Gå til innhold

Kola 2008


Flemming

Anbefalte innlegg

Det er en del her som har spurt meg om Kola, og som tydeligvis har lyst til å reise i 2008...

Jeg ser at de nå har lagt ut oversikten for 2008 på Kharlovkas hjemmesider : http://www.kharlovka.com/trout_fishing.html

 

I 2008 kommer jeg til å reise i uke 35, og vil være gruppeleder for den ene gruppa...

Har plass til et par stykker, dersom noen er VIRKELIG  interessert. Send PM... ;)

 

Edit: NB! Alt av priser og info står på vedlagt side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Da er du nødt til å definere "best". Men uke 28 er nok bedre på tørt ja............ Men jeg tror uke 35 gir den største fisken... Tror nok begge ukene leverer både mer og større fisk en hva vi er vant til. ;D

hehe ok. Finner du et vann til meg som har en snittvekt på fisken på 5 hg så får jeg OG større fisk en jeg er vandt til :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gruppeleder i uke 26. Innreise den 22.juni. Første gjeng inn på tundraen i 2008. Dvs "urørt" elv, og får vi normalt vær treffer vi de første skikkelige klekkingene av døgn- og vårfluer.  ;D  Det er fortsatt noen få ledige plasser!

 

Har du lyst til å reise, så send PM eller epost til erlend@parabolflua.no så fort som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Om det fortsatt er noen der ute som ønsker en tur til Kola så er det muligheter i uke 35b. Se link: http://www.kharlovka.com/trout_fishing.html

 

Det blir da tur til Scones og Running Pool som begge er kjente for godt fiske.

Ta gjerne kontakt med meg dersom noen ønsker en tur. Email: kristian@danicafilm.com

 

Kristian

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Det er fortsatt 2 plasser igjen i "Baetis-uka".  8)

Folk som ikke er avhengig av fellesferien for å kunne reise, samt setter pris på døgnfluer om dagen og vårfluer om kvelden, bes ta kontakt asap.

 

Jeg spanderer en øl på bredden av Litza på St.Hans aften.  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Beklager et alt for sent svar. Har ikke vært pålogget på ei stund...

 

Utgifter:

Betaling til den Britisk/Russiske turopperatøren (Northern Rivers Co) - 2875US$ = 15,253kr (pr. d.d.)

Reise fra ditt hjemsted til Murmansk = ? kr (Vi reiser med fly via Kirkenes. Ca 850kr t/r Kirkenes - Murmansk).

En hotellovernatting på hotell Meridian i Murmansk - Ca 500kr

Visumsøknad - Ca 500kr

Tips til vår eminente guide/kokk - 150US$ = 795kr (pr. d.d) - Selv om det heter "tips" er denne utgiftsposten er en ufravikelig del av det russiske lønnssystemet..

 

Totalt 17898kr. Husk å legge til billettpris fra ditt hjemsted til Kirkenes. Ved tidlig bestilling bør man klare å komme under 20 lapper.

 

På toppen av kransekaka kommer litt personlig forbruk. Northern Rivers tar seg av all transport, samt all mat og alkoholfri drikke på tundraen. Den siste utgiftsposten blir dermed resturant/bar regningen den siste kvelden i Murmansk (treretters m/drikke ca 250kr), samt evt alkoholforbruk på tundraen. Tundrapriser: Øl 2$, en flaske vin 15$, en flaske vodka 10$. NB! Men det er lov å nyte medbragt.  ;)

 

Varigheten er en uke, hvorav 6 dagers fiske. Vi reiser fra Kirkenes på søndag. Lander kl 16, og drar rett til helikopteret, som tar oss ut på tundraen. Onsdags formiddag flytter vi leir, til en annen elv. Uthenting skjer på lørdag kveld. Da er det straka vegen til hotellet i Murmansk, for mat, drikke og debriefing. Søndag kl 16 går turen hjem til Norge. Avreise/ankomst Kirkenes koresponderer fint med flightene til/fra Gardermoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Skal til Kola uke 30 noen som hvet hvilke døgnfluer jeg kan vente meg ?

...ta med en haug med vårflueimitasjoner.  ;)  F.eks Streaking Caddis, Elk Hair og Renaflua, str 8-12. Fiskes dødrift.

 

Ok håper på noen døgniser og men alle tipser om vårfluer så jeg får ruste meg opp skikkelig med det.

takk for svaret  :) fy faen som jeg gleder meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...