Gå til innhold

Inspirasjonstråd: Fjærmygg, fjærmyggklekkere


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

Fine fluer JB og KT :D.

 

Fjærmygg

 

Krok:Str 26 Mustad Midge/Dry Fly

Kropp:Sort bindetråd

Ving og stuss:Hvit Cdc

Hackel:Gryzzly.

 

kjell

 

 

 

Viste ikke at det fantes så liten krok engang jeg :rolleyes:;D Bare en ting å si, elegant :D

 

Takk igjen KT

Det finnes nok kroker som får denne til fortone seg som en streamerkrok.Ikke helt sant ;D men ned til str32

ihvertfall ;D.Dette er den minste jeg har i mitt sortiment :D.

 

Flotte fluer Sandro :D.

 

kjell

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for flueskryt gutter.

 

Sigve din snik, jeg har vert ute i hele dag å jaktet på brune småjævler men tror du de vile vake i dag? neeida, å så kommer du å forteller at du har tatt 8 stykker :P hmm. ;D

 

Skjelbreidvannet er ikke noe særlig spennende. Du får fisk uansett, nesten :rolleyes:

 

Tror ikke du trenger å jobbe hardt for å få Sjur til å fortelle deg hvor dette er.

 

Sigve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for flueskryt gutter.

 

Sigve din snik, jeg har vert ute i hele dag å jaktet på brune småjævler men tror du de vile vake i dag? neeida, å så kommer du å forteller at du har tatt 8 stykker :P hmm. ;D

 

Skjelbreidvannet er ikke noe særlig spennende. Du får fisk uansett, nesten :rolleyes:

 

Tror ikke du trenger å jobbe hardt for å få Sjur til å fortelle deg hvor dette er.

 

Sigve

Var det i Skjelbreidvannet du dro de 8 fiskene?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for flueskryt gutter.

 

Sigve din snik, jeg har vert ute i hele dag å jaktet på brune småjævler men tror du de vile vake i dag? neeida, å så kommer du å forteller at du har tatt 8 stykker :P hmm. ;D

 

Skjelbreidvannet er ikke noe særlig spennende. Du får fisk uansett, nesten :rolleyes:

 

Tror ikke du trenger å jobbe hardt for å få Sjur til å fortelle deg hvor dette er.

 

Sigve

Var det i Skjelbreidvannet du dro de 8 fiskene?

 

 

Stemmer det Snorre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Nå er det myggtid :D, ligger veldig på etterskudd i myggboksen i år men har tatt igjen litt i dag.

 

 

 

Fytte katta for noen lækre mygg og for noen lækre bilder, Øystein :D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

Takker Terje :D

 

Nå er myggsessongen i gang her på vestlandet, jeg er en vind magnet nå om dagen men satser på å komme sterkt tilbake ;) i mellomtiden prøver jeg å fylle litt av tomrommet i flueboksen.

 

Her er en Staffan mygg.

mygg20096850.jpg?t=1237322591

Fakerten for et bilde. Jeg kommer på besøk snart Øystein, så du bør bare være klar....Det er nemlig jeg :)

Gleder meg som et barn her jeg sitter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelige små skapninger JK og Petter L. De inspirerte! Har bundet opp noen TK'er i kveld, eller pulemygg. Dette mønsteret er fast inventar i mine bokser. Den synes fungere bra i grålysningen når ørreten begynner å sipvake. Fungerer også fint i skumringen og særdeles bra på harr av og til.

 

Krok: TMC 102Y #15

Tråd: Svart 14/0

Hackel fremme og bak: Svart hanehackel

Kropp: svart flyrite #2

Ving: Polypropylene Floating Yarn hvit

 

Klipper hackle litt under, flua skal stå på vannet. Mønsteret fant jeg i flugfiske i norden (FiN). Jeg lager også flua i TMC 102Y #13. Mindre enn #15\16 har jeg ikke hatt så stor success med.

 

bjorni

 

post-1017-13949862827635_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelige små skapninger JK og Petter L. De inspirerte! Har bundet opp noen TK'er i kveld, eller pulemygg. Dette mønsteret er fast inventar i mine bokser. Den synes fungere bra i grålysningen når ørreten begynner å sipvake. Fungerer også fint i skumringen og særdeles bra på harr av og til.

 

Krok: TMC 102Y #15

Tråd: Svart 14/0

Hackel fremme og bak: Svart hanehackel

Kropp: svart flyrite #2

Ving: Polypropylene Floating Yarn hvit

 

Klipper hackle litt under, flua skal stå på vannet. Mønsteret fant jeg i flugfiske i norden (FiN). Jeg lager også flua i TMC 102Y #13. Mindre enn #15\16 har jeg ikke hatt så stor success med.

 

bjorni

 

 

Hei bjorni, ett artig og spennende mønster du kommer med her. :D.Jeg anså meg vel egentlig ferdig med myggbindinga for denne gang men tror jaggu jeg må ha meg noen sånne ;D.

 

Flotte fluer Petter L,JK,demko og Øystein .Inspirasjon på øvertste hylle ;D.

 

kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...