Gå til innhold

inspirasjonstråd: Døgnfluer, døgnflueklekkere og døgnfluenymfer


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

Du lager fluer som rent bindeteknisk skiller seg ut, som igjen kan få ros til å virke overflødig. De siste der synes jeg skiller seg såpass ut at jeg bare er nødt å kommentere de.

De var rett og slett lekker Terje!

 

Når det er sagt lurer jeg på hvor lang tid du bruker på slike eksemplarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, du er produktiv Terje!

Og fluene er som alltid av ypperste klasse! Hadde ikke trodd den ville flyte så dypt i vannet. Bruker du en krok med litt tyngde i for å oppnå det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Jøss, du er produktiv Terje!

Og fluene er som alltid av ypperste klasse! Hadde ikke trodd den ville flyte så dypt i vannet. Bruker du en krok med litt tyngde i for å oppnå det?

 

Brukte en tmc 2487 #12 på dem alle Sjur. Men kroppen er hekla så det kan gi den litt mer tyngde. I tillegg så rota jeg lenge rundt med dem i vannet og uten cdc olje og i en vannbolle med lav overflate spenning så ble fluene bare tyngre og tyngre :D

 

Men hva gjør jeg nå a, sletter jeg tråden her så må dere gjøre det å ellers ser det jo helt på trynet ut. Eller skal jeg bare la den stå. Jeg opprettt den også i vårfluetråden.

Kom med et forslag på hva jeg bør gjøre :D

 

Terje!

 

 

Takker for alle hyggelige tilbakemeldiger alle sammen, ble litt stressa over å ha lagt fluene i feil tråd ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Du lager fluer som rent bindeteknisk skiller seg ut, som igjen kan få ros til å virke overflødig. De siste der synes jeg skiller seg såpass ut at jeg bare er nødt å kommentere de.

De var rett og slett lekker Terje!

 

Når det er sagt lurer jeg på hvor lang tid du bruker på slike eksemplarer.

 

Nå som stresset har lagt seg litt kan jeg endelig svare :D

 

Den hekla varianten tar litt tid, men ikke veldig lang tid. De to andre er kjemperaske å binde.

Bruker som regel mest tid på å finne igjen antrongarn, polyamid dubbing, alpakka dubbing, heklenål, bindetråd osv osv :D

 

Takker igjen for alle hyggelige tilbakemeldinger gutta boys :D

 

Terje!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Terje! Du er sjefen ;D ;D

 

Vanvittig flott fluebinding, og det er fiskefluer, ikke showbinding!

 

Takker for de vennlige ord, Helge :D

..... selvfølgelig er det fiskefluer......fiskefluer som flyter ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Sykt bra Terje. Ser ut til at jeg får finne frem heklenåla til mor ;D

 

Sigve

 

Takker Sigve :D

Vet du hvor nåla er så er kanskje det beste, så slipper du å spørre :D :D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykt bra Terje. Ser ut til at jeg får finne frem heklenåla til mor ;D

 

Sigve

 

Takker Sigve :D

Vet du hvor nåla er så er kanskje det beste, så slipper du å spørre :D :D

 

Terje!

 

Kan jo være at mor begynner å lure om ekteskapet bare er et skalkesjul :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Coq de leon er ett ypperlig materiale til halefiber, men også ett ypperlig materiale til vinger i spent spinnere.

Det blir litt spettet og lager litt fargespill i vingene i tillegg til at det er et materiale med litt glans noe som vil være helt ok i en spent spinner.

 

Her er en liten og en stor spent coq de leon spent spinner :)

 

I dag fant jeg også et annet artig bruksområde for coq de leon mens jeg satt å lekte meg litt med fjærfibrene ;D ;D

Hva det var kommer under vårfluer om litt :D

 

Terje!

 

 

 

 

Hej Terje.

Tillykke med endnu flere fantastiske fluer.

Jeg vil gerne høre, hvad du har brugt til dine haletråde på øverste Spent Spinner.

Dén havde jeg gerne spist med de Cripple-haletråde.

Mange hilsner

Torben, DK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bundet et par av disse på 212y krok. Denne funket bra for meg i fjor, men da på tmc 100 kroken. Antron halen er ment å imitere nymfeskallet. Brukte hareøredubbing til thorax for at fluen skal flyte litt lavere.

 

Flott klinkhammer-variant Oddbjørn!

Har kjøpt et arsenal av de krokene der, men etter noen brukererfaringer på div. forum har jeg ikke våget å produsere noe på de enda....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Coq de leon er ett ypperlig materiale til halefiber, men også ett ypperlig materiale til vinger i spent spinnere.

Det blir litt spettet og lager litt fargespill i vingene i tillegg til at det er et materiale med litt glans noe som vil være helt ok i en spent spinner.

 

Her er en liten og en stor spent coq de leon spent spinner :)

 

I dag fant jeg også et annet artig bruksområde for coq de leon mens jeg satt å lekte meg litt med fjærfibrene ;D ;D

Hva det var kommer under vårfluer om litt :D

 

Terje!

 

 

 

 

Hej Terje.

Tillykke med endnu flere fantastiske fluer.

Jeg vil gerne høre, hvad du har brugt til dine haletråde på øverste Spent Spinner.

Dén havde jeg gerne spist med de Cripple-haletråde.

Mange hilsner

Torben, DK

 

Takker så mye for de hyggelige tilbakemeldingene, Torben :D

Hvis du mener den polychenille Danica spent spinneren så har jeg brukt halefibre fra skogens konge :D.... Elgen.

I de mindre døgnfluene har jeg brukt Coq de leon.

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å trosse influensaen og fiske litt ørret imorgen, så måtte binde opp noe som sank. Ikke langt på nær så vakker som de andre oppover på siden, men den fisker!

 

70845_s.jpg

Fullversjon: http://sportsfiske.nu/foto/arkiv/28215/70845.jpg

 

 

Flott flue det der da :D.Så får du ha god bedring og skitt fiske ;D

 

kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å trosse influensaen og fiske litt ørret imorgen, så måtte binde opp noe som sank. Ikke langt på nær så vakker som de andre oppover på siden, men den fisker!

 

70845_s.jpg

Fullversjon: http://sportsfiske.nu/foto/arkiv/28215/70845.jpg

 

 

Flott flue det der da :D.Så får du ha god bedring og skitt fiske ;D

 

kjell

 

Takker for det! Rapport kommer nok på "ørretfiske på vestlandet..." tråden imorgen. Satser på at Caddy blir bedre til imorgen også, så blir vi to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...