Jump to content

Fiske etter Havabbor

Recommended Posts

• Replies 3.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg også har sett skremmende lite havabbor hittil i år, men det har jevnt over vært bra størrelse på de få eksemplarene jeg har observert og fått. I helga ble det derimot fullklaff... Et utrolig nervepirrende visuelt fiske, inkludert tre-fire fluebytter, ble avsluttet med en heftig fight og ny pers!   Hei gjest! For å se skjult innhold må du være medlem av foreningen. Klikk her for å lese om medlemskap.   Hei gjest! For å se skjult innhold må du være medlem av foreningen. Klikk her for

De første to bassene tatt her på Haugalandet, største på 74cm  Hei gjest! For å se skjult innhold må du være medlem av foreningen. Klikk her for å lese om medlemskap.

Første turen på flere uker, etter noen rykter om havabbor på ett av mine godt kjente steder. Joda, vi så flere som jaget!! Jeg fikk noen kilos sjøørreter og fettern tok en havabbor på 2.6 strøkne kilo Hei gjest! For å se skjult innhold må du være medlem av foreningen. Klikk her for å lese om medlemskap. /emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20" />   Nydelig fisk!! Hei gjest! For å se skjult innhold må du være medlem av foreningen. Klikk her for å lese om medlemskap.

Posted Images

Kanon Martin, for en bassemann

/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20" /> :)

Jeg tipper 3,5 kilo

/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20" />

Etter å ha vært satt på sidelinja av en seig forkjølelse i et par uker, gjorde det virkelig godt å komme seg ut og fiske litt igjen. Og enda bedre ble det av at havabboren også var på farta! Som tidligere i sesongen var det derimot ikke enkelt å få de til å ta, men til slutt klarte jeg likevel å lure en

/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20" /> Fikk ikke målt den skikkelig før jeg slapp tommelgrepet og ga den friheten tilbake, men et anslag på knappe 70 cm. og ca. 3 kg. burde i hvert fall ikke være total skivebom...

Måtte forholdsvis dypt for å komme i kontakt med annet enn smålyr i dag, og etter flere fluebytter, var det en av mine selvkomponerte tubefluer som ga fast fisk. Det kan selvsagt være snakk om tilfeldigheter, men havabboren ble merkbart mer på hugget når jeg byttet til denne flua.

Vi vil se bilder sverreef...tøffe bilder fra det flotte vestland, og gjerne den eminente tubefluen

/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20" />

Stig

Se der ja! Det er bassebassen sin det

/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20" />

Takk for det, ja den var greit sprek. Den tok med lina langt ute og jeg fikk se backinga 3 ganger, ellers gikk det ikke fort utover men stødig og tungt som et forbanna godstog.

Hei

Ute en liten tur nå i ettermiddag og fikk denne. 

Den var på 1,1kg og svømte lykkelig videre 

Se der ja

/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20" />

Grattis med bassebass! Godt å se at det er noen som klarer å overliste denne torpedoen til tross for at sesongen er litt på hell..

Hei på dere

Var ute en lite tur nå i ettermiddag og resultatet ble 2 stk havabbor en på 0,7 

/emoticons/angry@2x.png 2x" width="15" height="15" />

Moro lell 

Trond M

Hei på dere

Moro lell 

Trond M

Kjapt spørsmål Trond; smører du inn vaderene dine med noe spesielt? Kan virke som om du trekker til deg Bass!? 

Du har nå vel ikke vært ut å fått bass igjen Trond

/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20" />

Hvilken flue fisket i dag da?

Samme sted som alle de andre du har fått

Dette er kult Trond!

Du har funnet ditt sted, og vi andre som har holdt på lenger kjenner lite!

Liker utviklingen din!!

Samme sted ingen grunn til og lete når den bor der 

Fikk en på en liten sort/hvit teppesild og den jeg mistet på gul/hvit jiggi.

Du har nå vel ikke vært ut å fått bass igjen Trond

/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20" />

Hvilken flue fisket i dag da?

Samme sted som alle de andre du har fått

Dette er kult Trond!

Du har funnet ditt sted, og vi andre som har holdt på lenger kjenner lite!

Liker utviklingen din!!

Hei på dere

Moro lell 

Trond M

Kjapt spørsmål Trond; smører du inn vaderene dine med noe spesielt? Kan virke som om du trekker til deg Bass!? 

Du må bruke de berømte Simms HA vaderene 

/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20" />

Gratulerer Havabbortrond

Si i fra når du skal selge vaderne dine. Kjøper de selv med hull 

• Create New...