Gå til innhold

Endelig vinter


Ingar Rognås

Anbefalte innlegg

  • Svar 91
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Furter ikke i det hele tatt!

Hjortejakten overtar for fisket - men så blir jeg drittlei av den - og drar til Karibien i nov/des.

Jan-til midten av mars - er litt dårlige måneder :-\.

Men så drar jeg til Afrika på jakt - evt. fluefiske - hvis jeg finner noe vettugt.

Og vips - midten av april er her  <<l

Isen begynner å gå - og de største ørretene jeg har fått i "mine vann" - er da.

Og deretter er det ----------

Er det rart at årene går fort???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff . . . Orker ikke tenke på det akkurat nå, men vinteren takler jeg fint når den først kommer.

Trenger en fin tur til med tørrflue for å bøte på noen stygge episoder sist uke, og lar det seg gjøre så pakker jeg bort fiskeutstyret for i år med et smil  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Steike....kan vi ikke få litt snø snart. Kjenner suget etter 'pudder til pungen'!

Nå får du gi deg.. Snøen finner du oppi fjellet, her i lavlandet trenger vi ikke snø ;) Ok - 5-10 cm rundt juletider er jo litt koselig, kun for å sette litt lys på den mørke tilværelsen, men utenom det så maser iallfall ikke jeg om snø.

Har et mål om å begynne å trene litt igjen denna vintern, sammen med masse fluebinding og sjøørretfiske da seff! Vi får se hva som stjæler mest tid  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er mest positivt med denne årstia er at jeg kan fiske harr og sjøørret uten å tenke på at jeg går glipp av viktige klekkinger i marka. Mulig det blir ski i år, har planet om å bruker snøen for å finne nye vann til neste år. ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Har allerede begynt og glede meg til neste sesong....har store fritidsproblemer om vinteren.

påska er heldigvis tidlig iår,så satser på att det blir en tidlig vår :)

blir en del fluebinding....kjøpte meg 2 bøker som jeg skal lese.

Ellers blir det bare og slite seg gjennom nok en kjedelig vinter....snø og kuldegrader, skrape is..

klarer ikke helt og glede meg over vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse fint med vinteren  <<l

Fyr i ovnen, joggebukse, engelsk fotball og øl.

Skigåing og væruavhengig innetrening med fotball

Julehøytiden

Man har faktisk tid til å binde fluer, se over sneller og polere stangen (ikke kuffert)

Pilketurer med bål og knottfri luft

Klær funker uansett bare man har tykke nok

Man slipper å bli frustrert over hvorfor fisken ikke tar alle insektene som klekker

Hjemmebrygget øl

Ikke dårlig samvittighet når man slår ihjel en hel søndag på sofan

++++ (orker ikke skrive mer med mobilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse fint med vinteren  <<l

Fyr i ovnen, joggebukse, engelsk fotball og øl.

Skigåing og væruavhengig innetrening med fotball

Julehøytiden

Man har faktisk tid til å binde fluer, se over sneller og polere stangen (ikke kuffert)

Pilketurer med bål og knottfri luft

Klær funker uansett bare man har tykke nok

Man slipper å bli frustrert over hvorfor fisken ikke tar alle insektene som klekker

Hjemmebrygget øl

Ikke dårlig samvittighet når man slår ihjel en hel søndag på sofan

++++ (orker ikke skrive mer med mobilen)

<<l

Hvordan skal man verdsette sommer og sol, uten denne såkalte "bedritne" vinteren da? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Det snør, det snør....tideli bom ;D

Er det ikke deilig?

Det er herlig ja! 10cm til nå så er det snart løyper her ;D Skia er klare!!

Ved Vestmarksetra i Asker var det 20 cm tidligere i dag og spor ble kjørt. Ser faktisk bra ut men la det komme litt til før det blir kaldt <<l

Skiene er preppet og første skitur blir på beitostølen til helgen. Viktig med noe å gjøre i påvente av våren.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...