Gå til innhold

Sjøørretfiske i sjøen


Toggi

Anbefalte innlegg

Kan melde om bra aktivitet i Drammensdistriktet. Sprek SØ og rriterende mye (kraftig!) lugging.. Runars deceiver gjorde susen. En del brisling å se også, lenge siden  jeg har sett såpass med "jaging".

Moro.

(er det noen som får HA her på østlandet?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker for det meste slow int, int. og hoover.

Men noen ganger kan det være veldig effektivt å subbe helt nede mot bunnen, enkelte ganger kan det være det eneste som fungerer. Så det kan være vel verd å prøve.

Spesielt ved veldig kaldt, varmt, eller blikk stille vann.

Noen plasser så er det nesten en forutsetning å fiske dypt.

Variasjon er vel nøkkelordet.

Variere plasser, inntrekk, hastighet, flue, størrelse, vannlag osv.

Før eller siden pleier man som regel å havne borti fisk da.

Friluftsfjorden!

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å få til en tur i morgen, litt tidlig på dagen. Har ikke den store 'trua' enda, med vanntemperatur på rett under 20. Men deilig å dra ut med lave skuldre og bare ta det som en lufte stanga tur. Godt å få startet det som etter hvert blir høstsesongen etter sjøørret. Liker meg aller best ved kysten på høsten.

Har satt gummibåten på biltaket, så da er det mulig å komme seg litt ut på noen holmer med god strøm i vannet. Er nok der jeg har mest tro på å treffe på fisk selv om jeg drar ut uten særlige forhåpninger.

Er bare så godt å få lagt noen kast ut over salt vann, vel vitende om at min favorittsesong snart en i anmarsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom meg ut en tur. Var mye fisk, men veldig mye smått. Ble en på ca 1kg og en på 0,5,resten mindre.

Mye følgefisk og lugg, og en del ørret som hoppet høyt, og plasker skikkelig. Gøy å se.

Ser lovende ut for høsten.

Enormt med sild i fjorden som flere nevner, og ørret på noen få steder, konsentrert, og ganske korte perioder med kontakt, så var det å finne et nytt sted med fisk.

Ble mye bedre vær enn meldt, tror det hadde blitt mer av den litt større fisken hvis det var litt regn og grått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny tur i dag - tok turen ut mot åpent hav som planlagt. Var i vannet kl 05:30 og det var direkte mye aktivitet og pen fisk å se. Var også store dønninger som rullet inn på morgenen i dag, noe som lagde mye liv og røre rundt holmer og skjær!

 

Fisket en fire timers tid og fikk tre SØ. Minste på kiloen og største på 1.7kg i fin kondisjon  <<l . Alle tok på en "slimmet" pattegris i lys-rosa.

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker Truls! Sjeldent alt klaffer så bra som det gjorde i dag.

 

Hadde mye valg i dag med tanke på biotopen og området jeg fisket hadde veldig variende forhold. Fisket fra et skjær som har en forlengelse i form av et undervandsskær utover, skapes gode strømninger rundt dette og det er en del tang rundt skjæret. På sidene er det to bukter og jeg fisket ca på linje med marbakken på begge med varierende sannbund og tang/tare klaser.

 

Var ganske lett å fiske i dag, da det var såpass visuelt hvor fisken gikk. Var nok ekstra mye lopper og annet rask som ble virvlet opp og ut av dønningene i dag. Fisket ganske raske, men korte intrekk på reka i dag, med varienrende pause intervaller. Fisket med 12 ft. fortom med 0.22 spiss og glassline da det var veldig klart vann med god sikt.  

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ute en drøy time i går kveld og drøye to timer i kveld. Null fisk på meg, men tre andre som fiska i kveld fikk hver sin sjøørret på ca 8 hg. En skikkelig rugg slo i vannflata to ganger innenfor kastehold og det gir i det minste håp. Hører fra andre at det er mye liv men det er mest makrell som jager brisling og annen småfisk. Moro med aktivitet. Får prøve å komme seg tidlig opp til helga. Skitt fiske..

Friluftsfjorden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk meg en tur idag. Mellom kl 18-20.

Fine forhold å traff bra på tidevannet.

Mye sild/brisling å se.

Så også mye overflate aktivitet.

Hadde en på noen sekunder men var ikke forberedt så mistet den.

Fikk en 800 grammer som jeg måtte ta med meg hjem da kroken gikk igjennom kjeften å inn i øyet.

Den blir middag imorra.

Fiskene tok på helt hvit clouser.

Jiggy

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...