Gå til innhold

Islandstur 2012


Robban

Anbefalte innlegg

Det ble en tur til Island i år. Var litt på sparket fra min side, jeg blir med lissom ;D.

Rune Stokkefjert gjorde litt forarbeide og allierte seg med et par utrolige hyggelige herrer jeg ikke kjente fra før.  Det var lite forberedelser til denne turen, og ingen forventninger, det var bare ferie, og en tur med kompis Rune.

Sett mye fra Island så forventninger det har man uansett.

Vi gjorde det så enkelt som mulig, men tur til Laxa sier man ikke nei til, og det er synd at den ikke innfridde, vi var rett og slett uheldige, for for en fin elv. En lang historie kort. Null vak, mye drivende alger, stor fisk tok på tørt men røk pga , yes yes alger. Var vanskelig å blindfiske med både nymfe og streamer. Gress på annet hvert kast.

Bilkjøring ble det nok av , da flere dager forsvant til dette formålet.

Vi er med andre ord godt kjent nå <<l

Den kuleste dagen hadde vi etter min mening da Rune introduserte "stygg flue konkurranse" da vi alle hadde fått minst 20-30 hver med snittvekt på 8-9 hekto.

Jeg vant seff med en flue jeg aldri legger ut her ;D Det vil si styggest flue , ikke størst fisk ;D ;D ;D.

To dager i et hemmelig vann gjorde susen, det ble lite bilder, men vi landet vel en 10 fisk hver  fra 1,5 til 2 kg begge dagene.

Til stadighet synes jeg fisker ofte drar bedre og bedre, men her gjorde de av og til 50 meter backing i et jafs bortover grunna på første utras. Noe uvannlig som gjorde fiskene extra kuule å få.

Mange fisk, ingen klubber, få bilder, mye bilkjøring, men trur jeg forelsket meg i dette landet.

Noe av grunnen kan være selskapet, Rune, Halvor,Ziggy og seff meg selv.

Uansett jeg skal tilbake og gjerne i samme selskap.

Takk for turen Ziggy, Halvor og Rune <<l

Fikk litt fot for musikken så da kan jeg gjerne legge ut resten åsså.

Fort å gæli , men bedre enn ingenting:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott satt sammen, en fin mimresnutt.

Ja vi fisket i den Laxa som renner ut av Myvatn, i Laxardal. Dvs. det midterste strekket/sona på elva.

Jeg føler også for en revansje der på et seinere tidspunkt, Laxa var for fin til å ha opplevd så lite action.

Oki, ja den er vel regna for å vere kanskje den beste elva på Island..Dyre dagskort der? Eller kjøpte de pakke med guide og overnatting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott satt sammen, en fin mimresnutt.

Ja vi fisket i den Laxa som renner ut av Myvatn, i Laxardal. Dvs. det midterste strekket/sona på elva.

Jeg føler også for en revansje der på et seinere tidspunkt, Laxa var for fin til å ha opplevd så lite action.

Oki, ja den er vel regna for å vere kanskje den beste elva på Island..Dyre dagskort der? Eller kjøpte de pakke med guide og overnatting?

Elva koster ca 2500 NOK per stang/døgn med guide, mat og overnatting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt kontakter som ordnet fisket i Laxa svært billig. Fisket koster over 2500,- pr. dag + mat/overnatting.

Maten vi fikk på den lodgen var forresten helt konge, skikkelig hjemmelaget mat.

Skal opp der til neste år og prisen jeg betaler i Laxa i Myvatsheidi er 2500NOK . Tror dere betaler i overkant hvis dere betaler mer enn 2500/døgn. 1 Guide på 4 stenger da.

Jeg har egen bil på Island og trenger ikke transport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dyrere på den strekka vi fisket på sru, det er den som holder størst fisk.. Dog ikke så mange fisk som lengre opp mot vannet. Vi betalte ikke stort  :P

Ta kontakt hvis dere skal opp igjen å fiske. Jeg er minst 4 uker på Island hvert år...Det finnes mer....

Tøff tur dere hadde inn til "Vatnalif" området....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...