Gå til innhold

Korkers med utskiftbare såler


Anbefalte innlegg

  • Svar 122
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

veldig fristende! :D

 

er det noen som har anelse om hva en person som til vanlig bruker skostr. 40/41 bør ha av korskers (usa-nr.)? ???

 

 

 

Konklusjonen her er vel at de er litt små i størrelsene, også i forhold til både simms og tidligere korkers modeller. Så gå heller et hakk opp enn ned om du er usikker. Det beste er jo selvfølgelig å kjøpe de i sjappa på hjørnet hvor du kan prøve skoen først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Etter 3 dager med bruk av Korkers guide sko så smiiiler jeg bredt. :)

Ikke uten grunn, makan til gode sko!

 

Med disse skoa og Vision zip så har jeg funnet det som passer meg best, i en ekstrem fiskehverdag.

Hva kan jeg si om skoa: Meget lette, utrolig deilig å ha på, genialt låsesystem, 4 ulike såler, tørker fort i forhold til forrige skotype....

 

Det er så utrolig digg å slippe lissesystemet, ikke få ganger jeg har tryna på fisketur grunnet at jeg tråkka i en lang lisse.

 

Jeg er overbevist at dette er "drømmeskoen" for meg, gleder meg allerede til å bestille sålen med pigger.

Anbefales virkelig hvis noen vil bruke litt pæng på ordentlig vadesko, jeg angrer ikke et sekund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig fristende! :D

 

er det noen som har anelse om hva en person som til vanlig bruker skostr. 40/41 bør ha av korskers (usa-nr.)? ???

 

 

 

Hei du.

I Korkers bør du gå opp en størrelse. Jeg bruker str 10 (43)i øvrige merker, men må opp i str 11 i Korkers.

De som bruker str 44 bør i str 12 Korkers.

Hvis du bruker str 8 i andre vadesko, så bør du med andre ord ha str 9 i Korkers.

De er helt fantastisk i forhold til romslighet i høyde...massevis av plass å bevege tær uten at jeg trenger unødvendig lange sko for økt romslighet. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Noen som vet om Streamstix har planer om å ta inn Korkers Torrent? Tror de vil være et perfekt supplement til Guide-modellen i situasjoner hvor ankelstøtte er overflødig, for eksempel i de fleste fjellvann og småbekker, og litt ekstra plass i sekken (evt. koffert/bag ved reiser) er desto viktigere. For ikke å snakke om sjøfisket mitt, hvor bilkjøring er en mer sentral del enn vading, og når vading først forekommer er det ikke av den spesielt utfordrende sorten...

 

Jeg kan så klart importere selv, slik jeg gjorde med Guide, men med dagens valutakurs er kanskje gevinsten i det så liten at jeg heller bør prøve å støtte en lokal aktør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Sverre...jeg forstår. :-[

Har et par slike lave sko fra Orvis, som jeg dessverre fikk tak i altfor liten str....brukte dem på en eller to turer, orket ikke mer.

Det er ikke bare på Nz disse skoene hadde vært flotte å ha med.

 

Vet vi pris på dem?

Tore? Ca pris her hjemme?

Er dette noe å pushe min lokale forhandler for å få fatt i??

 

Søren også, jeg som hadde kjøpt julepresang ;)...ja, ja...bursdag i februar. må jo kjøpe noe pent til meg selv da også..kanskje ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At Cross Current høster superlativer i fleng endrer dessverre ikke på det faktum at de vil være totalt ubrukelige som det supplementet til Guide-modellen jeg er ute etter.

 

 

Til stor glede meldte min lokale forhandler om at disse skoene visst nok skulle la seg gjøre å få tak i. Importør har bestilt fra Korkers...og er på vei over sjøen i vinter :D

Gledelig for en si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Har ennå ikke fått tak i Korkers Torrent :-\ men til tross for skepsisen jeg har uttrykt til Korkers' nye Kling-On gummisåler (blant annet i to poster i følgende tråd: http://fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=10914.msg135966#msg135966), tok jeg likevel sjansen og bestilte meg et par til sommeren.

 

Jeg har ikke vadet all verden i sommer, men nok til å ha dannet meg et førsteinntrykk av sålene, og så langt må jeg innrømme at jeg er positivt overrasket. Blant annet har jeg prøvd sålene i et parti av en lokal lakseelv som har ord på seg for å være ekstremt glatt med grov, mosegrodd rullestein, og selv dette gikk problemfritt. Noe mer forsiktig bør man nok være i stri strøm med gummi under føttene sammenlignet med filt, men den eneste situasjonen i sommer hvor jeg opplevde at grepet ikke var helt tilstrekkelig, var under en motstrøms forsering av et bratt parti (nesten en foss) med blankpolert grunnfjell. Opp kom jeg meg på et vis, men nedover hadde jeg nok valgt det trygge og passert hinderet på land...

 

Planen var egentlig at jeg skulle sammenligne Kling-On og filt side om side med en på hver fot, men det ble det dessverre ikke tid til i sommer, og siden juletider ikke byr på mange (noen?) muligheter for en slik test, må nok dette eventuelt vente til neste år en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Bumper denne gamle tråden.

Har nå brukt Korkers-skoa med Boa-systemet i to lange sesonger men nå begynner wirene å bli ganske flisete og det er sikkert rett før de ryker. Skoene er ellers nesten like fine og holder ihvertfall én sesong til. Derfor lurer jeg på om det er noen som vet om det er noen nettbutikk (helst norsk) som selger slitedeler til disse skoa? Regner med det holder med nye wire'e og at jeg ikke må bytte hele boa'n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bumper denne gamle tråden.

Har nå brukt Korkers-skoa med Boa-systemet i to lange sesonger men nå begynner wirene å bli ganske flisete og det er sikkert rett før de ryker. Skoene er ellers nesten like fine og holder ihvertfall én sesong til. Derfor lurer jeg på om det er noen som vet om det er noen nettbutikk (helst norsk) som selger slitedeler til disse skoa? Regner med det holder med nye wire'e og at jeg ikke må bytte hele boa'n.

Hør med consept sport du..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sålesettet med vanlig filt er flott på korkers skoene også...gummikanten rundt gir det lille ekstra på gress etc.

Men etter jeg fikk supplert med filt/piggsåler til mine Korkers Streamborn har jeg aldri hatt det så trygt langs fiskeplassene, og ikke minst uti vannet :)

Nå skjønner jeg plutselig hvor godt dette greiene kan  være.

(har hatt "piggsko" tidligere, som var det reine drapsvåpenet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...