Gå til innhold

Tørrfluelandet 3


RolfM

Anbefalte innlegg

  • Svar 169
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Jeg så deg ikke jeg, JB... eller gjorde jeg det? Sånn går det når du har solbriller og cap på avataren.. ;D

 

 

Ble du så full? ;D Jeg håndhilste til og med på deg, da jeg snakket med Terje.

 

Opppss! Sorry! Hilste vel på ca. 50 mennesker i går, så det gikk litt i surr...

Jeg koblet ikke deg mot JB i forumet der og da, det beklager jeg!  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så deg ikke jeg, JB... eller gjorde jeg det? Sånn går det når du har solbriller og cap på avataren.. ;D

 

 

Ble du så full? ;D Jeg håndhilste til og med på deg, da jeg snakket med Terje.

 

Opppss! Sorry! Hilste vel på ca. 50 mennesker i går, så det gikk litt i surr...

Jeg koblet ikke deg mot JB i forumet der og da, det beklager jeg!  :)

 

He, he. Akkurat slik det skal være. Jeg slenger så mye med leppa her inne på forumet, at det er greit å være litt anonym. Dessuten har jeg en vitenskapelig målt lav utstråling. Sliter f.eks. med dørene på kjøpesentre. Vil ikke alltid åpne seg for meg.  ;D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm...  da ser det ut til at jeg er den eneste som synes filmen var en aldri så liten nedtur. Kommer nok sikkert til å bli sett flere ganger, men at den kommer til å rulle 15-20 ganger som enern og toern skjer nok ikke.. Ble for mye "show" og "tilgjort story", og for lite substans. 

 

Morten

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm...  da ser det ut til at jeg er den eneste som synes filmen var en aldri så liten nedtur. Kommer nok sikkert til å bli sett flere ganger, men at den kommer til å rulle 15-20 ganger som enern og toern skjer nok ikke.. Ble for mye "show" og "tilgjort story", og for lite substans. 

 

Morten

 

 

Enig med deg, syntes filmen hadde karakter av "å koke suppe på en spiker".

 

dt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at vi ville likt å fått enern eller toern en gang til, tror nok at dette var et riktig kreativt grep for å ha muligheten til å overleve.. Både på kred og for at vi skal sitte og vente på nr. 4.

 

Vi har jo fått et kraftig tankekors i fanget også, nesten et lite opprør mot leverandørene, hvor "bigger, faster, better" viser seg å kanskje ikke stemme helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har jo fått et kraftig tankekors i fanget også, nesten et lite opprør mot leverandørene, hvor "bigger, faster, better" viser seg å kanskje ikke stemme helt.

Filmen viser at vi ikke TRENGER utstyr til 50.000kr og et arsenal av fluer for å fange fisk, men det regner jeg med de fleste av oss visste fra før  ;D

De fleste av oss har flere stenger og sneller, og det er vel en naturlig følge av at vi har råd til det, vi investerer gladelig i hobbyen vår (vi er tross alt gutter, de fleste av oss), og mange av oss fisker ikke bare etter ørret, og i ei og samme elv !

Mange av oss bruker mye tid ved bindestikka og har mer fluer enn vi noensinne vil få bruk for, og med detaljer kun vi bryr oss om, men sånn blir det gjerne når man elsker det man holder på med  ;)

Ikke noe galt i det selvfølgelig, det må bli opp til enhver hvor mye tid og penger man bruker på hobbyen sin !

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har jo fått et kraftig tankekors i fanget også, nesten et lite opprør mot leverandørene, hvor "bigger, faster, better" viser seg å kanskje ikke stemme helt.

 

Ja, nesten merkelig at filmen var sponset av Simms  ??? Grilldresser, slagstøvler og Hawai caps fra Simms til våren??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Filmen var drit morro :o, og rått fiske. Men det var igrunn veldig bra at dem lagde en sånn vri, med det dem gjorde.

Nå har dem jo lagd to filmer som har vært sånn vanlig, med at dem finner fisk og kaster på dem osv :).

ikke at det er noe galt med det. Men det blir litt kjedelig ettervert når det blir så likt, og man har sett det flere ganger. Det var vel det dem tenkte på også. og lagde den vrien med og bruke gammelt utstyr:).

Selv var jeg på herredhuset på jesheim og så filmen. Der var også lars nilssen og pratet litt.

Han Lars Nilssen sa det at det vil ta ganske lang tid før det kommer en firrer hvis dem i det hele tatt blir det. Han sa det at, dem følte at dem hadde gjort sitt for en stund, og at dem ikke hadde funnet på noe vri som ikke er sånn de hadde gjort før :).

 

Morten! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenth, Fismen og Nilssens humor har gradvis blitt mer markant. I eneren var det jo straight tørrfluefiske i forskjellige omgivelser og klekkinger, men en underliggende lun humor. Toeren var i samme spor, men denne gangen med flere rene humorscener. Leser om fotsoneterapi, bryllup (det var bare fake  :rolleyes: ), Rævsjøen, hekter i Tine-traileren m.m.. I Sjøørretlandet var det også mye iscenesatt tulleball. Humor har vært varemerket til Lenth/Nilssen siden "Bård og Lars på fisketur", og alle har vel holdt frem nettopp dette. Har sett haugevis av filmer med større fisk og råere fiskescener, men likevel har TFL filmene gått flest ganger i spilleren. At de velger å ta den helt ut synes jeg bare var gøy. En helt annerledes fiskefilm i hvert fall, det kan vi slå fast. De dypere og mer underfundige synspunktene som LL har på fluefiske, gjør seg antageligvis best i bøkene? Så den på releasen, og gleder meg til den er i hus. Tror den passer fint på en litt sen kveld i romjula med øl og akevitt. Blir storslagent det!

 

JB       

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Det som for meg gjør denne og de andre filmene i serien til i særklasse det beste som lages av fiskefilm i Norge, er det faktum at vi ikke kun ser scene etter

scene med stor ørret som løftes opp om igjen og omigjen og omigjen.

TFL filmene klarer på en vidunderlig herlig måte å blande humor og fluefiske og der har de laget en nisje som ingen kan kopiere. Kombinasjonen mellom humor, sprø innfall og fluefiske er som skapt for meg. Mulig jeg rett og slett er sånn sjøl :) og at det appelerer til guttungen i meg, men sånn er det bare.

Har sett alt for mange fluefiskefilmer som blir kjedelig etter 10 minutter fordi hver scene gjentar seg selv og at det kun handler om å få størst mulig fisk og vise disse i nærbilder oppatt og oppat.

Jeg synes selvfølgelig at det er flott å se en stor ørret bli lurt og kan se på det leeenge men noen av filmene som lages har en tendens til å ikke klare å få frem alt som skjer rundt elva og det er for meg ett must. Det synes jeg TFL filmene klarer på en særdeles god måte, samtidig som Lars Nilsen har en egen evne til å fange inn de rette stemningene på film.

 

Thats all i have to say about that (Forrest Gump) ;D ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del er glad den skiller seg ut ifra de to første filmene  :D

Dere som er skuffet over den nye ; Hva er det dere evt savner, eller misliker ?

 

ikke slik å forstå at jeg ikke ikke liker filmen, og jeg er enig i at det er viktig å få noe forskjeller på filmene. Jeg har tidligere nevnt i innlegg at humoren og dialogen mellom hovedpersonene er en viktig og positiv del av filmene, noe jeg også her setter pris på.  For å svare på spørsmålet så kan jeg vel nevne at på toern var det ektramateriellet interessant, og over min forventning, og særlig for fluebindingen var det litt "snacks".  Det er vel primært her jeg ikke helt synes at nivået nådde opp, og jeg satt vel å ventet på noe mer enn det som kom. At man i "hi-tech-jaget" kan miste noe av den orginale fiskegleden er jo en positiv vinkling, uten at jeg tror at det store flertallet fiskere er i faresonen.  Regner forresten med at det var et "lag" med neopren under grilldressene under vading, og smilte litt av at Andreas på en av sekvensene kom løpende med feil solbriller på, men han fikk de jo av i full fart, for å finne fram "pilotbrillene" som passet med storyen.

 

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Det som for meg gjør denne og de andre filmene i serien til i særklasse det beste som lages av fiskefilm i Norge, er det faktum at vi ikke kun ser scene etter

scene med stor ørret som løftes opp om igjen og omigjen og omigjen.

Dæven:) Har dere blitt så bortskjemt og blassert borti Rena med de nye forvaltningsreglene at fiskene de får på tfl3 er blitt små? Synes snittet var meget bra jeg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Det som for meg gjør denne og de andre filmene i serien til i særklasse det beste som lages av fiskefilm i Norge, er det faktum at vi ikke kun ser scene etter

scene med stor ørret som løftes opp om igjen og omigjen og omigjen.

Dæven:) Har dere blitt så bortskjemt og blassert borti Rena med de nye forvaltningsreglene at fiskene de får på tfl3 er blitt små? Synes snittet var meget bra jeg;)

 

Nei gud bedre meg, ørretene på TFL 3 er langt i fra små etter min målestokk ;D, det jeg mente var at alt for mange filmer bruker alt for mye tid på nærbilder av 3 kg`s ørreter som løftes opp foran kamera gjennom hele filmen og det blir lett gørr kjedelig i lengden. En god story og masse humor gjør TFL filmene i særklasse de beste.

Nei du Nicolaj, i Rena er vi langt fra bortskjemt og blassert, og bare gleder oss over en av norges beste ørretelver ;D ;D som kommer til å bli enda bedre i årene som kommer ;D ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...