Gå til innhold

Korkers med utskiftbare såler


Anbefalte innlegg

Har et par nye, ubrukte Korkers filtsåler med pigg til salgs om noen skulle være interessert. Str 9. Svært billig, jeg får ikke brukt de.

Måtte bytte guide- skoa til str 10, men de hadde ikke igjen såler i str 10 så da beholdt jeg de gamle.

Skoene sitter som støpt, men er små i størrelsene!

Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 122
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • 2 måneder senere...

bumper denne tråden.

selv bruker jeg streamborn og er ganske fornøyd med mine. lissene har riktignok ryki en gang på begge skoa, men nye simms lisser er i, som ser ut til og holde ganske bra.

er på utkikk etter såler. tenkte først og fremst på filt med pigger, eller den nye kling on såla.

noen som vet om steder hvor det er mullig og få tak i såler til en billig penge? ser at fiske&friluft selger, men syntes 380kr er vel dyrt for en såle... er det bare jeg som er gjerrig i dette øyeblikket kanskje? :-\

en annen ting jeg også lurer på er om noen som bruker korkers vet om tall komboen som står under sålen er strs på skoa?

samme komboen står også un der selve skoen. har klart og slitt vekk info på strs på skoa mine og husker ikke hvilken strs de var.

på mine står tallkomboen 11a.

er det mulig og skaffe korkers torrent i norge, og til hvilken pris evt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallai dilla.

Ja, hvis Fiske&Friluftsliv, selger til 380.- så er det sannsynligvis aller best pris i Norge.

Har akkurat samme sko som deg, og fikk pigger på filt i sommer...aldri hatt det bedre, fantastisk.

Kort og godt.

jeg bruker str 12 i Korkers, ett hakk opp i forhold til andre sko, de fleste må det.

Bruker i vanlige sko str 43....

Så hvis du har str 41/42 i vanlige sko, eller brukte str 9/10 i vadesko tidligere, er det sannsynligvis str 11 i Korkers.

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha fulgt med på "korkerstråder" en stund så ser jeg at de ikke holder mål? Litt for mange som klager på ditt og datt..........

"Skoene er dritgode men sålen ramler av i tide og utide" "men det er ikke noe problem for du gjør bare slik og slik" "Lissene råtner men det er ikke noe problem for du bare bytter til simms sine" ??? ??? Hallo ???

Blir nok å holde seg til det gamle en stund til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare så det er sagt, så har jeg aldri hatt noe annet problem med skoa forutenom lissene som har røket en gang.

ser ikke på det som et stort dilemma. nye lissene kostet 39kr. det kan jeg leve med.

sålene på de nye korkers modellene faller ikke av. bare så det er sagt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha fulgt med på "korkerstråder" en stund så ser jeg at de ikke holder mål? Litt for mange som klager på ditt og datt..........

"Skoene er dritgode men sålen ramler av i tide og utide" "men det er ikke noe problem for du gjør bare slik og slik" "Lissene råtner men det er ikke noe problem for du bare bytter til simms sine" ??? ??? Hallo ???

Blir nok å holde seg til det gamle en stund til ;)

Enig med du, Frode  ;)

Fra jeg så disse Korkers-skoene med utskiftbare såler første gangen slo det meg at dette stoler jeg ikke på at vil holde.

Kan godt være det stort sett gjør det, men jeg kan ikke skjønne annet enn at det må legge seg sand og møkk mellom sålene her, og hvis man først opplever at sålen løsner en gang, så vil man vel bare gå og vente på at det skal skje igjen  ???

Dessuten er jeg så fornøyd med Patagonia Riverwalker skoene mine med gummisåler at jeg neppe vil benytte noe annet på en stund . . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha fulgt med på "korkerstråder" en stund så ser jeg at de ikke holder mål? Litt for mange som klager på ditt og datt..........

"Skoene er dritgode men sålen ramler av i tide og utide" "men det er ikke noe problem for du gjør bare slik og slik" "Lissene råtner men det er ikke noe problem for du bare bytter til simms sine" ??? ??? Hallo ???

Blir nok å holde seg til det gamle en stund til ;)

Ikke enig med "du" her Frode :)

Du er feilinformert...de nye Korkers sålene er helt knall...ikke løsnet en enste gang på mine to år i de skoene, og ikke går jeg å venter at det skjer heller.

Siden jeg i tillegg fikk filt/pigg såler, har jeg aldri, og da mener jeg ALDRI hatt bedre sko på beina, verken komfortmessig i forhold til kulde og griptak på alt mulig rart underlag.

Fleksibel og fin sko som ikke føles unaturlig stiv-

Og nå skryter jeg ikke bare for å skryte...jeg kommer nok garantert ikke til å gåtilbake til  :-X :-X etter to herlige år med Korkers.

Anbefaler Streamborn modell til alle som skal bruke dem i salt/fersk og muddervann :)

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hende. Jeg har aldri prøvd dem selv. Reagerer bare på at det har vært mye "snikk snakk" rundt disse og det er vel ingen røyk uten ild? Selv har jeg brukt L2 fra sims. Nesten veldig fornøyd. De er litt for smale i foten for meg men det går bra. Veldig bra grep.

En jeg kjenner kjøpte noen sims sko som jeg synes så veldig fine ut. Husker ikke hva de heter.

Jeg ser overhodet ikke noe poeng i å kunne bytte såler. Gummisåler dekker mitt behov uten tvil.

Med det er meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen grunn til bekymring for den nye utskiftbare sålen til Korkers som vel kom for 2-3 år siden. Har fungert prikkfritt for meg hele 2009, og Boa wire "lisser"er jo helt suverent. Nå er det en fryd å ta av og på skoene, noe som tidligere var et ork. Og det å vite at om skoene holder lengre enn filtsålene så er jo ikke det noen krise. Og jeg kan nesten ikke se tegn til slitasje etter en sesongs bruk. Anbefales selv om de  nå begynner å bli noe dyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Ser ut til at Korkers har hatt det travelt og kommer med mange nyheter til neste år:

http://viewer.zmags.com/publication/6d4a1122#/6d4a1122/1

OmniTrax 3.0 med integrerte dreneringsporter forbedrer med stor sannsynlighet de to eneste reelle ankepunktene jeg har hatt med Guidemodellen - glatte kanter rundt sålen og at skoen/tåboksa holder på en del vann etter at du har kommet opp på land. Prisen er drøy, og det er alltid en viss risiko forbundet med helt ny design, men Korkers Chrome og Hyjack står allerede på ønskelista til neste år :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dry-fly snob

I år skulle jeg spare vekt og brukte helt nye Korkers skoene på langtur (skulle være fisketur, men kan jo kalle det gåtur :-) og 25kg + sekk på ryggen, kjøpte vadesokker til de. Gikk opp i Sirma og ned Laksjohka, det eneste jeg kan klage på er at inni skoene er det en kant som treffer akkurat rundt akillesen (ihvertfall for mine bein), så etter 4 dager og 4.5mil så fikk jeg problemer med høyre fot, men det var ikke verre enn at det irriterte litt (mye :-), skoene er bra, men kanskje ikke til å gå over 6 mil + på 5 dager etter stor fisk. Konklusjonen er at sålene ihvertfall ikke faller av, hadde aldri problemer med de ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Ser ut til at Korkers har hatt det travelt og kommer med mange nyheter til neste år:

http://viewer.zmags.com/publication/6d4a1122#/6d4a1122/1

OmniTrax 3.0 med integrerte dreneringsporter forbedrer med stor sannsynlighet de to eneste reelle ankepunktene jeg har hatt med Guidemodellen - glatte kanter rundt sålen og at skoen/tåboksa holder på en del vann etter at du har kommet opp på land. Prisen er drøy, og det er alltid en viss risiko forbundet med helt ny design, men Korkers Chrome og Hyjack står allerede på ønskelista til neste år :D

Etter tre lange sesonger er Guideskoa klare for dynga. Meget gode, og ikke minst lette, sko. Nylig har sømmene begynt å gå opp, mest sannsynlig etter en litt hard tørkerunde på varmekablene (anbefales ikke). Så nå har jeg bestilt Korkers Chrome fra Caddisflyshop. Best de er i hus til NZ-turen.

Chrome_Korkers_Boot_Reviews.jpg

Korkers_Chrome_Boot_Review.jpg

Lækkert. Blir ikke noe månesko fra simms på meg gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter tre lange sesonger er Guideskoa klare for dynga. Meget gode, og ikke minst lette, sko. Nylig har sømmene begynt å gå opp, mest sannsynlig etter en litt hard tørkerunde på varmekablene (anbefales ikke). Så nå har jeg bestilt Korkers Chrome fra Caddisflyshop.

Blir spennende å høre rapport! Ser at det reklameres med "True Fit sizing" for de nye modellene. Har du funnet noen informasjon om hvor store utslag dette gir i forhold til størrelsen på Guide?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at det reklameres med "True Fit sizing" for de nye modellene. Har du funnet noen informasjon om hvor store utslag dette gir i forhold til størrelsen på Guide?

Oops, det var jeg ikke klar over. Bestilte samme str som jeg hadde på Guide-modellen, dvs str 11 (eur 45), og jeg bruker 42 (1/2) til vanlig.. Kan hende det dukker opp noen splitter nye Chromes på bruktmarkedet i høst da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...