Gå til innhold

Sesongstart i Trøndelag 2012


Gjest Raymond

Anbefalte innlegg

Gjest storfemti

Hallo guttær og jentær :D

Er det interesse for å få igang et fellestreff for å kickstarte sesongen 2012? Tenker da på å samle en gjeng og fiske et sted eller evt møtes for fluebinding om været fortsatt er rævva, for så å fortsette ute på byen etterpå. Blir været ok, har vi jo en del muligheter mtp fiskesteder, finnes mye steder å fiske, trenger nødvendigvis ikke være Nidelva. Tar selvsagt med grill og øl, så vi skal ikke sulte eller tørste ihjel

Så hva sier dere? Tror de aller fleste av oss er møkkalei av regn og snø nå, på tide at vi som bor i Norges navle også får starte sesongen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo guttær og jentær :D

Er det interesse for å få igang et fellestreff for å kickstarte sesongen 2012? Tenker da på å samle en gjeng og fiske et sted eller evt møtes for fluebinding om været fortsatt er rævva, for så å fortsette ute på byen etterpå. Blir været ok, har vi jo en del muligheter mtp fiskesteder, finnes mye steder å fiske, trenger nødvendigvis ikke være Nidelva. Tar selvsagt med grill og øl, så vi skal ikke sulte eller tørste ihjel

Så hva sier dere? Tror de aller fleste av oss er møkkalei av regn og snø nå, på tide at vi som bor i Norges navle også får starte sesongen :D

Øl og fest ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo guttær og jentær :D

Er det interesse for å få igang et fellestreff for å kickstarte sesongen 2012? Tenker da på å samle en gjeng og fiske et sted eller evt møtes for fluebinding om været fortsatt er rævva, for så å fortsette ute på byen etterpå. Blir været ok, har vi jo en del muligheter mtp fiskesteder, finnes mye steder å fiske, trenger nødvendigvis ikke være Nidelva. Tar selvsagt med grill og øl, så vi skal ikke sulte eller tørste ihjel

Så hva sier dere? Tror de aller fleste av oss er møkkalei av regn og snø nå, på tide at vi som bor i Norges navle også får starte sesongen :D

tviler på det blir noe sesong start på oss enda, er jo masse snø og is over alt desverre. og om det kommer mer snø til helga, slik som det er meldt (gud forby) da flytter jeg sørover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Hallo guttær og jentær :D

Er det interesse for å få igang et fellestreff for å kickstarte sesongen 2012? Tenker da på å samle en gjeng og fiske et sted eller evt møtes for fluebinding om været fortsatt er rævva, for så å fortsette ute på byen etterpå. Blir været ok, har vi jo en del muligheter mtp fiskesteder, finnes mye steder å fiske, trenger nødvendigvis ikke være Nidelva. Tar selvsagt med grill og øl, så vi skal ikke sulte eller tørste ihjel

Så hva sier dere? Tror de aller fleste av oss er møkkalei av regn og snø nå, på tide at vi som bor i Norges navle også får starte sesongen :D

Øl og fest ja..

Nei, kosetur med fiske, grill og litt øl, så fest. Viktig å få med seg rekkefølgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TOFA meldte for en god uke siden om åpent vann langs vannkanten på mange vann. Selv om isen ligger vil det vel være nok av fiskbare råker her og der? Plussgrader og litt sol, så smyger mygga seg fort fram også :D

Yr.no antyder i alle fall dreiende vind til SØ og bedre temperaturer mot neste helg. Fingers Crossed!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Ta med klister for å bruk på langrennskiene...........plenty snø igjen :)

Har allerede vært ute å sjekket forholdene og det er ikke så dystert Robert :)

Relaxteam Trøndelag leverer varene ser jeg. Øl, pølser, damer og kanskje litt fiske om forholdene tilsier det.    :D

Takk, takk, vi prøver så godt vi kan. De som blir tatt for stressfisking med snev av AD/HD, må pakke snippen sin og dra hjem. Sånt orker vi ikke å se på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Siden responsen er lunken og folk syter om mye snø og is, sier vi lørdag 5. mai. Da bør snøen og isen ha dratt de fleste steder og sytpeisene bli fornøyde? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden responsen er lunken og folk syter om mye snø og is, sier vi lørdag 5. mai. Da bør snøen og isen ha dratt de fleste steder og sytpeisene bli fornøyde? :D

tror det beste er å si er: når sesongen har startet. jeg var ute nå, og det er kaldt! det er lite vits å stresse. er tross alt greit at våren kommer skikkelig i gang før man gjør dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orkla er ei flott grunn elv i Meldal om vinteren. Årsaken er reguleringen. Det betyr lite vann..... varmt vann. I dag- i solen beitet ørret på fjærmygg nedenfor Meldal sentrum..... Så godt å se.... så vondt å se!  Er klar over at dette er falsk. men hadde ikke dette vært ei anadrom elv, kunne jeg benyttet dette til tidlig tørrfluefiske allerede nå... et drøyt fluekast fra huset mitt! 

Artig å studere er det uansett! Jeg får vente en liten måned til ennå, slik at det egentlige fisket begynner her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orkla er ei flott grunn elv i Meldal om vinteren. Årsaken er reguleringen. Det betyr lite vann..... varmt vann. I dag- i solen beitet ørret på fjærmygg nedenfor Meldal sentrum..... Så godt å se.... så vondt å se!  Er klar over at dette er falsk. men hadde ikke dette vært ei anadrom elv, kunne jeg benyttet dette til tidlig tørrfluefiske allerede nå... et drøyt fluekast fra huset mitt!   

Artig å studere er det uansett! Jeg får vente en liten måned til ennå, slik at det egentlige fisket begynner her.

nice. det blir nok en tur til orkla på meg i år også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Siden responsen er lunken og folk syter om mye snø og is, sier vi lørdag 5. mai. Da bør snøen og isen ha dratt de fleste steder og sytpeisene bli fornøyde? :D

tror det beste er å si er: når sesongen har startet. jeg var ute nå, og det er kaldt! det er lite vits å stresse. er tross alt greit at våren kommer skikkelig i gang før man gjør dette.

Tror ikke du skjønner helt konseptet her; selve fisket er egentlig bare en bonus. Vi skal møtes for å slå av noen skrøner, kaste litt, prøve utstyr og kanskje få fiske litt. Er en sosial happening, ikke no fiskekonkuranse. Vet utmerket godt at sesongen ikke har startet, er derfor noe sånt som dette hadde vært morsomt. Har ihvertfall noe å se fram til mens vi venter på at det skal ta av skikkelig :D

Var selv ute idag, så både fjærmygg og steinfluer ble tatt, men det var ikke akkurat noen sommertemperaturer i vannet. Ikke direkte noen vakbonanza heller, men det spiller ingen trille. Gjorde utrolig godt bare å få se noen vakringer igjen :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden responsen er lunken og folk syter om mye snø og is, sier vi lørdag 5. mai. Da bør snøen og isen ha dratt de fleste steder og sytpeisene bli fornøyde? :D

tror det beste er å si er: når sesongen har startet. jeg var ute nå, og det er kaldt! det er lite vits å stresse. er tross alt greit at våren kommer skikkelig i gang før man gjør dette.

Tror ikke du skjønner helt konseptet her; selve fisket er egentlig bare en bonus. Vi skal møtes for å slå av noen skrøner, kaste litt, prøve utstyr og kanskje få fiske litt. Er en sosial happening, ikke no fiskekonkuranse. Vet utmerket godt at sesongen ikke har startet, er derfor noe sånt som dette hadde vært morsomt. Har ihvertfall noe å se fram til mens vi venter på at det skal ta av skikkelig :D

Var selv ute idag, så både fjærmygg og steinfluer ble tatt, men det var ikke akkurat noen sommertemperaturer i vannet. Ikke direkte noen vakbonanza heller, men det spiller ingen trille. Gjorde utrolig godt bare å få se noen vakringer igjen :D :D

ingen snakker om konk her.....

men sesongstart er sessong start og ikke en sosial happening.

om man inviterer til felles sesongstart, da er det ikke noe vits å tro at det å kanskje fiske er noe gøy. de fleste ha minimalt med fritid som kan brukes til fisking, at det er viktig å utnytte hver bidige sekund.

selv om det ikke skjer noe et sted, så kan man faktisk flytte til et annet sted, ikke nødvendig å sette seg ne og vente i timesvis.

men om man skal invitere til en "tullprat-stanga mi er bedre enn din-denne formen for fiske er den eneste rette-treff", det er noe helt annet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

ingen snakker om konk her.....

men sesongstart er sessong start og ikke en sosial happening.

om man inviterer til felles sesongstart, da er det ikke noe vits å tro at det å kanskje fiske er noe gøy. de fleste ha minimalt med fritid som kan brukes til fisking, at det er viktig å utnytte hver bidige sekund.

selv om det ikke skjer noe et sted, så kan man faktisk flytte til et annet sted, ikke nødvendig å sette seg ne og vente i timesvis.

men om man skal invitere til en "tullprat-stanga mi er bedre enn din-denne formen for fiske er den eneste rette-treff", det er noe helt annet

Er fullt mulig å møtes uten å disse hverandres fiske eller utstyr og heller dele erfaringer på det området man er mest komfortabel med. Føler du at du vil heller fiske for deg selv enn å treffes, så gjør du heller det. Er ikke tvunget oppmøte. Prøver bare å få til noe felles, men det er ikke så lett gitt :)

Har man ikke tid, så har man ikke tid. Er ikke værre enn hva man gjør det til selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg flyttet til Trondheim i fjor høst, og har egentlig ikke prøvd meg noe særlig med stanga her. Jeg var nede mellom øvre og nedre leirfoss i dag, for å kikke. Men det så lite innbydende ut med litt grumsete vann og null innsekter. Endte med en lang sykkeltur opp til voll igjen:). Jeg ble veldig inspirert av noen eldre poster om nidelva, med mye fin fisk tatt i elva.

Felles sesongstart høres fristende ut!

Sindre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...