Gå til innhold

inspirasjonstråd: Døgnfluer, døgnflueklekkere og døgnfluenymfer


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

Gjest Bishop

Håper det er akseptabelt med et dårlig mobilbilde.

Flua er bare en kuriositet:

Hale - kroppsfjær av tiur

Kropp - biot av tiur

Dubbing - maraboe av tiur

Vinge - kroppsfjær av tiur

(hackel - grizzle hane)

Denne syntes jeg var nydelig og ikke minst sparsomt bundet. Denne tar fisk! Lekkert Bjørnar  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det er akseptabelt med et dårlig mobilbilde.

Flua er bare en kuriositet:

Hale - kroppsfjær av tiur

Kropp - biot av tiur

Dubbing - maraboe av tiur

Vinge - kroppsfjær av tiur

(hackel - grizzle hane)

Denne syntes jeg var nydelig og ikke minst sparsomt bundet. Denne tar fisk! Lekkert Bjørnar  :)

Takk takk Roger og JFL. Er vel kansje ikke så fin da. Poenget var bare at nesten hele flua er laget av Tiur..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det er akseptabelt med et dårlig mobilbilde.

Flua er bare en kuriositet:

Hale - kroppsfjær av tiur

Kropp - biot av tiur

Dubbing - maraboe av tiur

Vinge - kroppsfjær av tiur

(hackel - grizzle hane)

Denne syntes jeg var nydelig og ikke minst sparsomt bundet. Denne tar fisk! Lekkert Bjørnar  :)

Takk takk Roger og JFL. Er vel kansje ikke så fin da. Poenget var bare at nesten hele flua er laget av Tiur..

Skutt sjæl ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det er akseptabelt med et dårlig mobilbilde.

Flua er bare en kuriositet:

Hale - kroppsfjær av tiur

Kropp - biot av tiur

Dubbing - maraboe av tiur

Vinge - kroppsfjær av tiur

(hackel - grizzle hane)

Denne syntes jeg var nydelig og ikke minst sparsomt bundet. Denne tar fisk! Lekkert Bjørnar  :)

Takk takk Roger og JFL. Er vel kansje ikke så fin da. Poenget var bare at nesten hele flua er laget av Tiur..

Skutt sjæl ? :)

Hehehe. Denne er det en god fiskekamerat som har skutt. Personlig har jeg tonet ned jakta til ingenting de senste åra. Har ingenting i mot jakt, men har ingen glede av å skyte viltet lengre. Da blir det turer uten børsa i stedet. Dessuten har jeg funnet ut at de aller fineste jaktdagene, er de aller fineste høstdagene å slappe av...gjerne med fiskestang i deler av dagen. Det er vel den eneste perioden av året at jeg virkelig slapper av på hytta med kona uten innbytterpuls. På hytta har jeg utsikt til et fiskevann et lite fluekast unna..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bishop

Pale Morning Dun

Krok: Hends 404, str.16

Kropp: D's Flyes Quill Body - Pale Morning Dun

Hackle: Whiting Grizzly light/variant

Thorax: FlyRite Pale Morning Olive

Parachute: Hvit Antron

Hale: Hends Fibbets 134

Ikke noe avansert i dag, bare ett par Pale Morning Dun's som kan imitere det meste av døgniser.  :)

post-0-13949891684004_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott duuun JFL  ;D

Søren klype som du er i siget nå da, Marius :-) Sabla flotte fluer også! Du kan få fylle opp boksen min om du orker...

Takk for det Roger, ja har vært litt i siget nå, siste krampetrekning før isen går ;)

Da jeg ikke tror at du har noen nevneverdige problemer med å fylle boksene dine med fluer som er flere ganger bedre enn det jeg får til så tror jeg du får gjøre jobben med å fylle boksa sjæl  ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...