Gå til innhold

Fluebindekveld på toten 4.april !


-Lars-

Anbefalte innlegg

Dette hadde vært moro :-) Kanskje jeg kan få lurt med meg Robban også, eller hva Rob?

Det syntes jeg så absolutt du skulle gjøre, Marius  :D

Robban truet med at det var messe den helga, men jeg ser nå at Villmarksmessa på lillestrøm jo er 27-30 mars, så det kræsjer ihvertfall ikke med den  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojojoj......nå har jeg jaggu meldt meg på detta arrangementet i ukjent terreng. Skumlere enn å møte på bjønn dette her. Men det er jo blitt så populært å utfordre sin komfortsone, så jeg tar turen fra Skien denne dagen.

Er jo litt av et beite av fluesnurrere oppe i traktene der som er mer berykta enn dem verste bikere, men en dag må en jo stå ansikt til ansikt med dem en rører rundt på nettet her sammen med ;D

Kjellemann kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Kjellemann"? ;D Detta virker jo til å bli et slag av det gode gamle... Har hatt lyst mange ganger før, men lurer virkelig på å ta turen sammen med vaffelen denna gangen, men kun hvis ikke isen på vanna har gått og fjærmyggen svermer   ;D Og man er jo litt redd for å love for mye når det er slemmingene fra toten-mafiaen det står på - men helvete heller, jeg sjanser  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Kun ei drøy uke til det skal bindes fluer i lystig lag, nå :-)

For de som er oppegående nok til å ta turen vil jeg nevne at det kan være lurt å ta med bindelampe og evt skjøteledning. Har endel av dette å låne ut, men greit om noen tar med, også.

Glem for all del ikke børst, og for de som ikke liker børst, husk å ikke ta med ;-)

Det vil bli verdenspremiere på ei døgnflue jeg har utviklet tørr versjon av, og her blir det strengt forbudt med fotografering av noe slag. Liker ikke tanken på at andre skal tjene seg søkkrike på mine ideer . . .

Det vil også bli vist hvordan man fester krok i bindestikke, og her løser vi litt opp på fotoforbudet. Men maks ett bilde pr deltaker :-)

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart er det fredag, gitt !

Håper mange av dere tar turen, for dette blir moro :-)

Vurderer om vi skal lodde ut vind og klekkekvoter, slik at det kan bli mulig å vinne ei uke eller to med heftige klekkinger og vindstille en valgt periode i løpet av sommeren.

Må se litt på hvordan dette kan la seg ordne først, men kan ikke skjønne at det skal være noen umulighet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært greit å vinne litt vindstille til sommer'n. Klekke gjør det som regel litt av uansett, men vindstille er jammen blitt sjelden vare!! Tror jeg tar helt av og kjøper to lodd jeg.....

Hå-hå . . . Du klarer som vanlig ikke å begrense deg, Vidar ?

Og ikke ta for gitt at det klekker noe av interesse der du fisker heller . . . Hva om elva feks er bunnfryst, hva gjør du da ?

Jo, det skal jeg si deg; Du angrer vilt på at du ikke kjøpte klekke-lodd på fluebindedrekkekvelden !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hadde vært moro, men det lar seg dessverre ikke gjøre denne gang. Men jeg tar gjerne noen lodder!! Og er det noen mulighet for at den krokfestesekvensen kan havne på nett? Aldri fått det der til..

Synd det Bjørnar, men det kan være hele seansen vil gå direkte på Nrk3 :-)

Meningen var at selveste Kongen ville ankomme for å åpne hele ballet, men han måtte melde avbud, da Sonja slo seg vrang.

Istedet har vi fått tak i en fyr som kjenner en fyr som kjenner en som har hilst på kongen, så dette blir stor stas uansett :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;D  Karer, husk at det er drikkepress her på Toten, og alle er obligatorisk påmeldt konkurransen om å drikke ei femliters kanne med himert på kortest mulig tid, samtidig som man binder en fallskjermdun. -Lars- er raus som vanlig, og deler ut gratis hjemmelaget essens før start <<l

Essensene det kan velges mellom, sier Lars, er "forsterket gjærsmak", eller "smak av udestillert vare" <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vurderte lenge å kjøre 80-talls tema denne kvelden, hvor folk måtte spikke sin egen bindestikke og tilpasse spiker til kroker, som de gjorde den gangen.

Hadde jo vært litt stas om folk møtte opp med fiskeveske, gummilårings og kofferten full av hjembrent og jungle cock :)

Men tenker dette ville blitt en real turnoff for dagens bortskjemte fluefiskere, som er vant med helautomatiske bindestikker, Admiral P på iPode'n og syntetiske bindematerialer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner om at det er mulighet for å ordne seg noe mat, feks steke seg en pizza, på stedet, om man får behov for å stappe noe i trynet.

Ellers tar det ca 10 min å kjøre til raufoss sentrum med bil, om man vil kjøpe seg noe mat, evt alternativ tobakk laugh.png' alt=':lol:'>

De som er gæerne nok til å overnatte tar med sovepose og liggeunderlag.

Trenger noen hjelp med å finne frem så gi beskjed her, så ordner vi guiding ;-)

post-425-13965253106432_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en ting til: Prøv å hold litt orden på bindesakene deres, så vi slipper at det flyter cdc, dubbing og hanenakker utover hele lokalet.

I fjor hadde vi en deltaker som ikke fant igjen brennvinet sitt pga alt rotet, så han ble ikke riktig så full som han hadde planlagt.

Slike kjedelige episoder vil vi helst unngå i år, så sett alkoholen høyt, og hold orden på sysakene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis må skal ha en drosje til å stå j..lig lenge utenfor og vente, er det Roy Ole som vet hvordan man får til det??

Der er Roy Ole definitivt mannen å søke råd hos !

Han har reist land og strand rundt som artist, og har skjønt dette med at superstjerner alltid er litt sent ute.

Det skal uansett ikke stå på penga der i gården, så han har råd til å la taxien stå og vente et par timer eller tre :-)

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...