Gå til innhold

La kranglignen ligge - vi har viktigere mål!


Anbefalte innlegg

Brødre og søstre!

 

Hør minn bønn om vennskap og respekt! Vi må stå samlet!

Fienden er ikke i egne rekker.

Fienden skriver ikke på disse sider.

Fienden lever skjult og stille - faktisk stillesittende.

 

Vi må forene krefter mot det onde, onde mørket som finnes utenfor våre kastelengder og som truer våre vadere.

 

Smålige krangler om C&R, fortomsfesting, minstemål, tørre og våte fluer eller bruk av en stang fremfor en annen må settes til side.

Alle våre krefter rettes utad mot en trussel så sterk at den kan ta vår rettmessige plass på toppen av fisker-hierarkiet.

 

Vi har en kamp å føre - puss pola-brillene og slip vadestavene. Tren dobbelttrekk med fortyngede nymfer i str 8, disse skal brukes som langdistansevåpen mot en fiende som ikke nøler med å ta i bruk skitne metoder.

 

Flere stenger om gangen? LENESTOL på fisketur? NATURLIG agn? Disse degenererte mennesker besudler ordet "fisker".

 

Brødre og søstre - forén eder i kampen mot fienden: www.meite.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brødre og søstre!

 

Hør minn bønn om vennskap og respekt! Vi må stå samlet!

Fienden er ikke i egne rekker.

Fienden skriver ikke på disse sider.

Fienden lever skjult og stille - faktisk stillesittende.

 

Vi må forene krefter mot det onde, onde mørket som finnes utenfor våre kastelengder og som truer våre vadere.

 

Smålige krangler om C&R, fortomsfesting, minstemål, tørre og våte fluer eller bruk av en stang fremfor en annen må settes til side.

Alle våre krefter rettes utad mot en trussel så sterk at den kan ta vår rettmessige plass på toppen av fisker-hierarkiet.

 

Vi har en kamp å føre - puss pola-brillene og slip vadestavene. Tren dobbelttrekk med fortyngede nymfer i str 8, disse skal brukes som langdistansevåpen mot en fiende som ikke nøler med å ta i bruk skitne metoder.

 

Flere stenger om gangen? LENESTOL på fisketur? NATURLIG agn? Disse degenererte mennesker besudler ordet "fisker".

 

Brødre og søstre - forén eder i kampen mot fienden: www.meite.org

 

Humoristisk, velkomponert og med et streif av fornuftig alvor!

 

Mvh Sjur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brødre og søstre!

 

Hør minn bønn om vennskap og respekt! Vi må stå samlet!

Fienden er ikke i egne rekker.

Fienden skriver ikke på disse sider.

Fienden lever skjult og stille - faktisk stillesittende.

 

Vi må forene krefter mot det onde, onde mørket som finnes utenfor våre kastelengder og som truer våre vadere.

 

Smålige krangler om C&R, fortomsfesting, minstemål, tørre og våte fluer eller bruk av en stang fremfor en annen må settes til side.

Alle våre krefter rettes utad mot en trussel så sterk at den kan ta vår rettmessige plass på toppen av fisker-hierarkiet.

 

Vi har en kamp å føre - puss pola-brillene og slip vadestavene. Tren dobbelttrekk med fortyngede nymfer i str 8, disse skal brukes som langdistansevåpen mot en fiende som ikke nøler med å ta i bruk skitne metoder.

 

Flere stenger om gangen? LENESTOL på fisketur? NATURLIG agn? Disse degenererte mennesker besudler ordet "fisker".

 

Brødre og søstre - forén eder i kampen mot fienden: www.meite.org

 

Humoristisk, velkomponert og med et streif av fornuftig alvor!

 

Mvh Sjur

 

Deler Sjur sin kommentar 100%.  Tror ikke meitefiskerene er den STORE fienden, men mangel på respekt for hverandre og generell likegyldighet til den naturen vi omgir oss med. Her er vi kanskje ikke de verste, men vi kan vel alle bli bedre.

 

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke du gå foran og opprette vår forening da?

 

Enig, bra innlegg  ;D som krever litt oppfølgning. Blir gjerne med i foreningen jeg . Ser ofte disse "djævle" :P som sidder med en mark og en fryseboks fylt av alle str. fisk. skal se om jeg kan ta en av dem med en wolly bugger. 8)

 

Bra skrevet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode grunner til å ikke opprette en forening:

1) Det er et helsikes arbeid hvis det skal bli mer en en "gutteklubb" med kule t-skjorter. Det har vi allerede  ;D

2) Med en forening følger regler = æsj og fysj.

3) Vi trenger ikke en forening, forbund, allianse eller lignende for å vite at vi er bedre enn meitere, slukdengere og oter-jockeys.

 

Dessuten er jo laksefiskere også ( ihvertfall noen av dem) per definisjon også fluefiskere, og siden det vil være vanskelig å eksludere dem, på teknisk juridisk grunnlag, blir det plutselig en forening MED to-hånds fiskere. Og DEN pandora-esken vil ikke JEG åpne  ;D 

 

Nei - vi får drive guerilla-taktikk og uorganisert kamp videre mot røkla!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meitefiskerne er dyktige og jeg respekterer dem. At vi også trenger å bli bedre organisert for å heve røsten i viktige saker, ja det er det liten tvil om. Så Lars Erik, her er jeg uenig i det meste.

 

Er det i orden at vi IKKE krangler om dette?

 

Nei, her spilte du nok ut for mye kranglemat.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke slå oss sammen med dem? :oNorsk Meite og FluefiskerUnion. Til dere som får gåsehud og grøsser, tenk etter;

Vi har stort sett de samme mål;

fiske etter de største og beste fiskene

oppretthold og gjerne foredle bestanden

vi er alle imot forbud mot C&R

Det er vel egentlig få og små interessekonflikter da vi gjerne fisker på ulike arter og steder.

NMU har allerede en organisasjon, spørsmålet er vel bare om de vil akseptere oss?

Jeg vet dette er kjetterske tanker for mange, men hva har vi å tape?

 

Jens

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var mitt opprinnelige innlegg absolutt mest lent å skulle leses mellom linjene....

Skulle det være et aktuellt tema å starte en fluefiskeklubb / union / forening / organisasjon, vil jeg foreslå at dette gjøres mer dirkete og seriøst gjennom en egen tråd.

 

rkb01: enig i det du skriver, vi har mye til felles med meiterne, som (lik mange av fluefiskerne) driver sin hobby mer enn bare "sommerfiske på hytta til matauk", med tanke på forvaltning, C&R-aspektet, osv osv.

En visjon for fremtiden kunne være et særforbund for fluefiskere, med an allianse til meiterne.

Misforstå meg rettt - jeg imponeres av dyktige og dedikerte meitere på samme måte som jeg gjør av fluefiskere. Flere likhetstrekk enn forskjeller - kanskje bortsett fra lenestolene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere likhetstrekk enn forskjeller - kanskje bortsett fra lenestolene.

 

Med tanke på hvor mye venting det er i tørrfluefiske, så er det rart at ikke flere tar med en behagelig campingstol og rigger seg til i påvente av klekkinger.... Who's the first? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg gjort i årevis Jørn. En delux modell av en stol. Ikke en tur uten. Neste blir campingseng.

 

dt

 

Se det. Vi har en skapmeiter blant oss.

 

PS! Dagfinn, vennligst skriv innleggene dine i din egen tråd. Det er derfor du har fått den ;D  ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...