Gå til innhold

Kola 2008


Flemming

Anbefalte innlegg

Etter å ha sett ørreteldorado x anntall ganger er det en ting som slår meg hver gang. Fisken virker ikke særlig sky. Selfølgelig vanskelig/dumt å vurdere det ut i fra en film. Er ikke vant med å kunne vade og vise seg slik som de tilsynelatende gjør i filmen. Hva mener dere som har hvert der?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha sett ørreteldorado x anntall ganger er det en ting som slår meg hver gang. Fisken virker ikke særlig sky. Selfølgelig vanskelig/dumt å vurdere det ut i fra en film. Er ikke vant med å kunne vade og vise seg slik som de tilsynelatende gjør i filmen. Hva mener dere som har hvert der?

 

Det er farget vann og kombinert med enormt storstenet svært mørk bunn. Mulig dette gjør fisken tryggere på grunn av nok gjemmesteder? Ellers er det jo stor ørret som er like mistenksom som annen stor ørret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha sett ørreteldorado x anntall ganger er det en ting som slår meg hver gang. Fisken virker ikke særlig sky. Selfølgelig vanskelig/dumt å vurdere det ut i fra en film. Er ikke vant med å kunne vade og vise seg slik som de tilsynelatende gjør i filmen. Hva mener dere som har hvert der?

 

Det er farget vann og kombinert med enormt storstenet svært mørk bunn. Mulig dette gjør fisken tryggere på grunn av nok gjemmesteder? Ellers er det jo stor ørret som er like mistenksom som annen stor ørret.

 

Hei du flyalf

Hørte rykter om at du allerede har vært der oppe. Åssen gikk det ? Er sesongen i rute? insekter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Siden vi har en tråd om Kola 2008... her er noen få bilder....

Jammen ble det ikke en fin samling med "puddinger" i år også.

 

Det var langt i fra rosenrødt. Halve turen hadde vi knalltøft vær (+4), sterk vind og regn. Heldigvis skifter været fort på tundraen og sommeren kommer innom på besøk. De første 3 dagene ble det lite tørrfluefiske, svært lite vaking. De 3 siste dagene var det klekkinger og tørrflueforhold.

Om en stund kommer det en rapport på www.kharlovka.com med flere bilder.

 

DSC00150.jpg

Kola08 074.jpg

Kola 08 fin svai.jpg

Kola 08 fine farger.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi har en tråd om Kola 2008... her er noen få bilder....

Jammen ble det ikke en fin samling med "puddinger" i år også.

 

Det var langt i fra rosenrødt. Halve turen hadde vi knalltøft vær (+4), sterk vind og regn. Heldigvis skifter været fort på tundraen og sommeren kommer innom på besøk. De første 3 dagene ble det lite tørrfluefiske, svært lite vaking. De 3 siste dagene var det klekkinger og tørrflueforhold.

Om en stund kommer det en rapport på www.kharlovka.com med flere bilder.

 

 

 

 

Det går noen rykter om at dere fikk VIRKELIG bra med fisk.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jammen vanskelig å konsentrere seg om arbeid fremover nå . . .

 

 

Jan

 

Huff ja, hele 6 uker...

 

Hei. :) 6 uker... Hva skjer da Ola?

 

Hallo Tom.

 

Blir en kolatur i uke 35. ;D;)

 

Ja da skjønner jeg at du gleder deg. Først Cuba tur og så Kola tur! :o Hva mer kan man ønske seg. 8)

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper jeg får opp en rapport før helga. Vi hadde bra fiske i Litza første del av uke 27 (42 over kiloen), men de store hadde ikke begynt å vake skikkelig. Så kom vi til Kharlovka og det tok fullstendig av... (106 over kiloen hvis jeg husker riktig. Alt på tørt) På de hotteste stedene i elva var snittet sikkert over 2,5kg. Alle i gruppa fikk fisk over 3kg, og alle unntatt Peter Wulff satt ny pers... (6kg ørret på flue er kinkig selv på Kola)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper jeg får opp en rapport før helga. Vi hadde bra fiske i Litza første del av uke 27 (42 over kiloen) Så kom vi til Kharlovka og det tok fullstendig av... (106 over kiloen hvis jeg husker riktig. Alt på tørt) På de hotteste stedene i elva var snittet sikkert over 2,5kg. Alle i gruppa fikk fisk over 3kg, og alle unntatt Peter Wulff satt ny pers... (6kg ørret på flue er kinkig selv på Kola)

 

Gikk det i vårfluer eller døgnfluer? Begge deler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...