Gå til innhold

Ole Marius og Jan Erik's Kola tur 2007


Jan Erik Lund

Anbefalte innlegg

Fredag om en ukes tid så er vi forhåpentligvis fremme i Murmansk, og fått sjekka inn på hotellet samt bikka innpå noen billige kalde russiske pils ;)

 

Her i denne tråden tenkte vi å legge inn noen bilder fra forbredelsene, samt masse bilder fra turen når vi har kommet hjem.

 

I dag så har jeg benyttet tiden til å gått over alt av sneller, backing og knuter. Satt på Gelspun (satser på stoooooor fangst ;)) på noen av snellene.

 

30838_s.jpg

 

Etter samtale med gruppelederen i dag, så ser det jaggu ut som jeg må tilbringe litt tid til uka ved bindestikka også :P mangler noen fluer.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Kan fort bli noe mer enn bare pils i Murmansk hvis det blir for mye pils.......har jeg hørt! :-*

Men med sånne prakteksemplarer av Ola-flue-dunkere som dere er, må vel grunnen til omprioriteringer i arteriestrømmene ha sorte prikker før en blodstrøm av noen betydning omdirigeres, og da til transport av adrenalinrus, spente bicepser, en og annen blodkarseksplosjon i vilt oppsærra øyeepler og fete flir som glinser av fiskeslim! ;D

Jeg gjør det herved til oppgava di og væra både anstand og overkikkador over ungstuten Jan Erik, blir'n borte i en generøs Russisk betalings-barm eller rømmer utover tundraen for aldri og siden bli sett av annet enn ørett, ja da er det deg jeg og fader'n kommer for å ta! ;D

 

Nok tull....., hold kameraene tørre så vi andre som ikke gidder å dra får se hvor jævli dere har hatt det! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå er det kun få timer til avreise ;D gleder meg noe sinnsykt til turen. Så dette er vel de siste bildene fra meg før vi setter nesen nordover i morgen.

 

Div fluebokser og posen med grovt fortommsmatriell :)

31125_s.jpg

 

Stengene våres, var i tvil om jeg skulle ta med bambusen, men den blir med.

31124_s.jpg

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå erre åtte timer til flyet går... Akkurat ferdig med backing bytte :)

 

Kjøpte et minnekort til kameraet her om dagen, men fant ut at det ikke virka for to timer siden..

Fikk opp melding på kamera-skjermen om at kortet var sperra (typisk at det skulle være noe). Men ikke nok med det så satt djevelskapen seg fast i kameraet!! Måtte rive`n ut med makt, nærmere bestemt en peang :D Håper det selges sånne ting på flyplasser..

 

Kameraet tok i alle fall ingen skade. Skulle vel egentlig bare manglet at det også gikk til h.. :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at det går an å lage så mye oppstyr for at noen skal DRA på en ørret-tur jeg  ;D Jan-Erik; Legg nå heller ut et par bilder ETTER turen da :P Ta gjerne et par av krigermyggen, utedassen (gropa) og alle de våte klærne som blir hengt opp i en overkondenspreget lavvo  ;D Kommer dere tilbake med fotsopp fra tundran´n og underlivssopp fra Murmansk så hjelper det ikke med Apocillin ;) Hihi... noen som fikk med seg misunnelsesundertonen her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer dere tilbake med fotsopp fra tundran´n og underlivssopp fra Murmansk så hjelper det ikke med Apocillin ;) Hihi... noen som fikk med seg misunnelsesundertonen her?

 

Haha.. ;D

 

Gutta skal vel komme hjem i dag...?

Jeg venter spent på å høre om forholdene, for jeg har to kompiser som er der inne nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hepp! Da er vi tilbake igjen i moderlandet :) etter en fantastisk tur. Vi jobber med å få lagt ut bilder etter turen, så det kommer om en stund.

 

32021_s.jpg

 

Flemming; Forholden hos oss var at vannstanden var meget høy, og dette ga dårlig med klekkinger. Men vi fikk det meste på tørt alikevell ;) Vi fant den optimale flua, som banka både Streaking Caddis og Madam X langt ned i støvlene :). Flueboksene til Ole M og meg fikk tømt seg for disse fluene ;D Samt bestillingene rant på.

 

Elvene begynte og synke på slutten av uka, så forholdene så ut til å bedre seg betraktelig. Så det skal bli spennende og høre hvordan det har gått med de som er inne nå :)

 

Skarpen; Trivlig å slå av en prat. hvordan gikk det med dere??

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke å vente jeg! >:(

Skjønner jo at dere fikk fisk  :), men åssen gikk det med minnekort og bilder OME? :-\

 

Så,så Tore ;) Minnekortet til OME gikk det bra med. Tror vi har tatt rund 500 bilder tilsammen, men det gikk hardt utover kameraene, mitt ble knust under ett fall i elva og OME fikk fuktskader, så det var godt vi hadde med reservekamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gusjelov......med Knoll og Tott på tur midt immella holkeglatte kulesteiner og med inngrodd neserynk mot gubbeverktøy som vadestav, som blir sett på som siste stopp før rulator fra hjælpemiddelsentralen, er tross alt et kamerahavari i uka pr mann mye bedre enn å humpe rundt med knekkt halebein på full hyl for hvært trangfjøra skritt............500 bilder jo er foresten bedre enn ittno, men ikke så bra som feks 1000! :D

Unnskyld den litt usammenhengende teksten, men nærvene har vert i halvspenn sia ungstuten takka nei til å låne både I-pod og Pentax etter brikkestuntet! :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...