Gå til innhold

Ny film: Flyfishing Europe


Flemming

Anbefalte innlegg

Da har min gode venn gjort det igjen.... :D

 

[attachimg=1]

 

 

Danica film v/Kristian Topp og Karl Nilsen, som stod bak filmen "Ørretjakt", har det siste året filmet forskjellige fiskere på forskjellige steder i Nord-Europa. Resultatet er filmen; "Flyfishing Europe,   Vol.1 Northern Europe"

 

Dette er et spennende konsept, og med Kristians evner bak kameraet tror jeg dette blir en film av meget høy teknisk kvalitet og underholdning. Gleder meg til å se hele filmen, når den er ferdig redigert. Filmen kommer ut om ikke alt for lenge...

 

På vol.1 er det bl.a ørretfiske i Rynda på Kola, ørretfiske i Laxa på Island, laksefiske i Alta, sjøfiske fra Lofoten, og harrfiske fra Idsjøstrømmen i Sverige. Man kan bl.a se Rune Gjelsten sette personlig rekord med en enorm laks fra Sautso i Alta... ;)

 

[attachimg=2]

 

 

Kristian sitter og redigerer på Kola-delen nå, så en liten trailer fra Kola kan sees her: 

 

Teaser : http://dump.no/files/e9f87404b32f/Kolateaser-720p.mp4

 

(Tar litt tid å laste ned - Trykk "space" for å se den en gang til...)

Jeg tror nok vi kan forvente nye "teasere" fra denne filmen etterhvert...

 

 

 

PS: Liker Pål's utsagn: "I don't think I would have become a flyfisherman, if it wasn't for the fact that browntrout rice to dryflies..."  ;)

 

[attachimg=3]

post-14-13949852188758_thumb.jpg

post-14-13949852189243_thumb.jpg

post-14-13949852189562_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 105
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Helt klart dyktige folk de gutta der (videogutta) .Kan ikke si noe annet enn at jeg gleder meg til denne, hvis den holder samme eller bedre kvalitet enn Ørretjakt, som etter min mening er noe av det beste jeg har sett sånn videoteknisk.Fiskegutta  er flinke de åsså da  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Synes jeg drar kjensel på Kjell Sømme ved siden av Kristian.

Så det er derfor Kjell ikke var å se i Rena i sommer ja......hmmmm....den luringen ;D ;D ;D

Hvis du leser dette, Kjell. Se å kom deg ned i Persvika igjen til sommeren, du er savna ;D

 

Dette blir nok helt klart spennende ja, ser frem til dette ;D ;D

 

Da blir det vel enda et release party utpå vinteren en gang da....

Akkurat det jeg liker for å ha noe å se frem til i ei gørr kjedelig tid..... ;D ;D

 

Terje!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm...  dette ser bra ut... Synes det er positivt når man prøver å fange stemningen rundt det å være på "ørretjakt", og ikke bare filming av 350 000 tilslag på 45 minutter.. Denne filmen er et selvsagt "must".  Når kommer den?.."soon" er jo et rimelig relativt begrep.

 

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fabelaktige greier og moro at gode fluefiskefilmer popper opp som paddehatter for tiden  ;D Det eneste jeg blir litt lei av en den vannvittig høye "simmsfaktoren" som synes å prege det profilerte fluefiske for tiden  :-\ Synes rett og slett det blir for mye og det legger en ødeleggende kommersiell overtone på de flotte naturscenene.

 

Mvh

Rolf J. F.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest øystein

Har det. Skjer ikke noe. Får bare opp: feil¨på siden. Tar det siden.

 

høyreklikk på linken og lagre mål, når snutten er lastet ned så trykker du åpne. funket for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fabelaktige greier og moro at gode fluefiskefilmer popper opp som paddehatter for tiden  ;D Det eneste jeg blir litt lei av en den vannvittig høye "simmsfaktoren" som synes å prege det profilerte fluefiske for tiden  :-\ Synes rett og slett det blir for mye og det legger en ødeleggende kommersiell overtone på de flotte naturscenene.

 

Mvh

Rolf J. F.

 

 

Bra!

Da er vi flere som tenker det samme og som inngår i anti-Simms-kampanjen som jeg startet helt for meg selv i sommer! Ikke fordi Simms-produktene er dårlige, men fordi de er så grusomt kommersielt tilstede i alle fiskefilmer. Og den G4-saken tar kaka!  Nå tar jo også TFL 3 et oppgjør med denne kulturen.  :rolleyes: Vel, vi får vel se først. Stoler ikke på Lenth, men i morra er det premiere! Ja til vindjakke, avlsappet fiske og kokekaffe! Vær enig i dette er dere snille.  ;D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fabelaktige greier og moro at gode fluefiskefilmer popper opp som paddehatter for tiden  ;D Det eneste jeg blir litt lei av en den vannvittig høye "simmsfaktoren" som synes å prege det profilerte fluefiske for tiden  :-\ Synes rett og slett det blir for mye og det legger en ødeleggende kommersiell overtone på de flotte naturscenene.

 

Mvh

Rolf J. F.

 

 

Bra!

Da er vi flere som tenker det samme og som inngår i anti-Simms-kampanjen som jeg startet helt for meg selv i sommer! Ikke fordi Simms-produktene er dårlige, men fordi de er så grusomt kommersielt tilstede i alle fiskefilmer. Og den G4-saken tar kaka!  Nå tar jo også TFL 3 et oppgjør med denne kulturen.   :rolleyes: Vel, vi får vel se først. Stoler ikke på Lenth, men i morra er det premiere! Ja til vindjakke, avlsappet fiske og kokekaffe! Vær enig i dette er dere snille.   ;D

 

 

 

Jo enig jeg. Tingen er vel den at Tundra har gått litt hard ut, akkuratt på samme måte som LTS for noen år siden. Det samme gjelder denne filmen. Jeg er ikke med i filmen (tror jeg) men var tilstede under filmingen og fikk møte alle sammen. Pål nevnte at Tundra/Simms sponset filmen og derfor blir det vel naturlig at simms logoer popper opp.

 

Du nevner Simms jeg føler jeg ser det samme med Scott. Spesielt om du er fra oslo-området. Har kansje litt med hva som er i "butikken" å gjøre på samme måte som mesteparten rundt her (Stavanger) bruker LOOP

 

Sigve

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...