Gå til innhold

Inspirasjonstråd --> Hva binder du?


Rune Stokkebekk

Anbefalte innlegg

Disse var dritfine Gisle, hva slags hår har du brukt?

 

Har brukt Elk. lette å jobbe med, og spriker ikke så fælt ved innbinding. Lurt å kappe lengden på håra før innbinding av hårbunten. har trua på dette mønstret, blir artig å teste til sommern. Kanskje jeg må test denne flua i Renaelva?  ;DMange år siden sist besøk ;D

 

Takk for tilbakemeldingene ;D

 

Gisle

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Disse var dritfine Gisle, hva slags hår har du brukt?

 

Har brukt Elk. lette å jobbe med, og spriker ikke så fælt ved innbinding. Lurt å kappe lengden på håra før innbinding av hårbunten. har trua på dette mønstret, blir artig å teste til sommern. Kanskje jeg må test denne flua i Renaelva?  ;DMange år siden sist besøk ;D

 

Takk for tilbakemeldingene ;D

 

Gisle

 

 

 

Det synes jeg definitivt du skal gjøre, Gisle :D

Du er hjertelig velkommen til Rena når som helst, stikk gjerne nedom kvarven for en liten "peptalk" ;D ;D....så skal jeg røpe noen hemmeligheter :D :D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse var dritfine Gisle, hva slags hår har du brukt?

 

Har brukt Elk. lette å jobbe med, og spriker ikke så fælt ved innbinding. Lurt å kappe lengden på håra før innbinding av hårbunten. har trua på dette mønstret, blir artig å teste til sommern. Kanskje jeg må test denne flua i Renaelva?  ;DMange år siden sist besøk ;D

 

Takk for tilbakemeldingene ;D

 

Gisle

 

 

 

Det synes jeg definitivt du skal gjøre, Gisle :D

Du er hjertelig velkommen til Rena når som helst, stikk gjerne nedom kvarven for en liten "peptalk" ;D ;D....så skal jeg røpe noen hemmeligheter :D :D

 

Terje!

 

Kan jeg og poppe innom for pep-talk og hemmeligheter hvis jeg tar turen innom kvarven :rolleyes: Jeg vurderer nemlig sterkt å ta turen også. Mest fordi det er flaut at jeg ikke har vært der før.

 

Sigve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Disse var dritfine Gisle, hva slags hår har du brukt?

 

Har brukt Elk. lette å jobbe med, og spriker ikke så fælt ved innbinding. Lurt å kappe lengden på håra før innbinding av hårbunten. har trua på dette mønstret, blir artig å teste til sommern. Kanskje jeg må test denne flua i Renaelva?  ;DMange år siden sist besøk ;D

 

Takk for tilbakemeldingene ;D

 

Gisle

 

 

 

Det synes jeg definitivt du skal gjøre, Gisle :D

Du er hjertelig velkommen til Rena når som helst, stikk gjerne nedom kvarven for en liten "peptalk" ;D ;D....så skal jeg røpe noen hemmeligheter :D :D

 

Terje!

 

Kan jeg og poppe innom for pep-talk og hemmeligheter hvis jeg tar turen innom kvarven :rolleyes: Jeg vurderer nemlig sterkt å ta turen også. Mest fordi det er flaut at jeg ikke har vært der før.

 

Sigve

 

Selvfølgelig, Sigve :D :D

Vælkømmin skal du være ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars M

Lars' Bibio,  "steg for steg"

 

Krok: Std. tørrfluekrok str. #14-12

Tråd: Serafil

Abdomen: Tvunnet polychenille, smeltet

Rygg/hode: Sort foam

Vinger: Staffan Lindstrøm's "Wing-It" bundet i V-stil

Thorax/bein: Sort CDC-dubbing og rødspraglet rådyr spunnet i tråd.

 

post-0-13949854957751_thumb.jpg

post-0-13949854958125_thumb.jpg

post-0-13949854958405_thumb.jpg

post-0-13949854958714_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AndreBrun

En får ta en bukk tidlig i bukkejakta  :) Da er den i det minste rødbrun i pelsen  ;D

Men han bruker nok en farget versjon, ja.

 

Forresten en kjempefin Bibio den flua til Lars!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke akkurat rødspraglet rådyrhår for hånden da, men . . .

 

Har dere ikke røde rådyr der du bor ? 8)

 

Morten

Ikke på butikken, ihvertfall  ;D

Regner med dette er hår som er røsket fra området rundt dåsa på rådyrkje som har perioden sin, så det er vel bare å ta bena fatt og komme seg ut i skogen  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Tester ut Staffan`s nye ALPAKKA dubbing :) :)

Masse fine jordfarger med mange veldig kurrante farger etter mitt syn. Det fine er at hver farge har utrolig mange farge nyanser noe jeg har sans for, det gir mer liv i dubbing kroppen :D

Meget lett dubba den her ;D skal bli spennende å prøve til sommeren. Flyteegenskaper har jeg ikke testa, det gidder jeg ikke heller for jeg både ser og vet at den

vil funke bra ;D ;D

 

Her er noen fluer og noen bilder av dubbinga. Bildene av dubbinga yter ikke 100% rettferdighet av fargene pga blitz bruk.......

 

Terje!

post-0-13949855027414_thumb.jpg

post-0-13949855028035_thumb.jpg

post-0-13949855028772_thumb.jpg

post-0-13949855029623_thumb.jpg

post-0-13949855030234_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Og vor finner eg denne dubbingen?

 

Da må du nok kontakte Staffan direkte eller ta deg en tur på den store Renatreffen til sommeren. Regner med at Staffan har med seg plenty dit ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...