Gå til innhold

Årets første flue!


BjørnarSkj.

Anbefalte innlegg

Velvel.. ok.. jeg startet tråden med en rufsetufs... Så måtte Robban legge inn en comparadun- rhodani?.. Henning fulgte opp med en renraset klekker.

Håper at så mange som mulig følger opp med sine første fluer (farsken jeg skulle sagt nummer to...en strøken daddy ligger klar her no)

NB: Vet dere at Robban lærte meg å binde ok comparadun for ett år siden.. Takk Robert. Jeg hadde flotte opplevelser med slike i sommer. Jeg brøt regler og benyttet de på krok 12 også. Ørreten var svært glade i marginataer that way

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

Comparaduns seiler vel opp som en av mine favoritter.

Liker å lage de, og liker å fange fisk på de :)

Har sett at Robban lager kongefluer. Pluss at det går på ryktebørsen også :) Har desverre ikke fått oppleve det live enda :)

Sigve her inne, er vel den som binder slike penest av de jeg har sett live. Han er veldig flink. Men så har han pitte små damehender også da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke benyttet comparadun før jeg var sammen med Robert i Bosnia jeg. Etter første dag der, syntes jeg min boks var det skrøpeligste synet jeg noensinne hadde sett. Vi bandt små elegante duns den kvelden....i hopetall. Ved stikka såg jeg da Robert sine comparaduns. Slik skulle de være! Nå er Robert en mye dyktigere fluebinder enn meg.. Fristelsen var stor til å spørre om han kunne binde et par til meg. Han gav meg da en enda større gave. Han viste meg hvordan jeg skulle gjøre det. Cdc comparadun er vakre riktigflytende svært fiskende fluer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Robban er en så dyktig fluebinder at jeg ikke helt finner ord på det. Bare svært dyktig.

Mange andre dyktige her men jeg tror dere må binde noen år til før dere når Robbans nivå. :)

De tør jeg påstå etter å sett i boksene og live.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Robban er en så dyktig fluebinder at jeg ikke helt finner ord på det. Bare svært dyktig.

Mange andre dyktige her men jeg tror dere må binde noen år til før dere når Robbans nivå. :)

De tør jeg påstå etter å sett i boksene og live.

Helt enig. Robban er steike flink til å binde, og dersom jeg er der han er nå om 20 år så har livet fått en mening :)

Anyways, er litt skjelven i dag selv om det ikke tok av i går, så årets første flue kunne nok vært et par hakk bedre (bildet og - gadd ikke dra opp boksen).

Eirik

Danicaklekker

[attachimg=1]

post-2735-13949890669975_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Robban er sabla dyktig :).. men det er jaggu flere av dere der ute også. Finnes det en SBS på en Comparadun her inne? Har lett, men ikke funnet noen..

Jeg lagde en for en stund tilbake http://www.fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=19344.0

Takk for det, Sigve. Særdeles flott! Skal produsere en rekke med disse også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da pokker så opplagte folk var på årets første dag her, da  :o

Selv hadde jeg ikke klart å binde ei flue av noe som helst slag i dag . . . Ligge på sofa er det eneste som funker.

Begynner faktisk å bli rimelig lei av 2012 allerede, så dette blir nok et år godt under middels.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da pokker så opplagte folk var på årets første dag her, da  :o

Selv hadde jeg ikke klart å binde ei flue av noe som helst slag i dag . . . Ligge på sofa er det eneste som funker.

Begynner faktisk å bli rimelig lei av 2012 allerede, så dette blir nok et år godt under middels.

Så så, Lars :) Når vi runder 10. Mai, så kommer nok guttungen frem i deg att...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...