Gå til innhold

Sjøørretfiske i sjøen


Toggi

Anbefalte innlegg

ok, vi trenger en avstemming.. Toggi og Lars Nilsen på tre ukers tur langs kysten.. hvem er for? ;D

 

Jeg er for..  ;D

 

er det mulig å bli mindre hekta?

skal ut på morran imorgen og forhåpentligvis få noe fisk. har bundet noen fluer som skal testes.

kanskje rekker jeg ut en tur og og teste bellyen, som kom idag, på ettermiddagen

 

 

Lykke til i morgen, samme plass som sist eller? driver å tråler nettet etter info om andre arter å..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, vi trenger en avstemming.. Toggi og Lars Nilsen på tre ukers tur langs kysten.. hvem er for? ;D

 

stemmer for den

 

er det mulig å bli mindre hekta?

skal ut på morran imorgen og forhåpentligvis få noe fisk. har bundet noen fluer som skal testes.

kanskje rekker jeg ut en tur og og teste bellyen, som kom idag, på ettermiddagen

 

 

Lykke til i morgen, samme plass som sist eller? driver å tråler nettet etter info om andre arter å..

 

ja, er ikke så dypt der. hvilke arter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, vi trenger en avstemming.. Toggi og Lars Nilsen på tre ukers tur langs kysten.. hvem er for? ;D

Hvem er lars nilsen? ;)gleder meg til influensaen slipper taket og jeg får bli med Toggi på tur igjen,kanskje videreutvikle et par favorittsteder med medbrakt jolle og el.motor takket være Bjorni? :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes Toggi, du har klart å levere igjen ;) Står respekt av slikt iver etter fiske, og ikke minst fangst ;) Skulle gjerne vært en tur ute i kveld, men ble nok et heller fuktig bryllup på meg. (Var forlover til kompisen som gifta seg). Men har en rimelig grei fangstrapport, en vellkomstdram + et kraftig innhogg i koltbordet, med diverse viner til. Deretter en god cognac og kaffe + en likør (husker ikke navnet) Som jeg tok stående. Så heftig dansing med diverse drinker innimellom, og en runde nattmat, samt mere drikke ;D ;D ;D Må egentlig si meg meget fornøyd med kvelden, etter å ha testet ut forskjellige drinker og dansetrinn ;D ;D ;D

 

ps. Bilder vil ikke komme

 

Ha en fortsatt fortreffelig helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen,

 

Jeg leser ikke denne tråden ofte og kanskje det er derfor jeg ikke ser så mye postet fra oslofjorden? Nå tenkte jeg ihvertfall å gi en liten status fra Oslofjorden den siste uken. Hele denne uken har jeg vært ute fra kl 0600 i håp om å få havabbor og SØ. Jeg har fått begge deler men aldri noe tidligere enn kl 0700... Har fisket mye med Runars Decievere og Clousere, og har holdt avsindig høy fart på flua... dette har gitt helt OK resultater. De siste 14 dager teller nesten 30 ørret noe jeg er svært fornøyd med.  Det toppet seg deg i går etter å ha testet et nytt flue mønster. Jeg har laget en skikkelig bastard altså en blanding av jiggy og clouser som har gitt meg stor og mange fisk. Etter 2 dagers fiske med flua ser det slik ut: 5 SØ 400 gram, 500 gram, 600 gram, 1.7 kilo, og 2.45 kilo. Primært har grønn/chatreuse, eller blå/lilla sild gitt meg mye fisk i det siste, men også en og annnen på reke.

 

Til de som ikke tror det er fisk i fjorden vil jeg anbefale å trekke inn flua så du har vondt i armen når du er ferdig. 

 

Til sist vil jeg beklage et littt dårlig bilde og en noe tynn fisk på bildet... Vinkelen på bildet gjør at den ser tynnere ut enn den var. Litt uheldig med den. Elers er det klart at fisk av grovere kaliber returenerer til fjorden nå ihvertfall. Noen som ser flua? hehe

 

image054fo9.th.jpgthpix.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dagens tur startet tidlig, 07.00, dro med moped til en kompis og derfra kjørte vi bil. i starten var det litt kald vind, men sol. etter hvert ble det knall forhold med noen skikkelige plaskvak, men det ble ingen fisk. dor hjem kl.10.00

 

etter å ha spist og slappet av i 2 sek, pakket jeg bellyen og kastet meg på mopeden.

det var ikke akkurat gode forhold mens jeg hold på, men det ble en liten sø og et hogg

her er første i belly

 

[attach=1]

 

utrolig klart vann i det siste, lurer på om fisken er vannskeligere å lure fisken pga det.

 

[attach=2]

 

nå er turen ferdig og alt dette skal komprimeres til moped-vennlig størrelse

 

[attach=3]

 

litt logistikk så ser det slik ut :)

 

[attach=4]

 

en ting er sikkert, når teeny 200 grain snøret har kommet da skal jeg ut med bellyen og jakte lyr i skrenter..

post-2543-13949858206803_thumb.jpg

post-2543-13949858207129_thumb.jpg

post-2543-13949858207701_thumb.jpg

post-2543-1394985820821_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt et par turer til Raymond-land på jakt etter Havabbor. I dag hadde jeg virkelig trua da jeg så mye brisling som "jogga" i overflaten, men ikke noe bass gitt. Fikk et par "trøstepremier" da, ørret på 1,5 :) samt par små på rundt halvkiloen.

 

Utrolig digg å stå i t-skjorte og kaste i sola, nesten litt påske feeling i dag 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe....nice igor....

 

fikk du virkelig bellyen under setet...lol....

 

Synd at jeg ikke kunne bli med....:(

 

FEBER OG TETT NESE!

 

Men til uka er jeg klar igjen....REGARDLESS!!

 

jeg kan godt kjøre da jeg har en KONGEBIL beregnet for fisking....(jah, du så den jo...;) ...)

 

 

til våren kan du jo hive deg med meg oppover til svenskesiden å fiske...:)

dog ikke på moped...hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flott histore igor. alltid kjekt å lese :)

 

var selv ute i kveld, blikkstille og mange små sipvak. hadde ett bra lugg etter 10 min på brun reke. hadde noen følge fisk på en liten svart wolly, men samma hvor fort/sakte og variert jeg dro så ville den ikke ta.

skifta til flyt og små tanglopper og da satt første etter få kast. hadde også en følge fisk på denne.

når det mørknet ble det en sjøørret på en dynamitt variant samt to lyr. alt i alt en god kveld. begge SØ på rundt 500gr.

endelig er det bett i sjøørreten igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Utrolig bra rapporter gutter! ;)

 

Får bidra litt jeg også!

 

Jeg dro til 3 ulike steder idag med 3 ulike settinger:

Kunne sikkert lagt ut en rapport om alle tre i detaljer, men det blir så laaaaaang rapport ;D

 

Tilsammen idag fikk jeg 7 sjøørret, den største var ca 800 gram......

Det som fungerte idag, fungerte ikke så bra igår. Idag var det handtwist som fungerte best, med reke altså(orange)

 

Dro langt f i vold utover i havet, aldri vært så langt ute før, Bjorni "guidet" meg fra tlf mens han studerte kart.

Jeg kom til en syyyk bukt. Enorme mengder med sild der inne. Hadde flere lugg på reka, tenkte å bytte til sild. Men endret heller inntrekks teknikk og fikk to med en gang! Deilig :)

 

Fisket idag var best en time før det ble mørkt,  10 minutter etter ankomst på nytt sted  kastet jeg i 3 vak... Med handtwist og Runars akkurat som i de forrige dager. Det ble 3 kast i vak og tre fisk, ingen av disse var under halvkiloen. Alle lå mellom 6hg-8 hg. De drar som f for tiden altså, mange var feite.

 

Utifra observasjoner idag "mesker" sjøørreten seg med: Insekter(i sola), yngel, sild som jages inn fra det dype hav og sandreker. Mengder med sandreker.

 

Fluer jeg liker på høsten er: Grå zonker, grå frede, deceivere, reker i sterke farger samt motsatt brunt og grått eller hvit. At silda er mer aktiv på grunner nå enn tidligere i år forundrer meg ikke, det var helt likt ifjor. Helt frem til vinteren tøyt det sild ut av fiskemunnen til sjøørreten.

 

Idag ble 7 av 7 satt tilbake!

 

Tok to idag også på grå frede, med smårykk og pauser på ca 2 sekunder.

temp i lufta var på maks 18+. (fisket var best på høytvann på kveldinga, men så mye vak og aktivitet over hele dagen igrunn)

 

Gleder meg forøvrig til i morgen, for da skal jeg ENDELIG på sjøørret-jakt ;D ;D

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...