Og da snakker vi straks om pluss kr 2500/3000,- ekstra for en Sage/Winston.

Da er jeg bare tusenlappen unna for BÅDE en Winston og en Sage.

Da blir det litt "usmak" av å handle "lokalt"  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hva vi skal med fluesjapper.. Stig mfl. har tatt over ekspertisen vi vanligvis får i fluesjappa, og når vi ha blitt overbevist av mangt et jetord om sneller, stenger etc.. så bestiller vi fra statene :D

Takk Stig og dere andre :D

Ikke skryt på deg noe Claus, har aldri sett deg med fluestang... ;)

Og kjøp deg gjerne en Winston hvor du vil for meg...kler deg ikke så du selger den nok snart igjen...gi et hint da vel så kan jeg hjelpe deg formidle skjønnheten videre til noen som kan sette pris på den.

Og la det være sagt med en gang...la ikke denne tråden skli ut....den er ferdig; Sam har fått sin drømmestang :)

Over og ut kranglefanter.. :-*

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva menes med nærbutikk?

Min nærmeste butikk - hvor jeg kan slenge innom å slå av en prat med helt ukjente folk - er 20 mil pluss ferge, samt en dyr bomstasjon - og to rimelige  :rolleyes:  -  og retur.

Og da blir det ukjente butikkpersonale - like ukjent - til neste besøk, for det blir liksom ikke et ukentlig

kaffeslabberas  ;).

M.a.o.:  Om jeg handler fra en butikk i Kenya eller hos nærbutikken - blir det en like upersonlig handel åkkesom.

Skulle handelen bestått i å kjøre/slå av en prat/handle - måtte jeg plusse på kr 1000/1500,- (for mat må man ha på turen, og niste smører man vel ikke på slike turer  :)).

Og da snakker vi straks om pluss kr 2500/3000,- ekstra for en Sage/Winston.

Da er jeg bare tusenlappen unna for BÅDE en Winston og en Sage.

Da blir det litt "usmak" av å handle "lokalt"  ;)

Ser den Sam, vi snakker vel mer om disse karene som bruker lokal butikkens tid og kompetanse i timesvis for å prøve ut stenger...som de til og med har disponibel i butikken sin, for så å kjøpe den "overseas"...for å spare noen hundre kroner.

Hvilket også er allright hvis det snakkes om flere tusenlapper i avslag...men så å drive opplysningstjeneste for hele verden hvor man linker til "billigst i verden" butikker gir meg litt bismak (les; Claussmak) i munnen på vegne av butikkens ansatte.

Ikke noe verre enn det...du har ditt på det tørre Sam.

Verre hadde det vært hvis jeg solgte Winston stenger...hadde brukt timer med deg i et vann hvor du kunne prøve frem og tilbake, for så å komme på nett å si at du kjøpte dem for 389.- billigere ved å få utenlandsbutikk til å unnlate oppgi varens verdi/lavere for å kunne spare de kronene.

Så no harm, jeg er bare glad du fikk deg en god stang jeg :)

Og siden ingen leverandører har denne tilgjengelig i Norge er det jo bare en måte å få tak i den på :)

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er tydeligvis populær den B3X`en  :(

Fikk en mail om at de ikke hadde den på lager, og

"I just got off the phone with Winston. They said they have several in production, and should be done in a week to two weeks. Let me know if you would like to wait.  I also made a mistake earlier in regards to the free line.  That only applies if we're not paying your customs duties.  It's a choice of either the free line, or the free customs.  If you're willing to wait, I'll give you the same deal I offered you before."

De averterer også med et Rio/SA snører inntil USD 100,- er gratis ved kjøp av stang over USD 500,-.

Jeg har masse vanlige WF-snører, så jeg ville ha en Rio VersiTip til USD 150,-.

Da ble det USD 50,- i plussbetaling.

Altså en totalsum av USD 805,-.

Venter i spenning  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sam;

Ja, tipper flere ønsker disse stengene :)

Dessuten tror jeg det er mange butikker som kjøper "fra hånd til munn"/dvs bestiller stenger fortløpende etter bestilling.

Altså som ikke har dem som lagervare nødvendigvis ;)

Men å vente i et par uker klarer du...er verdt det for å si det slik:-)

Stig (som tror han skal ut å fiske sin #6 9'6 imorgen...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker jo seriøst da  :)

On 10/17/2011 9:47 AM, SAM wrote:

How do we do it with the payment?

I payed USD 755,- with my Mastercard, but have to add USD 50,-.

Sverre

I have your information,but your card has not been charged anything yet.  I can charge your card today, or wait until I ship the rod.  (depending on exchange rates) Whichever you prefer.

-Jim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forklar innlegget

(Og du må gjerne forklare tanken/ideen bak den fete skriften og den røde)

Og kjøp deg gjerne en Winston hvor du vil for meg...kler deg ikke så du selger den nok snart igjen...gi et hint da vel så kan jeg hjelpe deg formidle skjønnheten videre til noen som kan sette pris på den.

Og la det være sagt med en gang...la ikke denne tråden skli ut....den er ferdig; Sam har fått sin drømmestang :)

Forklar drittslengingen! Når jeg leser innlegget ditt så skulle man tro at jeg har feid over kjerringa di..

Irriterer du deg virkelig så over at jeg mekket sammen en samletråd for butikker inn og utland?

Hva mener du med at Sam har sitt på det tørre? Hvilken posisjon står du i til å dømme andre hvorvidt de har sitt på "det tørre" om de handler i Norge eller utlandet?

Hvilket også er allright hvis det snakkes om flere tusenlapper i avslag...men så å drive opplysningstjeneste for hele verden hvor man linker til "billigst i verden" butikker gir meg litt bismak (les; Claussmak) i munnen på vegne av butikkens ansatte.

Ikke noe verre enn det...du har ditt på det tørre Sam.

Verre hadde det vært hvis jeg solgte Winston stenger...hadde brukt timer med deg i et vann hvor du kunne prøve frem og tilbake, for så å komme på nett å si at du kjøpte dem for 389.- billigere ved å få utenlandsbutikk til å unnlate oppgi varens verdi/lavere for å kunne spare de kronene.

Så no harm, jeg er bare glad du fikk deg en god stang jeg :)

Og siden ingen leverandører har denne tilgjengelig i Norge er det jo bare en måte å få tak i den på :)

Stig

Hvor komplisert er fluefiske ?

Svar: Fette komplisert!

Enkelte har stilt spørsmål med hvorfor jeg deltar mindre i utstyrsdiskusjoner, teknikk og andre ting innen fluefiske, siden jeg tidligere har hatt god deltagelse på de temaene

Vel, her har dere svaret!

edit: fikset link

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hva mener du med at Sam har sitt på det tørre? Hvilken posisjon står du i til å dømme andre hvorvidt de har sitt på "det tørre" om de handler i Norge eller utlandet?"

Ææææærlig talt  :o   

Det er da ingen som kan lastes for om de handler tomater i Danmark - og ikke i Norge???? ???

Jeg kan forøvrig bekrefte at det er ærlig tjente penger jeg handler for  ;) - så dette skal være tørt med stor T.

Forøvrig trenger ingen å inneha noen posisjon (????) for å uttale noe så elementært riktig  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha utstyrstrådene tar helt av som vanlig :)

Jeg har ingen erfaring fra denne butikken selv men det virker jo som en god deal helt klart.

Ser at en av med eierene er på pro teamet til Scott Fly Rods, så det virker jo som guttene på eiersiden er seriøse.

jeg prøvde å google litt om butikken men fant ikke ut så mye om erfaringer og slikt..

Ser jo du har handlet allerede så du får heller komme med en tilbakemelding på hvordan handelen gikk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ingen som kan lastes for om de handler tomater i Danmark - og ikke i Norge???? ???

Man skulle ikke tro det, men enkelte har litt vel sterke meninger om folk som velger å handle i utlandet.

Jeg har mildt sagt fått "passet påskrevet" her inne for at jeg har nevnt fordelene ved utenlandshandel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden begynnelsen på -80, har jeg handlet ganske mange våpen fra USA.

Ikke bare for at de var rimeligere, men også for at våpenmodellene ikke hadde "somlet" seg til Norge ennå.

Hvorfor vente i flere måneder  - for så å betale mer?

Når man handler varer som koster tusenlapper, sparer man fort inn en månedslønn på noen handler.

Faktorene:  Ikke kommet til Norge ennå - samt tusenlapper å spare, synes jeg blir god nok grunn for å bli en Judas  :D.

Dette blir første Judaskjøpet vedr. fiskestang - og blir handelen en "suksess" - er jeg ikke fremmed for flere Judasoppdrag  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er moderatorene? Dette var vel drøyt spør du meg..

Hva var drøyt? Må da være lov å svare litt på den konstante stemplinga en får om en handler i utlandet eller? Har ikke handlet stenger i utlandet enda jeg, men blir så lei mjauinga om dette hele tiden. Nå handlet faktisk tråden om nettopp å handle i utlandet. Såvidt jeg vet er det faktisk lovlig!!!

Og når det kommer til opptreden her på forumet så synes jeg kanskje at uttrykk som "Claussmak" i munnen er laaaaaaaangt over grensa. Linktråden er jo godkjent her inne den også. Heller ikke ulovlig! Latterlig spør du meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...